Trenger ideer til dåp :)

Hedwig

Glad i forumet
♡ Maibarna ♡
Kan noen hjelpe? Hvor mange inviterer dere? Hva serverer dere? Hvor skal dere ha det? Hvordan pynter dere?

Hvis alle oldemødrene kommer, så blir vi 14 voksne og 3 barn. Vi inviterer våre foreldre og besteforeldre og søsken m/fam.
Vi har leid et slags grendahus, og skal servere koldtbord som vi bestiller fra et cateringfirma.
Det vanskeligste synes jeg, er pyntingen! (Er ikke så gira på babyblått):p Kommer nok til å gå for grønne/brune servietter og ballonger, og noen fine blomster (enten fra blomsterbutikken, eller selvplukket).
Tror det blir lite babyrelatert:p

vi blir ca 25 stk (2 er usikkert da di har termin rundt dåpstider) oldemødre/far - bestemødre - tanter/ onkler m.fam - faddere - og andre som viser mye interesse for lille :)
vi skal ha taco buffé
har leid skolen som lokale
blir å pynte med blomster (rosa tror jeg.. liker ikke hvite) noen metallkroner som man skal ha telys i, hvite duker m blå "netting"løper & servietter bestillt fra ebay! (håper di kommer i tide)

Vi inviterer besteforeldre, tanter/onkler (altså våre søsken) + barn og fadderne.
Blir alt i alt ca. 20 stk +/-
Denne gang kommer vi til å servere smørbrød (bestiller), hadde koldtbord den ene gangen og da satt vi igjen med myyye mat etterpå. Så blir det kaffe og kaker etterpå. Vi får bruke møte lokalet til svigermors arbeidsplass, betaler ikke noe for lokalet :)

Pynter helt enkelt. Hvit duk med en rosa løper midt på. Har et par små blomsteroppsatser på bordet og et par fat med kubbelys og rosa sand.

Vi inviterer hans foreldre, søsken med partnere og tanten hans. Og så inviterer vi min mor og mormor. Mine søsken blir ikke invitert (av personlige årsaker).
Vi skal ha koldtbord som svigermoren og svogeren min lager.
Har ikke bestemt oss for lokale enda, men jeg har et favorittlokale i tankene.
Pynten blir enkel og elegant i grått og lys grønt. Ikke mye babystæsj.

Vi blir vel 15-20 stk. Inviterer min side av familien + noen venner(da hans familie ikke har mulighet til å reise hit, foruten om hans bror). Blir babyblå pynt og koldtbord bestilt :)

Vi har veldig store familier (skilte foreldre), så vi er faktisk oppe i 60 inviterte, men regner med vi blir rundt 50. Og da har vi kun invitert nærmeste familie som våre søsken, foreldre, besteforeldre og noen tanter + faddere! :O Vi tenkte å servere biff stroganoffgryte med ris og brød, og litt spekemat, eggerøre, potetsalat og frukt/"mini koldtbord", også kaffe og kaker etterhvert. Har ikke fått svar på lokale ennå, men blir av typen grendehus:) av pynt blir det blått, hvitt og sølv, hvit duk med blå løper, hvite lys og blomster, blå pompoms i taket, og rammer inn et bilde av lillegutt + et album med hans første 3 mnd på gavebordet :) tenkte også å enten lage en bok eller en "tidskapsel" med lapper hvor folk skriver en hilsen og gode råd for fremtiden eller noe lignende.

Er bare 3 uker igjen til dåp idag :o

Her blir det veldig enkelt :) mine fosterforeldrene, mannens mor og nevø (mulig moren hans kommer), det er 3 faddere og så kommer min søster med følge, skal høre om min bror kan komme :)

Vi har det hjemme, baker noen kaker, er ingen allergier heldigvis :) og så blir der reker med masse godt tilbehør, og griller, uansett vær, vi har paraply sa jeg til gubben ;)

Vi blir ca.50, har stoor familie. Har leid barnehagen til storesøskene, noe som er veldig praktisk da det er nesten 20 barn som kommer. Skal bestille koldtbord, så finner alle noe de liker.

Vi inviterte ca 30, og ble 21. Inviterte våre foreldre og søsken, besteforeldre og et par tanter og kusine (dvs de vi har mest kontakt med), samt våre nærmeste venner. Altså de vi vet kommer til å være tilstede i veslegutt sitt liv, og som vi setter stor pris på at vil være det.
Vi hadde koldtbord, etterfulgt av kakebord. Koldtbordet ordnet jeg selv, og det bestod av retter jeg stort sett kunne lage klart i forkant. Spekemat, pai, karbonader, eggerøre, salater og litt frukt, laks og rundstykker.
Jeg gjorde pyntet enkel - pene lyse duker, lyseblå lys og Servietter og en fargerik blomsterbukett på bordene. Jeg er fan av å gjøre det enkelt, og synes ofte blomster og lys pynter opp nok sammen med en pen duk og fint service.

Back
Topp