Trenger man lekegrind?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Lekegrind, er det en ting man trenger føler du?
Er det andre babyting som er litt ute på dato som man ikke har det store behovet for lenger?

Kommer vel helt an på. Hadde vi hatt hund f.eks, hadde jeg nok ønsket meg en mulighet til å få barnet opp i høyden innimellom, og da hadde lekegrind vært supert. Synes i hvert fall ikke lekegrind har gått ut på dato, for jeg vet om mange som finner det nyttig.

Hadde det til mine første (tvillinger) men brukte den aldri. Hadde ikke til nr 3, savnet det aldri.
Men nå har vi hund, så derfor blir det lekegrind nå :)

Nej jeg tenker det er noe man fint klarer seg uten. De fleste jeg kjenner som har hatt det har brukt det til ren oppbevaringsplass til leker:-)

Brukte ikke det det første året. Etter han begynte p klatre overalt å gjøre hærverk, så bruker vi det når vi må lage middag, gå på do osv :p

Vi har ikke plass til det, så jeg håper virkelig ikke at man trenger det :P Har hund, så det hadde jo vært kjekt da jeg ikke vil la han ligge i babygymmet på gulvet og gå på do feks uten å eventuelt ta med meg hunden.

Vil tro de fleste KAN klare seg uten men at det kan være praktisk innimellom :) Vi hadde jo da unger som fikk panikk av å være i lekegrind, så vi gav opp på begge to. Og når bæresele også var uaktuelt, så måtte vi heller ordne praktiske gjøremål på andre måter/tider :) Men jeg huska at jeg ønska at de kunne være litt i lekegrinda sånn at jeg kunne snu ryggen til en liten stund, men den gang ei :P

Med to hunder syns jeg det er kjekt. :)

Har ikke hatt det. Får se an om den eldste er snill storesøster om noen måneder og lar det nye tilskuddet ligge på lekematta uten at det blir styr.

Vi hadde ikke til nummer 1, men har nå til nummer 2 og bruker den hver dag. Ho sover i den i stua, òg den er såpass stor at ho får ligge i fred for litt ivrig storebror.

Et av de beste kjøpene. Har hund så kunne ha baby oppi der når hn sov eller jeg måtte på toalettet eller gjøre ting i huset.

Nei vi har ikke hatt det, selv om vi har 2 hunder. Skulle gjerne hatt med nr 1 da hun var høyt å lavt til enhver tid men hadde ikke plass. Å har ikke sett behovet nå med nr 2 så.

Hadde til nr 2 og den ble godt brukt! Hadde en lekegrind med to nivå. Så hadde bunnen oppe til minste var 6 mnd (da reiste han seg opp). Ble brukt til både soving og leking og var veldig grei å ha, da storebror som da var to kunne vere litt voldsom. Minstemann var veldig tidlig på alt motorisk og da var det trygt å ha lekegrinden da vi f.eks ryddet eller laget mat og ikke kunne ha full oppmerksomhet på minsten.

Vi trengte det egentlig ikke. Brukte den mest til å oppbevare klær som skulle brettes og slikt.

Tror den hadde vært nyttigere om vi hadde flere barn. Trengte ikke å skjerme noen.

Hadde ikke med de to eldste. Ser an behovet nå med vesla. Hun liker fortsatt ikke å være alene, så hun er stort sett med i bæresele, på stellematte på gulvet etc.

For oss har det aldri vært behov, selv om vi hadde det til begge to :p

Har ikke hatt behov for det, følte veldig at jeg kom til å få mer sutrete eller klåfingra barn av å sperre de inne der. Så lot de gå fritt å leke. Var bare noe jeg innbilte meg , ser ikke behovet med tredjemann heller....
Hadde da to bikkjer og valpe kull i babytiden og småbarnstiden. Det gikk veldig bra for det :)

Back
Topp