Trenger litt råd angående blødning

Elvira2025

Flørter med forumet
Jeg har blødd, men ikke hele tiden og ikke mye. På fredag blødde jeg første gangen, det var som festeblødningen jeg hadde. Lørdag var det brunlig utflod. Men idag har jeg fått smerter i rygg og mage, som er mer enn det har vært. Nå er det blødning ved hvert dobesøk, men fyller ikke bind, mer som et tørk hver gang. Så kom det et par små klumper, som jeg jo skjønner nødvendigvis ikke er et spesielt godt tegn. Det som forvirrer meg er at det ikke blør rikelig, som jeg leser SA er. Vil det ta seg opp? Ringte legesenteret idag, de skulle gi beskjed til fastlege om å ringe meg opp, men hun gjorde ikke det. Kan man be om ultralyd? Jeg er 7+3. Jeg har lyst å ringe legevakt å spørre om råd, men føler ikke det er alvorlig nok :facepalm:

En kan vel spørre om ultralyd, men vil tro at man får time mye fortere hvis man går privat? Jeg vet ikke sikkert altså :)
Jeg trooooor ikke de kan få gjort så mye på legevakten, men en tlf kan vel alltids gå ann å ta? :Heartred
Håper det gir seg og at alt er fint med lille spire:Heartred

Du kan _alltid_ ringe legevakt for å be om råd, og hvis de har ultralydapparat kan de kanskje ta deg inn for en sjekk. Jeg hadde ringt legevakten hadde jeg vært i din situasjon. Ikke alle legevakter som har UL-apparat, så ikke sikkert de kan hjelpe deg. Min fastlege har UL apparat, og han sa jeg måtte bare ringe han hvis jeg hadde blødninger eller var bekymret, så ville han skvise meg inn for en kjapp UL sjekk. Men for deg blir jo det først imorgen. Ellers har du jo private tilbud, men tvilsomt at man får time samme kvelden.

Masse lykke til og gode ønsker for deg, hold oss oppdatert :Heartbigred

Last edited:
Takk for fine ord ❤️:happy: Jeg har ringt legevakta, hun var veldig søt hun som tok imot samtalen. De skulle ringe meg tilbake:) Krysser jo alt jeg har, men det ser ikke lovende ut. Sånn sett skulle jeg bare ønske at det blødde som fy og ble ferdig med det. Jeg skal si ifra når jeg vet mer ❤️

Hvis det er en SA, vil det ta seg opp ja. Håper du får time hos lege i morgen! Men mange blør i svangerskap uten at det er noe.

Har det akkurat som deg!! Hold oss gjerne oppdatert. Krysser fingrene for deg :Heartred
Har du?? Huff for en berg og dalbane av følelser å alt! Nå har ikke smertene økt eller blødning, så på dette tidspunktet er det virkelig 50/50. Legen henviste meg til ultralyd, men kan ikke tenke meg at jeg får det før påske. Så var hun veldig god men ærlig om at det er jo nå bare tiden som vil gi et ordentlig svar❤️ Hvordan er din situasjon? Vet du noe mer?

Har du?? Huff for en berg og dalbane av følelser å alt! Nå har ikke smertene økt eller blødning, så på dette tidspunktet er det virkelig 50/50. Legen henviste meg til ultralyd, men kan ikke tenke meg at jeg får det før påske. Så var hun veldig god men ærlig om at det er jo nå bare tiden som vil gi et ordentlig svar❤️ Hvordan er din situasjon? Vet du noe mer?
Har ikke blødd like lenge som deg, men våknet til blod på papiret i går og sånn har det vært helt til nå. Ingen smerter eller noe. Var og målte hcg i går, og skal prøve å få målt i morgen også. Vil jo ikke få svar på de prøvene før etter påske… så vi har bestilt privat ul i morgen kveld for å se hva som skjer. Blødde aldri slik i forrige svangerskap, så dette er veldig rart og skummelt.
Inni meg er jeg egentlig sikker på at dette har gått dårlig.. skulle ønske, som du skrev, at jeg bare kunne begynne å blø skikkelig sånn at kroppen får ryddet opp i det. Skikkelig ubehagelig å gå og ikke vite. Og nå kommer påsken i tillegg..

Har ikke blødd like lenge som deg, men våknet til blod på papiret i går og sånn har det vært helt til nå. Ingen smerter eller noe. Var og målte hcg i går, og skal prøve å få målt i morgen også. Vil jo ikke få svar på de prøvene før etter påske… så vi har bestilt privat ul i morgen kveld for å se hva som skjer. Blødde aldri slik i forrige svangerskap, så dette er veldig rart og skummelt.
Inni meg er jeg egentlig sikker på at dette har gått dårlig.. skulle ønske, som du skrev, at jeg bare kunne begynne å blø skikkelig sånn at kroppen får ryddet opp i det. Skikkelig ubehagelig å gå og ikke vite. Og nå kommer påsken i tillegg..
Skjønner deg godt ❤️ Her har smertene avtatt betraktelig og samme med blødningen. Inatt var jeg på do og da kom d (sorry ekle detaljer) men klumper på papiret. Det var det eneste, ikke noe i bindet eller i do. Imårrest er det kun mørkerødt blod. Så nå skjønner jeg ikke så mye skal jeg være helt ærlig :oops: Dessverre har vi ikke noen som tilbyr privat UL her, ellers hadde jeg bestilt på flekken. Kan jo håpe på at jeg får time på sykehuset idag eller imorgen, meeen tviler på det da. Sitter med samme følelse som deg, dette kan umulig gått bra. Krysser fingre for oss begge❤️

Skjønner deg godt ❤️ Her har smertene avtatt betraktelig og samme med blødningen. Inatt var jeg på do og da kom d (sorry ekle detaljer) men klumper på papiret. Det var det eneste, ikke noe i bindet eller i do. Imårrest er det kun mørkerødt blod. Så nå skjønner jeg ikke så mye skal jeg være helt ærlig :oops: Dessverre har vi ikke noen som tilbyr privat UL her, ellers hadde jeg bestilt på flekken. Kan jo håpe på at jeg får time på sykehuset idag eller imorgen, meeen tviler på det da. Sitter med samme følelse som deg, dette kan umulig gått bra. Krysser fingre for oss begge❤️
Jeg har ikke hatt klumper, men som deg så kommer det bare når jeg tørker meg. Her er det bare murringer i magen og ryggen. Mener å huske jeg hadde det likt i forrige svangerskap. Men tenker med en gang menssmerter og SA på gang.
Ouff ja, krysser fingrene for oss begge :Heartred Vi får holde hverandre oppdatert!

Takk for lykkehilsninger alle❤️

Ble ikke noe klokere av den ultralyden! :oops: :facepalm: Hun sa at det hun så nå var at plommesekk og noe annet jeg ikke husker navnet på, var lite. Hvilket vil si at jeg er mye kortere på vei enn antatt, 5+5 og ikke 7+4, og at derfor ikke er hjerteaktivitet fordi det er for lite. Andre er at det ikke er noe liv der. Hun kunne ikke si et svar, men får innkalling til ny ultralyd om to uker. Altså mer venting.. bah.. Har noen opplevd dette før? Skal si at jeg fortsatt føler det er SA, klarer ikke helt skjønne noe annet.

Back
Topp