trenger litt hjelp

nettemor

Forumet er livet
Hei!
Jeg ser at mange av dere har sånne søte uttrykssikoner og greier inni teksten på inleggene deres, er det noen som kan forklare meg hvordan dere får det til??
Jeg vil også få det til...[:(]

Et eller annet sted på nettet finner du et bilde du liker... f.eks i noen andre's innlegg..
eller f.eks her:

Du høyreklikker på bildet (klikker med høyre musetast) og velger EGENSKAPER (står nederst i menyen som kommer opp)

Da kommer det opp et lite vindu med masse babbelbabbel.. - Der kopierer du det som står etter Adresse (URL):
(Det begynner på http:// ... ettellerannet)

Så, når du skal legge bildet inn i teksten du skriver kan du lime adressen inn i teksten og markere hele adressen.. så klikker du IMAGE som står over det med skriftstørrelse og sånn...[;)]
Da kommer det opp en sånnen foran adressen: [ image ] (uten mellomrom)
og etter teksten kommer det opp en sånn: [ / image ] (uten mellomrom)

Så kan du klikke forhåndsvis helt nederst og se om det funka[;)]
eller bare klikke OK og håpe på det beste [;)]

LYKKE TIL [:D]

Tester jeg!

Ja jeg greide det! Du er god til å forklare Fiorelina! Men må jeg gjøre samme prosedyren hver gang jeg skal bruke dem eller kan jeg lagre dette noen steder? Og hvor finner jeg flere?

Jeg har en tekst-fil i Notisblokk der jeg lagrer diverse koder, så slipper jeg å leite dem fram til neste gang, bare blar dem opp i tekst-fila mi[;)]

Hæ?

Klikk på START helt nederst i hjørnet på skjermen din, Se om du finner en LYSEBLÅ NOTISBLOKK ett eller annet sted (der du finner forskjellige programmer.. )

Lim inn de kodene du vil huske i det vinduet som åpner seg når du dobbeltklikker på notisblokka, og velg
fil -> lagre som

Der kan du f.eks kalle filen for "Pepples sine hemmelige koder" og så lagrer du den på skrivebordet
(hvor du skal lagre den kan du velge i en rullemeny helt oppe i lagrings-vinduet)

Forstår du mer nå?[8|]
-kan også legge inn flere koder der etterhvert som du finner artige bilder du vil ta vare på[;)]

Den lyseblå notisblokka ligger også ofte på skrivebordet eller du kan finne den i TILBEHØR
(under PROGRAMMER)[;)]

I see. Tusen takk for hjelpen!

NÆH! Den var søt! [:D]

Tusen takk for god hjelp[:D][:D]

Har du noen tips om hvor jeg kan finne flere på internett [;)]

JIPPI!
Sinnsyk god til å forklare Fiorelina! [:)]

dette var gøy...du er flink fiorelina[;)]...men når jeg lagrer kodene på notisblokken, så ser jeg bare tekst...hvordan vet jeg hvilket bilde som er på hver av dem?....i dag lærte jeg noe nytt[:)]

....å du, kan det brukes på andre steder enn her inne på forumet?

Jeg har skrevet en liten notis bak hver adresse slik at jeg husker hva som er hva, f.eks. ISBJØRN BLÅSER HJERTER

Det var lurt! Så langt tenkte ikke jeg!

Jeg har mine øyeblikk... [;)]

Back
Topp