trenger litt støttende ord...

1rosa+1til?

Elsker forumet
Dere vet jo at vi har habituell abort.

De siste dagene har jeg merket minst mulig til denne graviditeten. Jeg er ikke kvalm, ikke vondt i hue, ikke så forferdelig trøtt og jeg er ikke så super sulten hele tia...

Dette gjør meg sykt nervøs for at lille ikke har det bra. Det er en uke sia vi var på ul og så lille både bevegde seg og hjerte dunket som bare den. Legene sa oxo at dette ikke var et risikosvangerskap...

Men jeg klarer ikke legge frykten for å miste bak meg... jeg er jo 10+4 i dag... Og hvor stor er da sjangsen for at lille ikke vil komme til verden? Både jeg og sambo er helt gale etter babyn om dagen. Ønsket er sååå stort.

Men jeg klarer lissom ikke å glede meg enda... For meg er det fortsatt 10 dager til jeg kan være over happy... Men jeg klarer ikke se det for meg, at denne gangen skal jeg virkelig bli mamma...

Jeg ser på bilde av den lille flere ganger daglig og begynner alltid å gråte, i frykt for å miste den søte lille babyen jeg har i magen...

Noen som har noen gode ord til meg? Sambo mener jeg er utrøstelig om dagen, når jeg begynner å gråte og ikke vet ha jeg vil... uff...

Jeg hadde mindre symptomer rundt uke 10, var på UL i uke 11 og alt var bra [:D]

jeg har akkurat de samme følelsene.. merker ingenting om dagen, og det gjør meg fryktelig redd etter det som skjedde sist... men har ikke du hørt hjertelyden med egen doppler? hvis du kan høre den nå så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg...
den største faresonen er fra uke 5-9. du har jo kommet langt over der du har mistet..
det kommer nok til å gå kjempe bra..

Du begynner jo å komme et godt stykke på vei[:)][:)]
Og du har jo sett hjerte, så alt er nok i skjønneste orden [:D][:D]
Og ang. syptomene er de nok sikkert på vei litt vekk fordi det begynner å stabilisere seg litt i kroppen din[:)]

Så du kan bare slappe av snuppa, alt er nok som det skal[:)][:)]
Klem til deg!

nadja, nadja, nadja.
SENDER MASSE klemmer din vei..
og sier at bare vent til ordinær ul og se lille nurket og hva det blir
så skal du se dette går helt fint.. [:D]

*gruppe kleeeem*

uff nadija, fikk litt tårer selv nå. Er ikke lett når man føler man ikke er trøst bar.

Men ejg er snart 10 uker, å har omtrent mistet alle mine tegn også, når det gjelder spising, kvalmen ømme pupper, men de kommer å går litt. Er jo litt nervøs å bekymret selv men tenker at, nå har jeg sett hjerte slå å alt er normalt da går det den rette veien. Så dette går kjempe fint vettu [:D] Det er jeg sikker på [:D]

Takk for gode ord snupper...

Ja jeg trur jeg har hørt lille spire.. Men er litt usikker... For det er så svakt, og har ikke blitt sterkere den siste uka...

Så vurderer strekt å ringe gyn og få en ny ul time... liker virkelig ikke å gå rundt å være redd..

ORIGINAL: nadja1986

Takk for gode ord snupper...

Ja jeg trur jeg har hørt lille spire.. Men er litt usikker... For det er så svakt, og har ikke blitt sterkere den siste uka...

Så vurderer strekt å ringe gyn og få en ny ul time... liker virkelig ikke å gå rundt å være redd..

bedre med en for mye enn en forlite søta... :) gjør det du :)

jeg har tenkt på det selv.. men jeg skal holde ut til den 14. juli til legetimen..
legen min ville ikke at jeg skulle ta for mye ul så han ga meg en ekstra time for å høre hjertelyden..
men hvis han ikke hører det skal jeg ringe rett til privat ul

kan jo se det ann ut uka... for jeg kom på at jeg har lege time til mandag... sånn rutine sjekk i uke 12, som han kalte det...
Så kan jo høre om han vil ringe de på fredrikstad sykehus... Eller om han jkan hjelpe/bekrefte at jeg har finni hjerte lyden...

Merker jeg får vondt på høyre side, når jeg gik ned til kjelleren og opp... er det det dere kaller strekking i livmor båndene?

Ja d e nok livmora så tøye sg.

Alt e nok i skjønnaste orden ska du se. Veldig normalt å bli mer eller mindre symptomfri i den perioden du e i nå! Kan også vær at symptomene forsvinne helt en stund for så å komme tilbake igjen. Veldig normalt!!!!!!
Vett ikke om dette gjør dg mer urolig, men å miste symptomer er ikke et tegn på at fosteret ikke lever e.l..

Eg va MØØØØØKdårlig frem te uke 11, då begynte eg å miste alle symptomer og eg blei kjempegla - endelig ska eg få et normalt liv igjen. Men NEI da - uke 13 kom di tilbake igjen for fullt[:'(]

Så bare prøv å nyt d!!! Snart komme d andre plager hehe... E noe jevnt når en går gravid vettu[:D]

Om du fremdeles e kjempebekymra så hadde eg ringt og hørt ang å fått en UL. Syns ingen ska gå å vær unødvendig bekymra!!! Nå ska me bare koooose oss!!!

God klem te dg!!!!!
Strekking/vondt i siden e et godt tegn!!! Då trenge jo ting å tøyast litt inni der og d må jo vær et bra livs- og voksetegn[:D][:D][:D]

Du har jo et kjempesymptom du...gråter og gråter og er utrøstelig....
Det er heeeeelt vanlig å være bekymret....det følger med det[:)]

Du er ikke alene om dette....

Og etter uke 12 så er jo sjansen for at abort er minimal, men da får du andre ting å bekymre deg over...er meningen det[:)]

Kos deg, ikke ta sorgene på forskudd[:)]

Nadja, min due. Tror nok alt er bra! Hadde et par uker selv hvor symptomene var mer eller mindre borte. Eneste var denne trettheten. Men de kommer og går litt som de vil, har jeg merket;). Har flere dager på rad der jeg tenker at, nå går det til helvete, men så klemmer jeg litt på puppene, sier au, og tenker at alt er bra. tihi.

Ring til gyno din;) Kjenner de situasjonen din, så er de sikkert kjempe snille og hjelpsomme! Sender deg mange klemmer! Dette skal klares, vennen;)

Ååå nå fikk dere meg til å gråte igjen :D hehe dere er akkuratt hva en jente som meg trenger om dagen...
Kanje jeg får sovet litt bedre i natt og tenke på at alt er som det skal... jeg har jo aldri fått gått gravid så lenge. Og alt jeg merker og føler er så rart hehe... Kjenner meg ikke igjen i det hele tatt...

Så takk for alle gode og varme ord fra dere!

ORIGINAL: nadja1986

Dere vet jo at vi har habituell abort.

De siste dagene har jeg merket minst mulig til denne graviditeten. Jeg er ikke kvalm, ikke vondt i hue, ikke så forferdelig trøtt og jeg er ikke så super sulten hele tia...

Dette gjør meg sykt nervøs for at lille ikke har det bra. Det er en uke sia vi var på ul og så lille både bevegde seg og hjerte dunket som bare den. Legene sa oxo at dette ikke var et risikosvangerskap...

Men jeg klarer ikke legge frykten for å miste bak meg... jeg er jo 10+4 i dag... Og hvor stor er da sjangsen for at lille ikke vil komme til verden? Både jeg og sambo er helt gale etter babyn om dagen. Ønsket er sååå stort.

Men jeg klarer lissom ikke å glede meg enda... For meg er det fortsatt 10 dager til jeg kan være over happy... Men jeg klarer ikke se det for meg, at denne gangen skal jeg virkelig bli mamma...

Jeg ser på bilde av den lille flere ganger daglig og begynner alltid å gråte, i frykt for å miste den søte lille babyen jeg har i magen...

Noen som har noen gode ord til meg? Sambo mener jeg er utrøstelig om dagen, når jeg begynner å gråte og ikke vet ha jeg vil... uff...

Akkurat sånn hadde jeg det i uke 10 også! Så tror det er helt normalt rundt disse tider! Alt er nok bra skal du se[:D]

Håper du føler deg bedre etter å lest alle disse fantastiske innleggene! Babyen din har det nok strålende der inne! [:)] Tror foressten at alle disse bekymringene en har i svangerskapet, er kun en smaksprøve på alle bekymringer som venter.. [:D]

lallalala... mine bekymringer ente med at jeg tok en grav test haha... og den var jo å pos at kontrollstreken ikke syntes omtrendt hihi...

Ja alle disse fine ordene har fått meg til å roe meg mye ned.. godt å ha dere jenter...

kjære vennen da, huff så trist å være sånn redd. Men vet du, du har kommet så langt nå, og sett hjertet slå, og alt stod bra til. Så det SKAL gå bra nå. Og vet du hva, hjertelyden trenger ikke bli sterkere enda, den er svak ganske lenge, den er svak for meg enda. Men om du vil ha en ul, synes jeg ABSOLUTT du skal gjøre det, om så bare for å berolige. Veldig vanskelig de første ukene sånn

Har det akkuratt som deg, og vi er jo komt like langt...
er såklart veldig usikker og skeptisk, men trur det skal gå bra[:)]
du seier du ikkje kjenner deg sjøl igjen, det er jo et kjempesymptom[;)]
men syns du skal ringe gyn, slik at du får roa ned litt.
alt er nok bra med lillegull skal du sjå[:D][:D]
sender deg ein stooor klem![:D]

Jeg vet jeg ikke burde uroe meg når jeg har sett babyens hjerte to ganger. Og legene sier jo at lille har det bra... Men jeg har vel at blitt det de kaller høne mor[8|] hehe...

men jeg skal se det ann ut uka... jeg har jo lege time til mandag... så jeg burde jo klare å vente til da...

Back
Topp