Trenger litt hjelp og tips her.

Tullann

Elsker forumet
Sambo tok kofferten og dro. IGJEN!!!

Det har alltid vært jeg som har tatt initiativet til å prate og få forholdet til å funke etter en fet krangel. T.o.m når han har gjort no galt. Vi har 2 barn sammen, og slik jeg er satt sammen, er jeg skapt for å kjempe litt.
Men nå gir også jeg opp. Hvorfor i all verden kjempe for noen som gir faen i meg!!??

Prøvde å prate idag også, men kaldt som han er tok han baggen og dro. Uten å si NOE. Han var på byen igår, så det er vell samme regla som tidligere tenker jeg[:(]

Uansett. Jeg lever en gang og skal nå se etter egen plass å bo. ( har kikket litt de siste 2 månedene)
Lurer på:
  1. Vi skal dele 60-40, hva får jeg i støtte?
  2. Bostøttekalkulatoren sier jeg tjener for mye. Kan da umulig være riktig?
  3. Får man dobbel barnetrygd?
  4. Jeg får ikke overgangsstønad pga lønna mi, men har jeg rett på noe annet.

Ikke får jeg bostøtte fordi jeg tjener for mye, og ikke får jeg lån fordi jeg tjener for lite!!!!!!!!!!![:@][&:]
Hva i helvette skal man da gjøre. Dessutten MÅ jeg finne leilighet/sokkel i kommunen jeg bor i fordi flytter man til en annen komune, mister man jo bhg plassen. FUCK!!!!!!!!!!!!!!FAEN!!!!!!!!!!!!!!

Masse råd og tips mottas med stooooooooooooooor takknemlighet!!!

Hm... Eneste jeg kan si deg er at du ikke bør stole for mye på husbankens bostøttekalkulator... Prøvde den jeg og, med mange forskjellige tall og inntekter, og fikk ingen bostøtte.. Men spurte litt på alenemorforumet hva de andre som får bostøtte tjener/har i husleie og mange hadde det samme som meg og fikk bostøtte.. Så jeg stoler ikke på den kalkulatoren...

Så må jeg bare si at det er dumt at det går den veien da.. Og teit at han ikke vil prøve å prate ut om ting, mannfolk er egosistiske..

Har dessverre ikke no mer råd å komme med, men sender deg en stor klem [:)]

så dritt tullan. skjønner godt du nå gir opp, når han viser utad at han gir så faen. stakkars deg.. dårlig å ikke kunne snakke om ting skikkelig og bare dra sånn på sen måten. uansvarlig hvertfall når enn har barn sammen.

bostøtte er bare å søke på , ikke tenk på hva støttekalkulatoren viser.
er desverre eneste jeg vet.

de har sikkert mange gode råd, og mye peiling på regler inne på elene mor forumet =)

kan ikkje si hva du skal gjøre men det du har rett på er redusert overgangstønnad, alt etter hvor mye du har i inntekt. så har du rett på en ekstra barnetrygd, uansett antall barn, så kan det være du har rett på barnetilsynspenger( banehage- dagmammautgifter), kommer igjen ann på hva du får i overgangstønad/inntekt.
angående bostøtte aner eg ikkje [8|]
lykke til uansett hva du velger og gjøre [:)]

Har kjempe lyst å klare å sitte med huset. men det er ca 12000 i utgifter på lån. DET er litt i drøysete laget for en alenemor tror jeg nok.

Men,satt å kikket på leiligheter i borettslag. Her jeg bor koster de ca 1,1 mill + husleie. 1 mill i lån er jo ca 7000 i utgifter nå, pluss 3-4000 i husleie. Det går jo opp i det samme. Det vil vell si at alenemødre stort sett må leie.

[:(][:(][:(]

kan du ikke forlenge lånetiden noe ?

*klemmepå*
Jeg har ikke så mye peiling, men hva med å søke om et år eller to med avdragsfritt lån på huset? da blir det ikke like mye i mnd... lykke til!

Vi har avdragsfrihet nå. lånet på huset utgjør ca 10500 så har jeg et lite billån i tillegg!!
Har lånet på maks antall år!!

så kjedelig =( - kommer å flytter til deg å betaler husleie ;P =)

uff for en utrolig lei situasjon du er i vennen. en stor klem.. - om du håper - så håper jeg han drar tilbake og kysser deg på beina og beklager seg masse.

Aner ikke hva du har rett på dessverre...

Men har du mulighet til å ha en leietaker?
Det kan jo hjelpe på lånet litt, men gjerne ikke nok....?

Du får dekt 64% av utgifter til barnetilsyn (barnehage/SFO/dagmamma etc)...
Dobbel barnetrygd, evt bostøtte fra kommune/husbanken, hva med etableringslån fra kommunen for nyetablering til enslige forsørgere...? (sikkert kommet nye regler siden jeg var alene, men..)

Fikk lån av husbanken jeg som alenemor (og da tjente jeg latterlig lite!) så tror nok det er håp for de fleste... [:D][:D][:D]

Beste du kan gjøre for deg og dine barn; kom deg vekk fra den hersens såpekokeren! Klarer deg nok fint på egenhånd. Er han ikke interessert i å redde forholdet, er han ikke verd en sur sild spør du meg.[;)]

Ønsker deg lykke til!!!![:)][:)][:)]

du kan stille krav om overgangsstønad, utvidetbarnetrygd ( har du to barn får du tre barnetrygder), barnebidrag må du stille krav om, det beste er å bli enig, men ofte fungerer ikke dette.. da kan nav trygd hjelpe å utregne hva du har rett på...barnetilsyn, i mange kommuner er det mulig å få redusert utgiften til barnehagen når man er enslig forsørger. Bostøtte kan man ha rett på når man er enslig forsørger, bedreå søke å få ja enn å ikke søke....

men for å få noen av disse rettighetene må du og din eventuelle eks ha vært til mekling.
( jobber i nav, men ikke spessialist på området for det om)

ORIGINAL: *Mathilda*

Huff så leit[&o] Ta og sleng inn en søknad om bostøtte. Da har du prøvd i hvertfall.
Klem til deg
Signerer her eg-lykke til tullann[:)]

Back
Topp