Trenger litt råd gitt..

Auburn

Andre møte med forumet
Hei dere!!
Har nettop blitt alene. Forholdet funket bare ikke..:/
Vi har en sønn på 3 måneder.
Greia er nå at vi må jo finne ut hvordan samværet for far blir..
..og akkurat dette syns jeg er litt vanskelig.
Vil jo at far og sønn skal bli kjent og være i sammen.
Meen, jeg har litt problemer med at han skal være alene med gutten. (altså dvs ta han med seg et par timer til familie o.l) - vil gjerne være til stede når sønnen vår er så liten som han er.. Jeg ammer, men gir også flaske (siden pjokken ikke er fornøyd med bare morsmelk:(.. )
Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen? Har jeg krav på å kunne være med sønnen min når han er med sin far i denne småbarnsperioden?

Ikke quote helst - kommer nok fjerne
 
Hvis du føler mest trygghet slik, så synes jeg ikke de kan nekte deg.. du vil jo trossalt sønnen din det beste.. og da burde de vel ha forståelse for det...  vetikke helt hvordan forholdet deres er jeg ? 
 
Vi har et veldig greit forhold (foreløpig)
Meen, han vil veldig gjerne kunne ta med sønnen sin et par-tre timer hjem og til sin familie en dag i uken.. Jeg har sagt til han at etterhvert kommer jeg absolutt ikke ha noe problemer med dette, men nå som han er så liten vil jeg helst være der for han. og føler meg derfor ikke helt vel med å sende han vekk, selvom det bare er for 2-3 timer i uken...:/
Dette skjønner ikke barnefar.. og ser ikke problemet..:/
 
Jeg har en sønn på 7 mnd, å samværsavtalen vår er at bf skal komme hjem til meg for å være sammen med han. Dette er mye fordi at lillegutt aldri har vært borte fra meg osv. Så jeg tror nok at du kan kreve å få være med ja[:)] i alle fall når sønnen din er så liten. Ammer du? Det kan jo også ha noe å si.
 
Ja, jeg ammer + gir litt flaske siden pjokken ikke er fornøyd med bare morsmelk!
Har også sagt at bf kan være hjemme hos meg med han, og gjerne ta med sin familie og få vært alene litt her med han. (-men da er jeg i nærheten hele tiden)
Jeg føler virkelig ikke for å sende han vekk i noen timer.. Trenger å være der for han nå som han er så liten.. føler jeg!
 
Jeg tror ikke det skal være noe problem jeg Auburn.
han kan jo ikke nekte deg det. å han bør jo se barnets beste spør du meg.
det er jo bare å nekte han å dra med barnet til foreldrene sine da, om du ikke føler deg vel med det.. er det ikke ? kanskje litt brutalt ?    men regner med at du har den daglige omsorgen, så..
er det ikke mulighet for å få prata med en mekler da, på mekling ?  han/hun vil nok ha forståelse for din situasjon og i tillegg hvertfall når du ammer.
 
Faktisk så syns jeg BF bør få låne med seg ungen SIN å ta h*n med å besøke foreldrene sine ja. Det er tross alt barnebarnet deres også, og de er kanskje ikke så gira på å komme på besøk til deg når det er slutt mellom deg og BF?
Og som du sier selv, så er det jo bare snakk om 2-3 timer. Å når ungen i tillegg tar flaske så ser jeg i hvertfall ikke problemet.
Det er lettere å venne på ungen å være litt borte fra mor nå.. Enn om du plutselig skal begynne med at BF får låne han når han er gamlere..
Nei jeg syns virkelig man må tenke litt på at man faktisk har vært to om å skape et barn, og at BARNET har rett på å ha samvær med både mor og far.

Prøv å spørre deg selv hvem det er verst for hvis BF tar med seg ungen bort i 2-3 timer.
Deg eller ungen?
 
Her tror jeg kanskje du må kjenne litt godt på følelsene dine og finne ut om det er DU som er redd for å være borte fra barnet, eller om BARNET vil lide vondt av å være borte fra deg noen timer.
Dersom du og BF hadde vært sammen fremdeles hadde det sikkert skjedd at han satt hjemme med barnet mens du dro ut - til frisøren, på handletur, til legen osv.
Det er heller ikke usannsynlig at han hadde tatt med barnet på besøk til sin familie med eller uten deg.
 
Nei, han skal ikke drasse med seg ungen ut av huset hver gang de har samvær - men å nekte ham et kort besøk hjemme hos sin familie en sjelden gang i blant tror jeg ikke du er tjent med. Da blir du fort stående som den "slemme" i forhold til hans familie, og jeg kan garantere at du ikke har lyst til å sette i gang en tradisjon for at de skal komme og "invadere" hjemmet ditt hver gang de skal treffe den lille.
 
Så lenge du stoler på at han tar hånd om barnet (at det blir skiftet på, får mat og trøst ved behov) synes jeg du skal benytte anledningen når de er ute av huset og sove/gjøre husarbeid/hoppe rundt til høy musikk, mens du har BF smake på ansvarsfølelsen og familien hans knytte verdifulle bånd til den lille.
 
Lykke til fremover! [:)]
 
ORIGINAL: Minerva

Her tror jeg kanskje du må kjenne litt godt på følelsene dine og finne ut om det er DU som er redd for å være borte fra barnet, eller om BARNET vil lide vondt av å være borte fra deg noen timer.
Dersom du og BF hadde vært sammen fremdeles hadde det sikkert skjedd at han satt hjemme med barnet mens du dro ut - til frisøren, på handletur, til legen osv.
Det er heller ikke usannsynlig at han hadde tatt med barnet på besøk til sin familie med eller uten deg.

Nei, han skal ikke drasse med seg ungen ut av huset hver gang de har samvær - men å nekte ham et kort besøk hjemme hos sin familie en sjelden gang i blant tror jeg ikke du er tjent med. Da blir du fort stående som den "slemme" i forhold til hans familie, og jeg kan garantere at du ikke har lyst til å sette i gang en tradisjon for at de skal komme og "invadere" hjemmet ditt hver gang de skal treffe den lille.

Så lenge du stoler på at han tar hånd om barnet (at det blir skiftet på, får mat og trøst ved behov) synes jeg du skal benytte anledningen når de er ute av huset og sove/gjøre husarbeid/hoppe rundt til høy musikk, mens du har BF smake på ansvarsfølelsen og familien hans knytte verdifulle bånd til den lille.

Lykke til fremover! [:)]


Som om jeg skulle ha sagt det. + en ting til : NYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYT DET!! Nyt de få timene du får alene, tenk bare på deg selv da. Tenk kor fint det blir for dere når ungen kommer hjem til en fornøyd og opplagt mamma igjen? Du er heldig som har en bf som vil og har faktisk mulighet til å ta ungen pr timer i uka.  Så kos deg [:D]
 
Back
Topp