Trenger jeg mest ullklær? Termin 3. februar

Tusen takk for gode tips, alle sammen! :) Dette kommer godt med!
Lurer på hvilken størrelse babyen vil bruke i starten, noen som kan gjette? (For to og en halv uke siden ble vekten anslått til 3,2 kilo på sykehuskontroll.) Tipper derfor hun veier cirka 3,7 allerede, og er visst ganske lang. Termin er om seks dager, 3. februar. Lurer på om str. 50 (kanskje også 56) er for lite allerede i starten?
Hva tror dere? :)
Vår var 50cm og 3,6kg, vi brukte 50 i en mnd.
 
Tusen takk for gode tips, alle sammen! :) Dette kommer godt med!
Lurer på hvilken størrelse babyen vil bruke i starten, noen som kan gjette? (For to og en halv uke siden ble vekten anslått til 3,2 kilo på sykehuskontroll.) Tipper derfor hun veier cirka 3,7 allerede, og er visst ganske lang. Termin er om seks dager, 3. februar. Lurer på om str. 50 (kanskje også 56) er for lite allerede i starten?
Hva tror dere? :)

56 er neppe for lite, men det kan godt hende 50 passer de første par ukene i hvert fall. Begge jentene her var 50 cm og hhv 3.4 og 3.6 kilo ved fødsel, de brukte størrelse 50 i ca to uker før det ble for smått, deretter brukte de 56 i ca en måned.

Men det er klart at hvis du har anlegg for å få veldig store og lange barn, kan det godt hende 50 blir for smått i starten. En venninne av meg fikk tatt keisersnitt to uker før termin pga stort barn i seteleie, han var 56 cm og 5.2 kilo ved fødselen, så de rakk aldri å bruke str 50/56.
 
Tusen takk for gode tips, alle sammen! :) Dette kommer godt med!
Lurer på hvilken størrelse babyen vil bruke i starten, noen som kan gjette? (For to og en halv uke siden ble vekten anslått til 3,2 kilo på sykehuskontroll.) Tipper derfor hun veier cirka 3,7 allerede, og er visst ganske lang. Termin er om seks dager, 3. februar. Lurer på om str. 50 (kanskje også 56) er for lite allerede i starten?
Hva tror dere? :)
56 høres riktig ut, synes jeg. Sjelden de er for store for det!
 
Back
Topp