trenger litt hjelp (ikke babystuff)

ORIGINAL: cathrine24

Jeg syntes det var egentlig en bra ide, men kanskje få med en dyrlege som snakker varmt om dette våtforet?![:)]

Jeg gir kattene min tørrfor pga av dyrlegen, hun mente at våtfor er som lørdags godig for oss, pluss mye sukker i dette. Og man lytter jo til dyrlegen. Pluss at man trur de trenger tørrforet for å ha sunne tenner. Så det her var faktisk nytt for meg[:)][:)]

jeg er 100% enig med dyrelegen din, når det gjelder butikkfôr.
Men den type våtfôr jeg snakker om kan man ikke sammenligne med boksmat fra dågligbutikken.

Det med at man trenger tørrfôr for å ha sunne tenner er ikke sant. Alle mine katter spiser bare våtfôr og har sunne tenner og ikke noe tannsten. Husker da jeg med min 9 år gammle katt kom til en ny dyrelege. Han undersøkte katten min og trodde at han var maks 4 år gammel. Da jeg så at katten allerede er 8 år gammel var han veldig overrasket. Så kikket han på tennene og så, at det var ikke lenge siden at jeg har fjernet tannsten på pussen. Han fikk virkelig sjokk da jeg fortalte, at jeg aldri hadde gjort det og at han rett og slett aldri har hatt tannsten.

Heia Addi! Stå på!
Det er synd at katter her i landet blir foret opp på Wiskas og Friskies og all slags skit. De fleste takler det, men mange blir syke, får urinveisinfeksjoner pga alt saltet og pelsen blir dårlig.
Vi gir kattene våre Hills Natures Best fordi dyrlegen anbefalte Hills, og som du sier så er ikke alternativene så mange. I tillegg får de tunfisk på boks - fordi de rett og slett ikke liker våtforet man får på dyrebutikken. Tunfisk er ikke helt bra det heller - men i mangel av noe annet så har det bare blitt sånn.

Jeg vet litt om innfortolling av varer, har jobbet litt med det tidligere - og du er nødt til å få tillatelse av mattilsynet for å importere fødevarer. Så begynn med å ta kontakt med dem du - da vil du sikkert få vite om det er vil bli toll på det du ønsker å importere også :) Du kan jo også ta kontakt med tollvesenet, om du treffer på rett person vil de helt sikkert veilede deg.
Her er en link som viser hva som gjelder for kattemat ved innførsel - det er litt gresk kanskje, men om du leser litt finner du nok ut av det.

http://toll.no/templates_TAD/Tolltariffen/TvinnProduct.aspx?id=61903&varenummer=23091012&epslanguage=no

Lykke til, og JA - jeg vil kjøpe kattemat hos deg!

ORIGINAL: addi

ORIGINAL: Neminni

Kjør på! kjempe bra plan! [:)]

da jeg hadde katter fekk dem i begynelsen friskis, men kattene mine blei berre sjuk av dem.. dyrelegen sa at det var får dårlig proteiner osv i kattematen fra butikken, så mine katter fekk krystaller i urinen 2 gonger.. å da skifta jeg mat med en gang!
men syns maten fra dyrebutikken er får dyr, så  jeg kjøpte ofte på nette..
kjøpte det v/ denne butikken: http://www2.husse.com/NO/

men det er tørfor igjen da.. [8D]

kan hende du allerede er der.. men du burde registrere deg på katte forumer, f.eks katte-snakk, dyrenett osv. mange som sikkert kommer til å bli interisert i dette! [:D]

og foresten! gjelder dette hunder å eller?

enig med dyrelegen at kattermat fra dågligvarebutikken er dårlig, og det gjelder da både tørr og våtfôr.
Og jeg vet at de flerste dyreleger anbefaler tørrôr, bare fordi dem selv ikke vet det bedre. Men når man sjekke litt ut nettsider fra tyskland, england og usa få man rask med seg at dem har bedre kunskap om det.

Tørrfôr er sikikkelig fymat for katter, hunder derimot kan godt få tørrfôr. Men helst ikke bare det, best å gi både tôr og våtfôr til hund. Og det finnes også veldig god fôr til hunder fra de produsenter jeg kunne tenke meg å sammenarbeide med. Så hvis jeg skal gjøre det, kommer jeg også til å selge høykvalitets hundefôr.

Jeg har tenkt på å henvende meg til katte og dyreforumer, men ville først høre hva dere her synes

ja vi har en siberian husky jente.. hun får tørfor å fråssen makrell.. *nam* hehe..

kommer hunde maten også å være billigere en dyrebutikken da? får da kommer vi nok til å bli mer interisert i det..[8D]

Back
Topp