ORIGINAL: cathrine24
Jeg syntes det var egentlig en bra ide, men kanskje få med en dyrlege som snakker varmt om dette våtforet?![:)]
Jeg gir kattene min tørrfor pga av dyrlegen, hun mente at våtfor er som lørdags godig for oss, pluss mye sukker i dette. Og man lytter jo til dyrlegen. Pluss at man trur de trenger tørrforet for å ha sunne tenner. Så det her var faktisk nytt for meg[:)][:)]
jeg er 100% enig med dyrelegen din, når det gjelder butikkfôr.
Men den type våtfôr jeg snakker om kan man ikke sammenligne med boksmat fra dågligbutikken.
Det med at man trenger tørrfôr for å ha sunne tenner er ikke sant. Alle mine katter spiser bare våtfôr og har sunne tenner og ikke noe tannsten. Husker da jeg med min 9 år gammle katt kom til en ny dyrelege. Han undersøkte katten min og trodde at han var maks 4 år gammel. Da jeg så at katten allerede er 8 år gammel var han veldig overrasket. Så kikket han på tennene og så, at det var ikke lenge siden at jeg har fjernet tannsten på pussen. Han fikk virkelig sjokk da jeg fortalte, at jeg aldri hadde gjort det og at han rett og slett aldri har hatt tannsten.