trenger litt hjelp her...

Lille_i_M@gen

Glad i forumet
sambo skal ha pappapermisjon med snuppa vår i fra 1 februar til mars 2011 og dette er bestemt før vi ble overraskende gravid igjen.
og jeg blir å gå ut i min fødselspermisjon med denne graviditeten den 15 februar sidn jeg har termin den 8 mras.2011
vil ikke han da mister permisjonen sin siden begge ikke kan gå samtidig?
eller forstår jeg d feil?

det er jo permisjon på hver sitt barn.. hør med nav.. kan ikke miste den da?!

ORIGINAL: 87ida

det er jo permisjon på hver sitt barn.. hør med nav.. kan ikke miste den da?!

d var d jeg også lurter på... hmm...kanskje jeg burde ringer å høre[8|]

Jeg mener bestemt at han mister permisjonen... All permisjon som ikke er tatt ut før neste permisjon blir slettet.. Skal se om jeg finner noe på nav.no...

ORIGINAL: Pearl

Jeg mener bestemt at han mister permisjonen... All permisjon som ikke er tatt ut før neste permisjon blir slettet.. Skal se om jeg finner noe på nav.no...

så vidt jeg forsto d, så mister han sin fra den andre barne er født. men ikke om før fødsel liksom...

Du må jo gå ut i perm 3 uker før termin. Har ikke har brukt sin permisjon før den tid, vil han miste den (evt det som er igjen av permisjonen). Pappapermen skal vel brukes innen 3 år, eller før en evt ny unge [:)]

ORIGINAL: Puskinella

Du må jo gå ut i perm 3 uker før termin. Har ikke har brukt sin permisjon før den tid, vil han miste den (evt det som er igjen av permisjonen). Pappapermen skal vel brukes innen 3 år, eller før en evt ny unge [:)]

d som var bestemt før nr. 2 ble unnfanget, var at han skulle ta 5 uker i fra februar og resten i juni. men juni mnd blir jo å faller bort siden den andre ungen er kommet.
min permisjon starter den 15 februar. men d vi ikke vet er om han blir å mister sin permisjon i fra den dagen jeg starter min permisjon eller etter termin dato?..

ORIGINAL: Lille_i_M@gen

d som var bestemt før nr. 2 ble unnfanget, var at han skulle ta 5 uker i fra februar og resten i juni. men juni mnd blir jo å faller bort siden den andre ungen er kommet.
min permisjon starter den 15 februar. men d vi ikke vet er om han blir å mister sin permisjon i fra den dagen jeg starter min permisjon eller etter termin dato?..

Jeg mener han mister den når din permisjon starter. Man kan jo ikke være i permisjon samtidig [:)]

Jeg mener han mister den når din permisjon starter. Man kan jo ikke være i permisjon samtidig [:)]

ja så vidt jeg forsto d. men på nav sin side så står d:
Dersom dere får et barn til før stønadsperioden for det forrige barnet er oppbrukt, mister dere retten til å ta ut de ubrukte ukene for det forrige barnet. Derimot har dere rett til full periode med foreldrepenger for det nye barnet.  nå er jeg helt på bær tur...menes dette at han mister den når jeg starter min permijson eller etter fødsel?
er helt grønn her...[8|][8|]

prøvd å ringer nav, men de har stengt idag...

ja så vidt jeg forsto d. men på nav sin side så står d:
Dersom dere får et barn til før stønadsperioden for det forrige barnet er oppbrukt, mister dere retten til å ta ut de ubrukte ukene for det forrige barnet. Derimot har dere rett til full periode med foreldrepenger for det nye barnet.  nå er jeg helt på bær tur...menes dette at han mister den når jeg starter min permijson eller etter fødsel?
er helt grønn her...[8|][8|]

prøvd å ringer nav, men de har stengt idag...

Han mister permisjonen sin for barn 1 når du går ut i permisjon for barn 2. Man får ikke være i permisjon samtidig, og du må ta ut permisjonen 3 uker før termin. [:)]

han må ta ut permisjonen før du starter med din nye permisjon, hvis ikke så mister han den.. nettopp vært gjennom det samme.. [:)]

da har jeg pratet med nav. de åpnet telefonen sin litt seint idag, så fikk beskjed at d var stengt, men d var d ikke[8D]

så ja sambo mister sin permisjon når jeg starter på min. d var akkurat d jeg hadde mistanker om.
han jeg pratet med var litt usikker selv, så han måtte sjekker d ut...
men nå vet jeg d. syns d er litt dumt egentlig. for d er jo urettferdig for min datter som kunne værer alene med sin far og han som hadde gledet seg til d...
men men...

tusen takk for all info jenter :) sjekt å ha noen som kan hjelper[:)]

Back
Topp