Trenger litt hjelp! Ang. strikke babyteppe

Studentmamma

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
Heisann!

Jeg har kjøpt inn garn og pinner for å strikke et babyteppe til lillesøster. Men oppskriften klarte jeg å glemme...

Har funnet et bilde av teppet jeg tenkte å strikke.. Og lurer på hvor mange masker jeg bør legge opp sånn ca? Og hvor mange masker bør være i hver rute med rett og vrangstrikk?

Garnet heter alfa, og jeg skal strikke med pinne nr. 7.

_DSC2729_medium.jpg


Er ikke så erfaren, men håper på å klare dette..

Håper noen kan hjelpe meg! Hadde vært koselig å starte på teppet i kveld :)
 
Jeg tenker 110 m, 20 p rillestr, 10 m rillestr, 10 m i hver rute og avslutt med 10 m rillestr. Str til ønsket lengde (10 omg pr rute) eller 14 repetisjoner (ruter i lengden) og 20 omg rillestr.
 
Tusen takk! :D Da skal jeg prøve meg :)
 
Hmm, når jeg nå studerer bildet enda litt nærmere ser det ut til at det er 8 m i hver rute, og 9 ruter i bredden, da tenker jeg 88 masker, 16 pinner rillestrikk, 8 m rillestrikk i hver side, 8 m i hver rute.

Men, jeg sitter ikke med noen fasit hehe.
 
Med strikkefastheten til alfa vil du md 110 m få en bredde på ca 85 cm, med 88 m vil du få en bredde på ca 68 cm.
 
Hmm, ok. Nå har jeg alt startet med 110 masker, og er straks ferdig med første delen med rillestrikk. Satser på at det blir greit. Så får det heller bli et litt stort og deilig teppe. Tusen takk for kjempe god hjelp! Veldig snilt av deg!:flower
 
Bare hyggelig :)
 
Du er vel godt igang med teppet nå, men jeg skriver allikevel :)

88m på pinne 7. Strikk 10p rett.
Rutemønsteret går over 8masker og 8masker i høyden. De 8 første og siste masker på pinnen strikkes rett =riller.

Teppet blir iflg mønsteret 68x90cm
 
Men om du er godt i gang med 110m, så fungerer sikkert det bra. Eneste du kan vurdere er å kjøpe et nøste eller to ekstra, slik at teppet ikke blir for kort. Da bør du dra tilbake/ringe butikken du kjøpte garn hos for å være sikker på at du får samme parti. Min erfaring er at om du ringer, så legger de gjerne av til deg i riktig parti...
 
Takk for flere svar! :)

Jeg er godt i gang med teppet, med 110m. Tror det blir bra. Har 6 nøster, i oppskriften stod det 4, så satser på at det skal holde :)
 
Takk for flere svar! :)

Jeg er godt i gang med teppet, med 110m. Tror det blir bra. Har 6 nøster, i oppskriften stod det 4, så satser på at det skal holde :)
Gleder meg til å se resultatet:) Kanskje jeg skal stikke et sånt til venninna mi:) Hvilket garn bruker du?
 
Gleder meg til å se resultatet:) Kanskje jeg skal stikke et sånt til venninna mi:) Hvilket garn bruker du?

Skal legge ut bilde når det er ferdig! Kan ta litt tid da. For nå er eksamen rett rundt hjørnet, og så reiser vi på ferie :)

Jeg bruker et garn som heter "alfa" fra Sandnes garn :)
 
Back
Topp