Trenger man dette?

Gullfisk

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Vi venter baby for første gang og i utstyrsjungelen er det ikke alltid like lett å vite hva som er greit å ha, hva som er tull og hva man ikke klarer seg uten.

Så tenkte vi kunne gå en tråd hvor vi kan spørre dere som har baby fra før av eller bare generelt om meningene til andre om utstyr nå når sikkert mange av oss gjør de første og siste innkjøp før babyen kommer.
 
Her er første spørsmål :)

Er dette noe man trenger eller er det unødvendig?
Vi begge to har bil vi kan forhåndsvarme.
Vi har ikke noe bilstol pose til baby så vet ikke om dette er ett godt alternativ til det?

https://www.barnashus.no/lambskin-5point-harness-natur-7048731486147.html

Tja, vet ikke altså. Jeg har kjøpt lammeskinn til 299 på Ikea, skal klippe det til så det passer i vogna, men er jo godt mulig baby blir svett. Ser flere skriver det... Man har jo en tendens til å kle på for mye. Jeg har heller ingen planer om å trille i -10, så jeg hadde nok egentlig ikke trengt lammeskinn.
 
Her er første spørsmål :)

Er dette noe man trenger eller er det unødvendig?
Vi begge to har bil vi kan forhåndsvarme.
Vi har ikke noe bilstol pose til baby så vet ikke om dette er ett godt alternativ til det?

https://www.barnashus.no/lambskin-5point-harness-natur-7048731486147.html
Uten at jeg et sikker tror jeg det passer til større bilstoler, altså neste str. Det så i hvert fall stort ut til å passe nedi babybilstolen. Alle trenger ikke bilstolpose, og bilstolen står jo innendørs før dere tar den med, så med varm bil tror jeg at vi hadde holdt oss til ullteppe over. Men lammeskinn har vært gull i vogna ;)
 
Uten at jeg et sikker tror jeg det passer til større bilstoler, altså neste str. Det så i hvert fall stort ut til å passe nedi babybilstolen. Alle trenger ikke bilstolpose, og bilstolen står jo innendørs før dere tar den med, så med varm bil tror jeg at vi hadde holdt oss til ullteppe over. Men lammeskinn har vært gull i vogna ;)
Har kjøpt til vognen, men Vet ikke om vi trenger ett i bilen også.

Ullteppe er jo ett veldig godt tips, det er jo lett å ta av igjen om lille blir for varm :-)
 
Tja, vet ikke altså. Jeg har kjøpt lammeskinn til 299 på Ikea, skal klippe det til så det passer i vogna, men er jo godt mulig baby blir svett. Ser flere skriver det... Man har jo en tendens til å kle på for mye. Jeg har heller ingen planer om å trille i -10, så jeg hadde nok egentlig ikke trengt lammeskinn.
Har kjøpt lammeskinn i vogn på Barnas Hus når de hadde tilbud på det før ett par uker siden, men er jo som du sier: har ikke tenkt å gå ut i -10, men kan være greit å ha tenker jeg :-)
 
Her er første spørsmål :-)

Er dette noe man trenger eller er det unødvendig?
Vi begge to har bil vi kan forhåndsvarme.
Vi har ikke noe bilstol pose til baby så vet ikke om dette er ett godt alternativ til det?

https://www.barnashus.no/lambskin-5point-harness-natur-7048731486147.html
Lammeskinn kan være greit og ha i vogna på kalde dager da det vil isolere for kulda. Men har man en veldig varm unge kan det fort bli for varmt i vogna.
Lammeskinnet er ikke tilpasset bilstol.
 
åh så bra, jeg tok meg i å lure på det samme med bilpose selv tidligere i dag. godt med litt kunnskap fra dere som har barn fra før av!
 
åh så bra, jeg tok meg i å lure på det samme med bilpose selv tidligere i dag. godt med litt kunnskap fra dere som har barn fra før av!
Er så utrolig mye ser ute man føler man MÅ kjøpe, er jo noe for alt :wideyed:
Tenkte derfor det kunne være greit å høre med andre hva som er bra og hva som er tull.

Jeg har så og si ingen venninner som har små eller som venter, så jeg er litt avhening av nettet for å vite hva som trengs og ikke.
 
åh så bra, jeg tok meg i å lure på det samme med bilpose selv tidligere i dag. godt med litt kunnskap fra dere som har barn fra før av!
Vi hadde bilstolpose til første og har kjøpt ny nå. Kald bil utendørs. Og kjekt når jeg skal hente eldste i bhg, for er litt vei fra p-plass til bhg :) Selv om jeg håper jeg blir flink og går.
 
Vi hadde bilstolpose til første og har kjøpt ny nå. Kald bil utendørs. Og kjekt når jeg skal hente eldste i bhg, for er litt vei fra p-plass til bhg :) Selv om jeg håper jeg blir flink og går.

Vi har garasje, men den er ikke oppvarmet, da, og er 100 meter fra døren vår til garasjen..
Men ser jo for at meg at om vi skal besøke familie, så vil jo bilen stå ute, så kanskje en slik bilstolpose hadde vært litt hendig..
 
Generelt er det alltid noen som elsker og hater alle ting. Så noe som har vært supert for noen har vært ubrukelig for andre. Det er fordi vi bl.a har forskjellige livsstiler og bosituasjon. Så mitt beste tips er - tenkt over deres situasjon og tenk over om du tror det er vits i. Og det aller aller meste kan i så fall vente til etter baby er født :)
 
Vi har bilen stående ute. Det blir ikke veldig kaldt her på vestlandet, men når vi er på hytten på fjellet kan det fort være minus 20, så bilstolpose er absolutt noe vi skal ha.. Også bilturer til mine foreldre hvor vi må kjøre fjellovergang. Skjer det noe å vi står stille i stormen er bilposen fin til å holde lille varm i bilen..

Jeg vurderer også regntrekk til bilstolen pga vestlandsværet:smiley-angelic006
 
Vi brukte ikke bilstolpose; tror ungen hadde kokt i en sånn :)

Ellers, av ting jeg ble anbefalt å styre unna var bleiebøtte; vet noen bruker det flittig altså - men hos oss var det likegreit med vanlig søppel ^^
 
Vi har bilen stående ute. Det blir ikke veldig kaldt her på vestlandet, men når vi er på hytten på fjellet kan det fort være minus 20, så bilstolpose er absolutt noe vi skal ha.. Også bilturer til mine foreldre hvor vi må kjøre fjellovergang. Skjer det noe å vi står stille i stormen er bilposen fin til å holde lille varm i bilen..

Jeg vurderer også regntrekk til bilstolen pga vestlandsværet:smiley-angelic006
Jeg vurderer også regntrekk til bilstolen. Mest pga nevnte henting i bhg.
 
Vi hadde bilstolpose, og kommer til å bruke det nå også. Veldig greit å slippe å måtte kle på baby så mye, så kan man bare åpne glidelåsen når bilen er varm. Skal jo helst ha selene tett på kroppen så mye tøy kan man ikke ha da uansett. Var kjekt om baby sov også og jeg kunne ta bilstolen ut, med baby i posen, klikke på adapter og trille avsted med vogna i byen. Lammeskinn har vi brukt mye i vogna når vi gikk over til sportsvogn. Brukte soveskinn fra nøstebarn i vognbagen først. Vi har brukt og bruker fortsatt bleiebøtter til eldstemann, synes det fungerer veldig bra.
 
Vi brukte ikke bilstolpose; tror ungen hadde kokt i en sånn :)

Ellers, av ting jeg ble anbefalt å styre unna var bleiebøtte; vet noen bruker det flittig altså - men hos oss var det likegreit med vanlig søppel ^^
Hos oss i blokk liker vi bleiebøtte også Vi gikk tom til innkjøp av den dyre fra Ubbi - som man kan bruke vanlige poser i. For selv om vi først hadde fått en gratis blriebøtte kosta jo refiller skjorta.
 
Har ikke hatt bruk for bilstolpose. Men har oppvarmet garasje til bilen. Kler aldri på baby mye, men har et tykt og godt ullteppe som vi bruker over. Hadde vi hatt kald utebil, hadde jeg kjøpt bilstolpose. Bleiebøtte har jeg ikke brukt til de to første, så kommer ikke til å ha det nå heller.
 
Kunne ikke vært foruten bilstolpose, slipper å ha på tykkedresser under selene[emoji4][emoji106] Veldig lettvindt med bilstolpose da jeg kjører storesøster på barnehagen hver dag[emoji4]
 
Jeg har kjøpt bilstolpose, men har kjøpt den tynne til Easygrow fordi jeg vil at den skal gi litt ly når vi skal til og fra bil, men vil ikke at hun skal bli for varm inni bilen (skal jeg ha henne med på skolen blir det rundt 45 min hver vei ). Har klart meg uten til de andre men de var heller ikke vinterbabyer, så da holdt teppe lenge!

Kan jo tilføye litt om annet babyutstyr også:

Annet som fort kan bli unødvendig er div stelleprodukter. En kommer veldig langt med babyolje og en god krem til sår stump - og så kan annet kjøpes ved behov. Har heller ikke hatt stort behov for babykam eller babyhårbørste (men det kommer jo an på hårmengden - mine har ikke hatt så mye hår).

Når de begynner med fast føde, men: For mye egne skåler og spisebestikk til små babyer har jeg ikke hatt bruk for. Jo flere babyer jeg har fått jo mer har jeg brukt av vanlige t-skjeer, skåler etc. som vi også bruker til oss andre :)

Ellers - sko til baby... henger fast på foten i maks fem minutter. Sånne myke skinntøfler med strikk er derimot kjempegode!

Gode ting å ha er en haug med sånne små smekker - for de sparer en for en god del skift og derfor klesvask. Og en haug med gulpekluter er godt å ha om en får en gulpebaby.

Om en må bruke flaske er en flaskesterilisator helt super (og mindre sjans for å brenne ned huset enn om en glemmer at en koker flasker). Og en trenger ikke sånn elektrisk flaskevarmer. En kommer langt med vannkoker og et desilitermål i metall
 
Back
Topp