TRENGER HJELP!!

mohaha

Elsker forumet
min lille søte datter på snart 8 mnd har plutselig begynt å våkne sånn omtrent på denne tiden hver kveld. Og hun er LYS våken.
Tidligere har hun sovet natten gjennom fra hun var 3 uker, men plutselig snudde hun. Hun har ikke bløt bleie, er ikke sulten, får drikke, så hun er heller ikke tørst..
Noen råd??

hvor mye sover hun på dagen?

ORIGINAL: lille iskaffe

to dupper, på maks to timer hver dupp, men det er maks. Og hun sover ikke etter kl 16..
I kveld når vi la henne var hun så trøtt at hun sovnet nesten før hun traff puta..

Det er helt normalt. Hun trenger bare litt kos. Min gjorde akkurat det samme når hun nærmet seg 8mnd. Men det begynner å gå over nå.
Bare en fase.

Jeg koste litt med henne i senga, så la jeg henne etter 30min ca.

Lykke til[:)]

ORIGINAL: TonjeTøsa

kan det være pga at det er lysere ute?
lillemann sover hele natta og ingenting på dagen, men i det siste så har han liksom ikke villet sove om kveldene...

det er like mørkt på rommet hennes som alltid[8|]
Får håpe det er bare en fase og at det er litt pga varmen. selvom det ikke er så varmt på rommet hennes

hun gråter, kjefter, reiser seg og hiver smokka veggimellom.. Ja, you name it.. styrer på verre enn værst, og blr dritsur når hun ikke får opp å leke

ORIGINAL: mammantTS

to dupper, på maks to timer hver dupp, men det er maks. Og hun sover ikke etter kl 16..
I kveld når vi la henne var hun så trøtt at hun sovnet nesten før hun traff puta..

Er det ikke mye å sove 2 timer i slengen når de er så store?? Kanskje hun skulle prøvd 2 korte eller bare 1 lang?

ORIGINAL: mnkl

ORIGINAL: mammantTS

Er det ikke mye å sove 2 timer i slengen når de er så store?? Kanskje hun skulle prøvd 2 korte eller bare 1 lang?

vil ikke vekke henne når hun sover om dagen heller, for hun sover jo til hun er uthvilt, og om jeg vekker henne så vil jeg jo bare få en sliten og utilfreds unge... Men det er uhyre sjeldent at hu sover så lenge da... Det er vell kanskje større sjanse for at hun sover i 1 time pr dupp.. og det er maks to dupper fra kl 08-16

Ville nok ikke kortet ned på sovingen på dagen.
Elias sover 3-4 timer i slengen fortsatt og har akkurat begynnt å droppe siste luren på 1-2timer på ettermiddagen. Han sover hele natten, og her har søvn kun avlet søvn. Han er 16 1/2 mnd.
Ville nok heller latt vær og tatt henne opp. gå heller inn med jevne mellomrom, legg henne ned og si at det er natta og gå ut igjen. Da blir det nok tilslutt kjedelig og hun sovner igjen vil jeg tro..
Jo mer dull og dall, jo mer tull blir det somregel..

Ingen ekspert her, men sånn ville ihvertfall jeg gjort det tror jeg[:)]

ORIGINAL: ~JuLiAnE~

Elias sover 3-4 timer i slengen fortsatt og har akkurat begynnt å droppe siste luren på 1-2timer på ettermiddagen. Han sover hele natten, og her har søvn kun avlet søvn. Han er 16 1/2 mnd.
Ville nok heller latt vær og tatt henne opp. gå heller inn med jevne mellomrom, legg henne ned og si at det er natta og gå ut igjen. Da blir det nok tilslutt kjedelig og hun sovner igjen vil jeg tro..

Sånn ville jeg gjort det også. [:)]

ORIGINAL: ~JuLiAnE~

det er det vi gjør nå også.. så problemet ligger vell ikke der, for hun sovner jo etterhvert. Hun sover nå.. MEN, jeg skjønner ikke hvorfor hun har begynt med dette akkurat nå..
Men som noen sier over her, så er det visst ikke unormalt med en slik fase..
Det går vell over[:)]

ORIGINAL: Malin!

prøv med kortere hviler på dagen du[;)]

Hadde også prøvd det. 2x30min i 1 dag, så ser du jo om det funker. Har hjulpet på mange av venninnene mine sine barn.

Back
Topp