Trenger litt hjelp!

Fluesopp

Forelsket i forumet
Marsboerne
Jeg fikk meg ny jobb i Juni, som butikkmedarbeider. I jobbintervjuet sa jeg at jeg kunne jobbe i over et år der, men jeg har fått meg skoleplass nå. Jeg prioriterer utdanningen min.
Kontrakten vi skrev utgår om 20 dager, før vi eventuelt skulle skrive en ny sa sjefen. Jeg gruer meg skikkelig til å fortelle at jeg er gravid og at jeg har fått meg skoleplass, går å tenker på det hele tiden. Jeg har den siste tiden slitt veldig med kvalme, tretthet og jeg er veldig svimmel. Jobber så hardt at jeg skjelver på slutten av jobbdagen.. sist gang ble jeg bare sittende i dusjen å gråte etter jobb, fordi jeg var så sliten og fikk vondt nederst i magen. Jeg bruker hvert et minutt av jobbdagen på å bekymre meg for den lille. Hva skal jeg gjøre? Er det mulig å sykmelde seg de siste 20 dagene jeg har igjen, eller er jeg bare lat? :(

Sykemeld deg! Kommer nok av anledninger til å leke helt. Når du er gravid, er det ikke arbeidsgiveren din du skal tenke på. Tro meg, jeg sliter med "flink pike syndromet" selv, men har nå gått med på å bli sykemeldt 100% i noen uker.

Ta kontakt med legen din og fortell hvordan du har det. Det du har i magen er det viktigste i verden. Det er ingen som takker deg for at du sliter deg helt ut. Dette er tiden for å være "egoistisk"!!

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Sykemeld deg i alle fall 50 %, sånn du føler passer deg. Selv om det er den lille du tenker på, skal du tenke på deg selv også. Du kan bli syk selv av å ha det slik på jobb. Lykke til.

Jeg hadde det samme jobbmessig som deg den første dagen på jobb,og nå er jeg sykemeldt. Er som de andre sier at nå skal du være egoistisk og tenke på deg selv og babyen:) Ville tatt en prat med legen hvis jeg var deg:)

Jeg synes ikke det kan sees på som egoistisk å prioritere et nytt liv! :) og jeg tror at du egentlig vet hva du vil her, så gjør det rette for lille i magen :) arbeidsgivere klarer seg alltid, sånt skjer. Dessuten har vel din sjef opplevd liknende før. Damer kan bli gravide, livssituasjoner kan endre seg. Så lenge intensjonen din i utgangspunktet var å jobbe et år så ser jeg ikke noe galt i å sette utdanning først. hadde vært verre om du visste du skulle slutte om feks en mnd. Det går ikke an å kombinere både jobb og skole da?

-Appen

Back
Topp