Trenger litt tips!

Senna

Gift med forumet
Jonah er lei av grøt. Det måtte jo skje, siden han har spist grøt to ganger for dagen siden han var 6 mnd. [8D]

Så jeg lurer på om dere har tips til hva jeg kan gi han til de forskjellige måltidene om dagen? Redd det blir veeldig masse brødskiver om jeg skal erstatte grøtmåltidene med brød.

Hva spiser ungene deres til frokost, lunsj og kveldsmat?

her får han frokost i bhg, skive med prim el leverpostei.
så spiser de frukt senere.
og når de har sovet får de havregrøt.

så når han kommer hjem får han middag.
og til kvelds får han enten skive eller grøt. alt etter hva han vil ha. [:)]

vi har byttet på de forskjellige grøt typene...og så har vi hatt yoghurt(6-8mnd) i grøten!
Ellers så går det i most banan,litt brødskive med prim/syltetøy og middagsglass...

Har du prøvd å blande sviskemos i grøten? Det gjorde vi da han var syk og hadde lite matlyst og da gikk den ned på høykant [;)]

Vi er inne i samme periode, grøt er ikke noe spesielt å klappe i henda for lengre. Hun får grøt til frokost og kvelds. Jeg lager ofte en god lunsj til oss, f.eks omelett. Og forskjellige varianter av grøt: semulegryn, havregryn, risgrøt. Hun spiser ofte knekkebrød med forskjellig godt pålegg og det viktigste er tilbehøret [8D]
Merker at det er mye mer spennende med en brødskive med leverpostei om hun får f.eks avokado til. Ost+paprika, egg+cherrytomater and so on. Hun har blitt en racer på å spise frukt og grønt også nå, mamsen er fornøyd [;)]

Vi gav bare skiver med diverse pålegg en periode, hun var drittlei grøten. Men nå er hun ikke så begeistret for mme lenger, så jeg fant frem igjen babygrøten så hun skal få i seg det hun trenger. Og jenta klappet i hendene av begeistring når hun så grøtpakken! Så nå går det ned på høykant igjen [:D]

Mange gode tips her. Det meste av det er sånn som vi allerede spiser, men kanskje jeg skal bli flinkere til å ha litt grønnsaker på skivene. Han har jo ingen tenner ennå, så det er begrenset hva han klarer å tygge. Men litt agurk og tomat skal han nok klare. [:)]

Back
Topp