Trenger man dette?

Jeg hadde ikke bilstolpose til storesøster siden vi ikke hadde bil. Men jeg har kjøpt det nå og tror det er ei god investering. Du trenger ikke og ha tykke klær på babyen i bilstol. Tykke klær skal man unngå i bilstol da det fører til at du ikke får strammet selene skikkelig.
I tillegg tenker jeg å kjøpe adaptere til vogna så jeg kan bruke bilstolen på den. Så en bilstolpose vil komme godt med på kalde dager :)

Jeg hadde ikke bilstolpose til første, men hun er sen-sommerbarn da.. men var jo ikke store bolla når vinteren kom heller, men gikk bra uten :) Hadde kun lammeskinn til vogna og kommer til å ha dette nå også :)
Desuten har dieselvarmer eller hva det nå heter og bilen blir varm kjempe fort, så det er ikke noe problem med kald bil. Trenger bare å gå 2-3 meter fra døra til bilen :)

Her er første spørsmål :)

Er dette noe man trenger eller er det unødvendig?
Vi begge to har bil vi kan forhåndsvarme.
Vi har ikke noe bilstol pose til baby så vet ikke om dette er ett godt alternativ til det?

https://www.barnashus.no/lambskin-5point-harness-natur-7048731486147.html

Absolutt ikke nødvendig med lammeskinn i bilstolen synes jeg, og vi har heller ikke hatt bilstolpose :) Holdt plenty med et teppe over. Ville heller vurdert det dersom du får en unge som er veldig kald av seg, men ser for meg at jeg hadde selv kovna av å kjøre i en varm bil sittende på lammeskinn :) Men så hadde jeg en veldig varmblodig sønn og da første gang som knapt brukte ull før han var 1 år. Det er heller ikke nødvendig med lammeskinn i vogn dersom du skal ha vognpose forsåvidt, men noen foretrekker dyne, og da kan det såklart være greit med lammeskinn :)

Tja, vet ikke altså. Jeg har kjøpt lammeskinn til 299 på Ikea, skal klippe det til så det passer i vogna, men er jo godt mulig baby blir svett. Ser flere skriver det... Man har jo en tendens til å kle på for mye. Jeg har heller ingen planer om å trille i -10, så jeg hadde nok egentlig ikke trengt lammeskinn.

Lammeskinnet til Ikea er jo kunstig så det har vel ikke samme funksjon som de andre lammeskinnene? Leste at det har litt lengre "hår" også..
Ekte lammeskinn skal jo regulere både når det er kaldt og varmt.

Back
Topp