Trenger man lekegrind?

*Labambie

Forumet er livet
Hadde du noe brukt for lekegrind til barnet ditt? Vi hadde det ikke sist, og ser at mange av de som har det ikke liker det. :-P

Har dere hatt god nytte av det? Et godt kjøp eller desidert bomkjøp?

Ingen bruk for det her.

hadde ei,men var lite bruk for. blei rotsamler

hadde til hun minste når hun ble født:) hadde behov for det da.er bare 18 månder mellom jentene mine, så måtte ha en plass lillesøster kunne få fred fra storesøster.hehe.
hadde ikk når elste ble født og det var ikke behov heller da.

Vi bruker reisesenga til lekegrind vi da.
Og ja, vi har bruk for den. Begynte ikke bruke den før han ble mobil, men da var den uunnværlig. Veldig greit å kunne løpe ned på toalettet uten å ha guttungen med:)

Niks! Trengte ikke til første eller andre barnet:)

Har ikke brukt lekegrind i det hele tatt :) Har gått veldig fint det :)

Jeg hadde til minste..men det ble bare en oppbevaringsplass for leker...MEN det kommer helt an på hvordan huset deres er tenker jeg (iforhold til barnesikring)

Det er fint å ha en plass å ha barnet mens man dusjer og sånt...her kan barna være "løse" pga hvordan huset mitt er, nokså barnesikkert, å jeg dusja med døra åpen,var liksom bare badet som ikke var barnesikkert, og kjøkkenet har jeg grind foran:) Så da trenger man ikke lekegrind..

Har du f.eks hund, så kan det og være greit med lekegrind, slik at barnet ikke er tilgjengelig for hunden når du gjør andre ting (klær, vasking osv..)

Nei. Ikke behov i dt hele tatt.

Nesten et must her. Vi har hund, og jeg må ha en trygg plass å "hive" snuppa oppi hvis jeg skal på do eller det ringer på døra f.eks.
I tillegg er huset vanskelig å barnesikre skikkelig, da det går over 3 etasjer. kan ikke være på do å følge med på henne samtidig :p ble lei av å ha henne med meg på do, samtidig så det ikke er helt trykt å la henne styre på badet heller (pga oljeovn bla.a), så da kjøpte vi lekegrind, og har ikke angret på det :)
Hadde antagelig ikke kjøpt den hvis vi ikke hadde hatt hund da.

Vi hadde til eldste.
Valgte sånn med "netting", for følte at de med sprinkler var for lik sengen hans,og ville han skulle skjønne forskjellen på lek og sove.

Jeg syns det var greit når jeg skulle lage middag når han begynte å flytte på seg.
Ellers hadde jeg han under beina mine med en gang, og det syns jeg er farlig når man lager varm mat.

Og når jeg skulle en rask tur ut med bosset, eller en rask tur på do.
Ha likte å leke i den,men var ikke der så store deler av dagen.

vi hadde lekegrind! og det var nettop det.. en grind å ha lekene i!! helt unødvendig!!
eneste jeg tror det kan være kjekt er hvis man har to tette! en liten villbass som løper rundt å tar på allt, mens mor skal amme minste

Vi kjøpte til nr 1, fordi det er så gulvkaldt her, så veldig fint å ligge der istedet for på gulvet.

Når lillemor kom tett etter så var det også greit, ble skjermet litt for storebror, hund og leker :P Hun er nå 1 år, og setter henne dit av og til, hvis jeg skal på do og sånt. :) Synes det er litt trygt når vi har en storebror som kan åpne dører og sånt.

Men absolutt ikke et must nei. Kan jo se an behovet og kjøpe etter ungen er født.

Veldig kjekt å legge han oppi der i stedenfor på golvet når vi har to hunder :D

vi skal kjøpe Babygate når lilletulla blir så stor at hun skal leke på gulvet. Har en veeeldig nysgjerrig hund og ei innpåsliten katt så ser for meg at hvis jeg skal kunne på gå do alene, eller hente vask i kjelleren o.l. så blir en Babygate blir det tryggeste for alle parter. 

Vi lånte sist, men brukte den så og si aldri! Brukte vugge og han lekte på gulvet. Kommer ikke til å sette opp denne gangen.

Vi hadde retro fordi vi hadde mannens fra han var liten til nr. 1 den ble kun brukt til oppbevaring av leker og noen av kattene bruke den som soveplass. Unødvendig mao

Hadde ikke bruk for det, men ga etter og kjøpte vippestol da Jr var rundt 4 mnd, slik at jeg i hvert fall kunne få spise maten i fred. :p
Hadde jeg hatt f.eks. hund hadde jeg nok sett mer bruk for det, kan jeg forestille meg.

Back
Topp