Trenger litt råd

Haotveit

Forelsket i forumet
Oktoberskattene 2015
Jobber for øyeblikket som lærling I helsefagarbeider og vi mista sønnen vår etter fortidlig fødsel I des 14.
men burde eg snakke med sjefen nå eller vente med og si at eg er gravid igjen ??? Tar I mot alle råd
 
Uff for en trist historie dere har bak dere <3 når det gjelder dette med når man skal fortelle sjefen kan eg ikke gi så mye råd, er i det samme selv. Føler jeg ikke vil si noe om det enda, samtidig som jeg gjerne blir sykemeldt nå Pga mye svangerskaps kvalme, og da føler jeg litt på at jeg burde vært ærlig :p men det er jo ikke sånn at de må vite noe så lenge ikke du trenger eller ønsker mer tilrettelagt arbeid osv da :)
 
Jeg sa det med en gang! Har vært igjennom det samme som dere! Jeg valgte å være ærlig, det var for å forklare at dette svangerskapet vil bli tøft og at jeg derfor ikke klarer å presse meg for hardt på jobb. Hun var veldig forståelsesfull! Jeg anbefaler deg å fortelle sjefen det!
 
Jobber på en tung avd med mye flytting av brukere og snu og løft (forflytting) er så redd for at de vil se ned på meg pga at startet I jobben o sep/okt I fjor
 
Jobber på en tung avd med mye flytting av brukere og snu og løft (forflytting) er så redd for at de vil se ned på meg pga at startet I jobben o sep/okt I fjor

Vet veldig godt hvordan du tenker! Vi er mange "snille piker" i helseyrket! Jobber på en tung medisinsk avdeling selv, og jeg vil så gjerne vise at jeg gjør en god jobb! Men det er faktisk ingen som takker deg for det, og du ender opp utslitt og med vond rygg og dårlig! Du har noen andre å tenke på nå, og husk at dette er kun en kort tid, og det er en grund for at du ikke kan !! Ærlighet varer lengst :)
 
Dersom du blir sykemeldt pga. Svangerskapet så er det lurt å være ærlig med sjefen selv om det er tidlig. For arbeidsgiver får da tilbakebetalt fra NAV og kan da ta inn vikar for deg uten ekstra kostnad. Dette blir da dekket av NAV, dette gjelder alle som er i jobb og som er gravid og blir sykemeldt under graviditeten:) Så ja, ærlighet varer lengst:)
 
Back
Topp