Trenger litt råd..

Zazigai

Forelsket i forumet
Hvordan er det med dere og alkohol rundt med deres nærmeste (kjæreste/venner/familier) ?? Etter ei uke på ferie med min mor, søster, og venninne av min mor, er jeg så fryktlig lei alkohol. Det har vert drikking hver dag, og i tillegg til dette har min samboer drukket så og si hver helg siden jeg fant ut jeg var gravid... Jeg vil jo ikke være partybrems bare fordi jeg er gravid, men jeg kjenner at jeg ikke orker at vertfall sambo skal ut hver helg fram til kidden kommer.. Hva tenker dere? Har dere tenkt på det? Hvordan er kjæresten deres ang dette? Min viser ingen hensyn til meg, og blir kjempesur om jeg tar opp temaet.. Jeg er heller ikke den som kan reise edru på fest, det blir fryktelig feil og kjedelig for meg... Skal jeg bare la han holde på frammover? Kan jeg be folk om og roe ned drikkinga pga jeg ikke kan? .. Huff, liker ikke dette .. Føler alt jeg ser og hører om er alkohol, hele tiden :/ ....

❤️25.1.15❤️

Vi er ikke så mye ute for tiden. Men om mannen vil ta seg noen øl på fest engang iblant er det helt greit for meg. Da blir jeg med og drikker noe alkoholfritt. Men om det blir hver helg, så hadde jeg nok blitt litt lei. Men om det er sånn du føler det ville jeg ha prata med han om det å sagt hvordan du føler :) Han forstår nok veldig godt!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Her er det slik om samboer vil ut og feste, blir jeg med edru :-) dette pga felles vennegjeng og det sosiale med å komme seg litt ut blandt folk. Heldigvis er ikke samboer så giret på fest nå som vi er gravide. :-) prøv og prat med samboeren din, for det er ikke sunt at du stresset over situasjonen du er i, han burde respektere deg og babyen så mye at han legger drikking til side... :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Min samboer drar ut å tar noen øl/fester litt om han ønsker det, mens jeg da får nyte stillheten!:) bedre at han gjør det nå enn når lille kommer:)

Nyttårslykke<3

Er glad vi kan kalle oss "avholds". Her drikkes det kun under større arangamenter, og da er vi sammen. Ellers står jo gubben vakt så og si hver helg for å passe på nettopp fulle folk :p Så når han har frihelg vil han heller være hjemme å kose seg med meg og en film :-)

Syns du burde prate med samboeren din om at dette er veldig ubehagelig for deg nå for tiden! Men du kan nok ikke be andre om å roe ned drikkinga, du kan heller si til dem at når dem er med deg så vil du helst ikke ha alkohol innblandet :-)

Vi drikker så og si aldri så her er ikke det no problem heldigvis .. Hadde syns det var fryktelig kjedelig om sambo skulle ut hver helg og .. Men ingen av oss har noen interesse av å dra ut å drikke heldgvis .. Ville prøvd å pratet med han jeg, kjedelig å måtte tilbringe hver eneste lørdagkveld alene .. En i ny og ned kan være deilig men ikke hele tiden da:)

<3 VinterPrinsesse <3

Vi er aldri ute på noe, så her tar han seg en øl eller to i helgene, fredag og lørdag kveld. Er aldri sånn at han drikker seg full:-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kjip situasjon. Jeg har vært med en del ganger når min kjæreste drikker. Så er det koselig i begynnelsen, men når jeg merker de begynner å bli påvirket, så blir det kjedelig. Tror kanskje han merket at jeg følte det sånn, for de to siste gangene har han ikke blitt med. Jeg vil ikke nekte ham å ha det gøy. Vår graviditet var ikke planlagt og han er jo bare 23, så jeg vil gi han den tiden han trenger på å heller gradvis omstille seg den nye situasjonen. Jeg vet han kommer til å være verdens mest omtenksomme og at han roer alkoholinntaket veldig når baby kommer. :)

Uff. Så slitsomt. Min eks holdt på slik. Vi var sammen i 4,5 år før jeg gikk lei, men det var andre ting ved forholdet som heller ikke fungerte... Nå er det slik at begge holder seg edru, og selv i vårt eget bryllup skal ikke mannen min drikke. Hans motivasjon er den irriterende ølmagen han har fått... Så kanskje du skal si til din samboer at om han fortsetter å drikke så ofte, vil han få ølmage som er vanskelig å bli kvitt? Spørs jo hvor opptatt han er av trening, helse og utseende i utgangspunktet da...

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Vi er ikke så mye ute på fester men er vi ute og spiser eller er i en sosial setting hvor ett glass øl blir tilbudt gjør det ikke noe for meg om mannen min tar ett glass da det sjelden blir mer enn ett glass eller 2... Vennegjengen vår er egentlig ferdig med det verste fest og fyll livet men nyter heller ett glass vin/øl eller 2... Hadde det vært ett problem hadde jeg gitt beskjed om mannen min hadde tatt hensyn til det. Han er også imnstilt på at siste måneden før termin så kommer han til å holde seg edru skulle noe skje

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Samboeren min sier selv at han ikke har lyst til å ut på livet så mye nå når jeg er gravid. Jeg har vært med på en del festligheter etter at jeg ble gravid, men da tar han det litt rolig og sånn at det ikke blir så kjipt for meg. Det skulle bare mangle at de er litt solidariske med oss som ikke kan drikke synes jeg ;-) Hadde jeg vært deg Zazigai, så hadde jeg sikkert vært rimelig irritert...

Min samboer var slik da jeg var gravid med vår første, men jeg sleit sånn med kvalme at han måtte sove på sofaen fordi jeg ikke greide lukta av øl. Da ga han seg fort for det likte han ikke :p ! Denne gangen er kvalmen enda verre, men han drikker heldigvis nesten ikke lenger så har ikke noe problem her :) hender han nevner at han har lyst på en øl, og det er helt greit, men han vil heller sove i samme seng enn å ta den ølen :D heldigvis ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

kjenner igjen problemet ditt, samboeren min er sånn, nå venter vi vårt andre barn og det er ikke så mye drikking nå lengre, men han greier ikke å drikke bare litt for å kose seg blir som regel god å full og litt til og jeg får ikke sove når han er ute på fest, skjønner godt du er sint og frustrert på kjæresten din.. ta det opp med han flere ganger la han bli sint, hvis at dette er ikke noe du vil akseptere.. få han til å forstå alvoret i det (veit det ikke er enkelt) lykke til håper det ordner seg for deg og kjæresten :)

Vi er første paret i vennegjengen som får barn, så resten er fortsatt glad i festing og slikt.. Prata litt med sambo idag, det som irriterer meg mest er at han kan egentlig gå leengee uten å ville drikke, har alltid vert jeg som drar han med på fest, men så ble jeg gravid og da drikker han hele tiden.. Men han sier at det er pga at det er sommer og ferie, og at alle drikker litt ekstra da .. Så jeg får bare vente litt og se, satser på det roer seg litt når hverdagen kommer igjen .. :)

❤️25.1.15❤️

Har ikke det samme problemet, men nå har jo vi noen flere barn og, og detblir naturlig mindre drikking og festing. Kan liksom ikke gjøre det når man har masse barn hjemme. :-) Så, kanskje han ser litt på det som en siste "frimulighet" før barnet kommer? Kjedelig for deg da om du ikke har lyst tilå være med - men kanskje du også skal gjøre det beste ut av det - invitere ei venninne og ha ansiktsmasker og se film? Prøve å finne på noe annet moro. Når babyen kommer så er det ikke mer egentid på en stund - så se om du kan bruke tiden nå på å gjøre ferdig prosjekter, eller kanskje en liten hobby - eller rett og slett egenpleie.
Men, at han skal ut hver eneste helg - det hadde jeg ikke akseptert. Det må vel finnes en gylden middelvei. Du får oppdatere oss i løpet av høsten, regner med han skjerper seg dess mer magen vokser. :-)

Back
Topp