Trenger husmorråd :)

Snowy

Glad i forumet
Vi har sånne dusjdører av glass (eller er vel egentlig herdet plast men ser ut som glass) og de er helt klin umulige å få helt rene! Uansett hva jeg gjør så blir det stripete. Føler jeg har prøvd alt og blir helt oppgitt her! [:'(] Er det noen som har noen gode tips til å få de helt blanke igjen? Jeg har prøvd jif baderom og jif glass spray, nal, glass klut og svamp. Ingenting funker, det blir bare sånn halvveis[:@]

Leste i eit blad tidlegare i dag om at zalo var kjempe kjekkt til å få dusjvegger og slikt reint med. Har ikkje prøvd det sjav enda da, men vert eit forsjøk...[:)] Skulle visst ta fett, såperester og kalkbelegg...

en venninne av meg ga meg tips om å blande zalo og salmiakk i vannet. men bare bittelitt. det funket visst suuupert:)
jeg har ikke fått testet det ut selv enda

Jeg bruker Ajax profesjonal, og den funker som pokker på badet, skinnende rent over alt. Nå har ikke vi dusjdører der vi bor nå, men der vi bodde vøfr hadde vi, så brukte ajax og slike svamper med skrubb på, trengte ikke å gni så veldig for at det skulle bli rent.
Godt lukter den også [;)]

Zalo sprayen er GENIAL!!!! Funker på alt den.
Gå inn på plusstid.no, der finner du mangen tips om alt mulig [;)]

Zalo gjør susen [:D] med en svamp

Jeg har kjøpt noen svamper av merket Swiffer, er 3 i pakka, hvite svamper med en rosa stripe i midten, de funker på absolutt alt, spesielt på badet, alt skinner,- tilogmed barnas tusjstreker på spisestuebordet får de vekk [:D]

Jeg bruker jif skurekrem og svamp [:)]

Jeg bruker sånn Cilit Bang på rosa sprayflaske, og en vanlig kjøkkenoppvask-svamp! Fungerer flott, og det blir klare dører[:D]

ORIGINAL: babyensmamma

Jeg har sliti med akkurat det samme, og for et par uker siden kjøpte jeg svamper på ica, er 10 i pakken, 5 med grønn skrubb og 5 med hvit skrubb, de med hvit skrubb gjør susen altså! [:)]

Bruker salmiakk vann, tar først vann overalt med svampen, så skrubber jeg med den hvite siden, så svampen og så pusseskinn til slutt!

Nå se rde ut som nye altså, samboeren er helt imponert! [:)]

Dette er det eneste som funker [:)]

Hjemme bruker jeg jif og den derre cillit bang eller hva det er dn heter. Men på jo bruker vi salmiakk blandet med vann.Det tar knekken på fett. Jobber på kjøkken og der blir det jo ganske mye fett overalt. Men husk og bruk hansker da!![:)]

Takk for masse tips jenter! Nå blir det nok shinings på dusjdørene her! [:D]

Zalo er en bra ting ja. Men hvis ikke dette fungerer så prøv oppvaskmiddel til oppvaskmaskin.. Tar knekken på det meste [;)]

ORIGINAL: Himmelblå

Jeg anbefaler de sprayene mot kalk. Har både brukt ajax og de der sjokkrosa flaskene på "cilit bang".. haha.. noe i den duren... fikk helt jernteppe her nå...

Jeg brukte det i dusjkabinettet til foreldrene mine, og veggene ble kjempefine[:)]
Har selv brukt det på servanten vi hadde før. Glassplate(fossefall het den) det  var det eneste middlet som fikk bort kalken etter vannet...

Funker Ajax mot kalk ? Den på sprayflaske altså ? Jeg sliter med kalkflekker på gulvet jeg.. har mørke fliser så synes godt også nå..

Hør med flisbutikkene de har et spesialmiddel,husker ikke hva det heter men det eneste som fungerer for oss.

Eddikvann er det eneste som funker her. Har ekstremt mye kalk, så nesten så jeg gir opp det kabinettet [:'(]

ORIGINAL: pernille85

Eddikvann er det eneste som funker her. Har ekstremt mye kalk, så nesten så jeg gir opp det kabinettet [:'(]

Bruker og bare eddikvann,1 del eddik og 3 deler vann og putter det i en spruteflaske.Tørker/pusser med kaffefilter eller avispapir,funker som ei kule!
har ikke mye kalk tror jeg,men det funker læll[:D]

Back
Topp