Trenger jeg mer klær til lillemann?

Veronica 1991

Brian Aleksander <3
Januarhula 2014
Jeg er så usikker på om jeg har nok klær til lillegutt i de minste størrelsene?
Jeg er så redd for at jeg har for lite klær..
Dette har jeg foreløpig av klær:
Str 50:
2 pysj
1 heldress
9 bodyer
2 bukser

Str 56:
4 pysj
1 genser
1tykk kjøredress
2 heldress
1 body
1 bukse

Str 62:
6 joggebukser
4 olabukser
1genser
1ull body
5bodyer
1 snekkebukse

Str 68:
1 pysj
2 bodyer
2 bukser

Annet:
7 bommulls luer
4 strømpebukser
9 pr sokker

Burde jeg ha mer klær? Isåfall hvilken størrelse?? :)
Tuusen takk for svar :)
 
Kanskje noen flere bodyer i 56? Jeg har hittil 4 bodyer i 50 og hele 22 bodyer i 56 (arva så mye) . Å blir han/hun liten å passer i 50 så er det ikke lange stunda før han/hun bynner å bruke 56 så ville satsa litt mere der :)


Lillegutt <3
 
En 5-6 bodyer i hver str, 2-3 bukser og gensere i hver str, 3-4 pysjer i hver str er en fin start. Da har du ikke for lite og ser veldig fort om du trenger mer uten å måtte stresse med det. Men ja, tror du har nok i 50, er ikke så lenge de blir i den størrelsen akkurat, hehe :) Smekker vil jo være fint å ha litt av, da de kan holde klærne rene litt lengre, hehe.

Trenger nok ikke å kjøpe så mye siden du vil få en god del fra familie. De er flinke innkjøpere, hehe :D
 
Kommer jo helt an på hvor stor ungen er når han kommer ut. Kan hende du må kjøpe flere pysjer i str 50 og flere bodyer i str 56


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Wow, må man ha så mye klær FØR babyen kommer?!? Haha, ble helt stressa her, jeg tør egentlig ikke kjøpe så mye i størrelse 50, jeg.. Bedre at klærne er litt for store, enn at man har masse i 50 som kun kan brukes et par uker vel? Jeg har kjøpt inn litt klær i størrelse 50 altså, noen basisklær etc, men satser på å kjøpe mest i 56/62 :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
*sniker*
Mini var 50 når han kom, og brukte str.50 i 3-4 uker og 56 i ca.4uker(alt etter hvilke merker/type klær...Cubus er større i str.enn f.eks HM).
Vi hadde endel i 50 og 56, men måtte kjøpe litt ekstra i str.50 da det var mye flytende som kom ut av den lille kroppen og også ut av bleiene..orka ikke vaske 24t i døgnet ;)
Ville kjøpt et par bukser til i 50 og med januarbarn ville jeg nok kjøpt noe ull el.ull/silke i 56 og sokker bør du jo ha. Hele dresser er gull(både i ull og bomull) og ullsokker el.andre tjukke sokker(har noen veldig gode på Cubus).

Str.62 kan du kjøpe etterhvert som h*n vokser til, og råder deg til ikke å kjøpe noe mer i 68 og 74 før du ser h*n nærmer seg str. Jeg kjøpte endel i større str.og endte med å måtte bytte og selge mye. Er litt varmt med langerma og ull midt i juli ;)
 
Syns lista ser bra ut. Det eneste måtte være et par bukser/strømpebukser til i 56 og noen sokker, gjerne ull. Jeg brukte aldri str 50 til mine, de var 54 når de ble født, så gikk rett på 56. Bare noe å ha i bakhodet :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Syns du har en fin liste. Masse gode tips over her. Jeg vet at jeg vil drøye str lengst mulig, ikke bytte str så fort jeg får mulighet. Flere jeg kjenner hopper over til større størelser så fort som mulig. Min bebis skal bruke str så lenge han passer, skal sefølgelig ikke være for lite eller ubehagelig. Men lengst mulig, de blir jo så fort store.
 
Jeg er så usikker på om jeg har nok klær til lillegutt i de minste størrelsene?
Jeg er så redd for at jeg har for lite klær..
Dette har jeg foreløpig av klær:
Str 50:
2 pysj
1 heldress
9 bodyer
2 bukser

Str 56:
4 pysj
1 genser
1tykk kjøredress
2 heldress
1 body
1 bukse

Str 62:
6 joggebukser
4 olabukser
1genser
1ull body
5bodyer
1 snekkebukse

Str 68:
1 pysj
2 bodyer
2 bukser

Annet:
7 bommulls luer
4 strømpebukser
9 pr sokker

Burde jeg ha mer klær? Isåfall hvilken størrelse?? :)
Tuusen takk for svar :)


Jeg ville skaffet noen strømpebukser i str.50/56,3-4 stk. Bodyer er alltid godt å ha litt av, og for å slippe å måtte vaske hver dag for å ha rene til dagen etter(vet aldri om baby gulper mye/bæsjer ut klærne osv..) så ville jeg hvertfall hatt 6-8 body. Når man får vinterbaby er det fint å ha f eks.2 ull luer, selv om baby ikke skal være overdrevent mye ute i kulden :)
Så ville jeg supplert med 2 pysj til i str.56, og deretter sett an hva man får i barselgaver, og hva man faktisk har behov for!! Umulig å spå på forhånd hvilke str.baby er, så da kan det være fint å ha det viktigste i hus, og så se an etter behov hva man faktisk bruker og trenger! Vi brukte knapt nok noe annet enn body, strømpebukse og pysj de første mnd.sist(vinterbaby), kun yttertøy når vi skulle noe sted, og en og annen fin påkledning :)
 
jeg tenker sånn 10 av alt jeg :p og dobbelt i 62?

Tror ikke at en trenger så mange bukser og gensere i 50. Vi trengte ikke det med eldstemann. Brukte for det meste bare bodyer og strømpebukser inne.


Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Ser nå at jeg har kun 1 body i 56 :O haha, må le litt... Trodde jeg hadde Masse! :p Må kjøpe mer :)
Kos å kjøpe babytøy synes jeg :) :)
 
Back
Topp