Trenger kjolehjelp

Frk. Tvert I. Mot

Forumet er livet
VIP
Jeg trenger en kjole til bryllup, i størrelse 44 eller L, men jeg har mye høy mage.
Bryllupet er ett uformellt utebryllup. Jeg er lyshudet, og har rødlig hår.

Det bør være en kjole jeg kan ha skikkelig holdin, hele veien opp, altså en body. Så den kan ikke være for utringet, ei heller stroppeløs.

Hva pokker skal jeg ha på meg? emoticon

hva med en søt "babydoll" kjole? 

noe denne typen tror jeg hadde vært fint

Styr for all del unna babydoll! - og empireliv, også. Du vil ikke se gravid ut med mindre du er det - og hvis du har litt mage så er det snittet lite heldig. (Antar at du ikke er gravid siden du skal ha holdin-undertøy).

Hvis du har en skikkelig god body som gir litt midje eller i hvert fall "jevner ut" litt, så prøv å finne en kjole som definerer livet i stedet for å skjule det.

Hvis midjen din f.eks. er bredere enn brystparti, hofter, så prøv å finne en kjole som går rett ned og som gjerne er tatt inn litt aller nederst - litt ballong-fasong, om du skjønner. Den skal ikke være for lang, for da blir det bomsete; hvis det passer til kleskoden, så kan du bruke en som går til litt over knærne, og evt. en litt kraftig strømpebukse.

Pass på at stoffet i kjolen ikke er for enkelt. Det bør ikke være bomullsjersey eller noe sånt.

Takk for mange gode råd! :)

Jeg er helt håpløs på mote og utseende. Jeg har nok fallt i den fellen at jeg ikke har orket og gjøre noe med meg selv, eller tenke så mye på klærne, fordi jeg har følt det aldri ble bra uansett.

Etter 25 kg vekttap er det litt morsommere og kle seg i allefall, men det gjenstår en del til jeg føler meg vel og klarer og finne klær uten problemer.

Aldri vært interessert i mote, og aldri brydd meg om og gjøre noe med utseende mitt, og da er det ekstremt vanskelig og plutselig forsøke og se bra ut. Jeg vet ikke en gang hva ett emipre liv er for noe liksom. :p

Med body blir magen "flat", altså, den stikker jo litt ut, men ingen synlige bilringer lenger. Har kanskje bittelitt midje, men ikke mye. Alt går egentlig veldig i ett.
Rompe og lår har jeg ikke så mye av, det er stort sett mage.

Koden for bryllupet er meget avslappet, så jeg bekymrer meg ikke så mye for det. Det eneste jeg har i bakhode er at jeg skal være forlover da.

Ballong fasong har jeg vært veldig fornøyd med da det gjelder tunika, i allefall tidligere, men vet ikke heelt hva jeg synes hvis det blir nesten knelangt. Men det går jo ann og forsøke og se. :)

Eg fann no kjole hos divakjoler,men eg skal i kirkebrullyp da.
Hvis du har tid å bestile så evt motehuset eller noe slik og har fine kjoler.

Den kjolen som det ble lagt ut bilde av lengre opp i tråden (mye lengre opp, faktisk ... to prinser har muligens et teknisk problem) har empire-liv. Den er tatt inn rett under bysten. Det kan være flatterende på damer med flat mage eller en liten bilring eller to, men hvis du har "mye høy mage" (som jeg tolker som at magen strutter litt ut ganske høyt oppe), så bør dette snittet unngås. Mulig jeg er litt farget av min generelle mening om empireliv på voksne damer, som er at det har altfor lett for å se barnslig og påtatt kokett ut, pluss at man som sagt risikerer spekulasjoner om man er smelt på tjukka.

Du må nesten sette av en dag eller to og pløye gjennom noen butikker. Mange foretrekker å ta den runden alene. Ved å prøve mange forskjellige fasonger og modeller så lærer du masse om hva som kler deg og hva du trives i - men det krever at du investerer tiden og det åpne sinnet som trengs. (Det er ikke lov til å se på plagget på hengeren og si "uuuh, neeei, uuusj, ææsj", uten å ha prøvd det. Jeg kan nesten garantere at du vil bli positivt overrasket minst én gang.) Hvis du har en klesbutikk i nærheten med en ærlig og hjelpsom betjening som faktisk liker jobben sin, så benytt deg av den. Slike er dog sjeldne for tida.

Tusen takk for gode, utfyllende svar!

Ja, jeg får nok sette av noen dager, som du sier, og prøve meg frem litt. :) Må nok stole på meg selv, hvis jeg ikke er super heldig og kommer over noen som er meget behjelpelig, men jeg har ikke spesielt gode erfaringer der nei. Mange år siden jeg sist følte jeg fikk skikkelige, og gode, råd når jeg var på shopping.

Men, ikke for det, jeg må vel begi meg inn i noen butikker jeg ikke vanligvis går i også, og da kan det jo hende jeg blir positivt overrasket på flere områder. :)

Back
Topp