Trenger litt råd !

MineToJenter <3

Gift med forumet
Siden jeg kun har melk i ene puppen får Vilde også flasker med Hipp mme.
Har vel fått begge deler litt over ei uke nå. Hun sliter litt med magen, kaver mye med beina
og sparker fra når hun ligger på brystet å skal rape. Hun trykker så hun blir helt rød i ansiktet mange ganger ila dagen og bæsjer ikke daglig!

Bør jeg bruke malt?? Helsesøster sa her om dagen at det måtte jeg ikke pga det inneholdt
gluten ,og det skulle de ikke ha når de er så små..

Men hun kan jo ikke ha det sånn som nå og i stad gråt hun og kava og ut kom en liten bæsj bare..

Dere som bruker malt, hvordan forandring ble det på babyen deres? Hvor ofte og mye bruker dere? Heller mot å ta det i bruk [;)]

jeg bruker malt. begynte først med å duppe en t-skje nedi, også har jeg økt litt, og da har jeg merka stor forandring. så tror du må prøve deg litt frem. her bæsjer han ikke hver dag, selv om han får mme hver kveld og av og til på dagen. går 3-4 dager mellom. han trykker og trykker, men lar han bare ligge helt alene, selv om han sutrer, for ser at han trykker. kommer ikke ut om jeg holder han. kanskje hvis jeg sitter med knærne bøyd oppover og han ligger oppå de, om du skjønner. håper hun klarer å få ut litt mer, er ikke noe kjekt når de ikke får d ut!

ORIGINAL: Moffe79

Siden jeg kun har melk i ene puppen får Vilde også flasker med Hipp mme.
Har vel fått begge deler litt over ei uke nå. Hun sliter litt med magen, kaver mye med beina
og sparker fra når hun ligger på brystet å skal rape. Hun trykker så hun blir helt rød i ansiktet mange ganger ila dagen og bæsjer ikke daglig!

Bør jeg bruke malt?? Helsesøster sa her om dagen at det måtte jeg ikke pga det inneholdt
gluten ,og det skulle de ikke ha når de er så små..

Men hun kan jo ikke ha det sånn som nå og i stad gråt hun og kava og ut kom en liten bæsj bare..

Dere som bruker malt, hvordan forandring ble det på babyen deres? Hvor ofte og mye bruker dere? Heller mot å ta det i bruk [;)]

Hei[:)]

Jeg har alltid brukt malt i tillegg. En liten t-skje tupp. Men ved behov tok jeg oppi mer når hun ikke kom på do. Da løsnet det. Brukte mye tillegg på eldste datteren min. Hun har aldri hatt noen problemer ved det.

Telma har fått tillegg ca 5 ganger og da har det alltid vært malt oppi og har ikke merket noe på henne, men hun ha bæsjer hver dag..

Så mitt tips er å gi litt malt ved tillegg, og litt ekstra når du merker hun trenger å komme på do[:)]

Lykke til[:)]

hmm kan jo prøve sånn minifom dråper før du gir ho mat.. og om hun sliter med å få ut avføring så kan du prøve å legge ho på eks. stellebordet og bruke febertermometer for å hjelpe ho til å få ut luften..
har jeg gjort med Karoline og det funka kjempefint..
hjertebarn som karoline er jo vane med å slite med luftsmerter etc i tarmen. og dette over hjalp veldig..

kan også prøve ett varmt omslag på magen og massere med klokka rundt på magen hennes...

håper det blir bedre snart...
husk når de får mme skal de ha avføring hver dag...[:)]

Sånn har vi hatt det å[&:] Min får ca 4 flasker med nan i løpet av døgnet. Jeg gir en halv t-skje malt i hver flaske! Ellers blir det bare tull. Mme er så tungt fordøyelig for dem, så må hjelpe til litt[;)] Hadde jeg vært deg hadde jeg gitt det i neste flaske. Det som kan skje, er jo bare litt løs mage, men det er jaggu meg bedre[;)]Gir også minifom ved hvert måltid, selv om han ikke har kolikk. Legen sa jeg skulle gjøre det, siden dem får i seg mere luft med flaske. Da promper han så han blir helt salig[;)] Lykke til, håper det kommer en skikkelig full bleie snart[:D]

Jeg fikk beskjed om å IKKE putte noe i rompa på babyen for å hjelpe den. Det kunne ødlegge tarmen...[&:]

Jeg har dessverre ingen erfaring med MME selv vennen, men jeg vet at venninnen min sin lille datter fikk vondt i magen av HIPP MME. Hun måtte bytte til NAN. Ikke sikkert det er det med lillesnuppa di da[:)]

Tusen takk for mange gode råd [;)] Da skal jeg prøve meg litt frem tenker jeg.
Har massert henne på magen og også bøyd knærne opp mot magen.. hun får ut litt luft, men merker hun har mere som skal ut [;)] Skal prøve med varme omslag som du nevnte catrine*.

Da prøver jeg en flaske med malt når hun våkner igjen i kveld, så håper jeg det hjelper [:)]

ORIGINAL: anahen

Jeg har dessverre ingen erfaring med MME selv vennen, men jeg vet at venninnen min sin lille datter fikk vondt i magen av HIPP MME. Hun måtte bytte til NAN. Ikke sikkert det er det med lillesnuppa di da[:)]

Prøver med malt [:)] Om det ikke blir noen forandring innen noen dager skifter jeg MME [;)]

jeg bruker ca 2 ts malt i døgnet, men jeg bruker også nan HA1 som er mild mot magen, kansje du skal prøve det??? ( får på apoteket)

ORIGINAL: mammas3gullunger

jeg bruker ca 2 ts malt i døgnet, men jeg bruker også nan HA1 som er mild mot magen, kansje du skal prøve det??? ( får på apoteket)

Ja da blir det i tilfelle den jeg prøver om det ikke går seg til [:)]

ORIGINAL: Ritamor 26

Malten funket med en gang her...Skikkelig å det[:D] Varmt bad hjelper også[;)]

Så bra [;)][;)] Håper på full klaff ( bleie) her også [:)]

Min lile får bare MME pga melken forsvant, hun fikk mye luft og vont i magen av NAN, har byttet til Hipp og gir miniform på kvelds måltidene og natten, det har hjelpet utroligt! hun får bittelitt malt en gang om dagen, for å hjelpe med bleiene.

Mitt råd er å prøve å bytte MME merke og kjøpe miniform. Håper det hjelper![;)]

Hurra det funka [:D][:D]

Takk igjen for råd jenter [:)]

Back
Topp