Trenger hjelp.

Aprilnurk2017

Betatt av forumet
Jeg var på fest i går.. med alkohol fri hvit vin på flaske;) Men i dag er jeg så urolig. Jeg klarte å ta glasset til veninna mi og ta en stor slurk.. jeg trdde jo det var min for de var helt like på farge.. så jeg svelga den slurken.. kunne ikke akkurat spytte ut i glasse hennes.. jeg drakk masse vann etterpå . Men er redd den slurken gjør det til at jeg mister.. har vondt nederst i magen.. men kan være vokse smerter.. Hilsen frøken bekymra
 
Jeg skal være forsiktig å si noe, er ikke lege. Men jeg ser mange i yrket mitt som gjør mye værre ting under svangerskapet.
Og i noen land er det helt greit å ta et glass vin til maten.

Tror det går bra. Men ring lege eller jm om du er virkelig bekymret.
 
Jeg tror ikke det skal være noe problem i det hele tatt! Pust med magen og prøv å slappe av, tror det går heeelt fint :)
 
Jeg tror ikke det er noe fare jeg heller.. for drakk 4 vinglass med VANN rett etterpå.. ble så irritert på meg selv når jeg gjorde det.. men den alkohol frie var jo helt lik på fsrge som den med alkohol.. skal til lege på tirsdsg.. så kommer til å spørre da :(
 
Det er ingenting å bekymre seg for! Som moren min sa, det er et under at broren din lever og er normal med alt det som var akseptert å gjøre i svangerskapet da :) (han er født tidlig på 70 tallet.) Så prøv å bare slapp helt av, en slurk skal ikke ha noen innvirkning på barnet, men det at du bekymrer deg og er stresset er ikke bra! ❤️
 
Det er ingenting å bekymre seg for! Som moren min sa, det er et under at broren din lever og er normal med alt det som var akseptert å gjøre i svangerskapet da :) (han er født tidlig på 70 tallet.) Så prøv å bare slapp helt av, en slurk skal ikke ha noen innvirkning på barnet, men det at du bekymrer deg og er stresset er ikke bra! ❤️
Takk!❤ Er rolig nå.. Fint å få lufta det her ☺
 
Jeg har en venninde som hadde litt unorsk innstilling til dette med vin og graviditet. Hun drakk både et og to glass vin i festlig lag hele graviditeten. Det gikk bra... Men når det er sagt, jeg var og er totalt motstander av den slags holdninger, og sa det til henne flere ganger. Det bar helt ubehagelig å sitte sammen med henne noen ganger
 
Omg, en liten svelg utgjør virkelig ingen risiko for å miste:rolleyes:
Jeg husker jeg fikk servert alkoholfri Cider, men så viste det seg å være 0,2 prosent. Jeg hadde drukket det hele kvelden og jeg ble litt bekymret. Det er jo derfor man spør andre, ingen spørsmål er for dumme:)
 
Vil nok tro at det går fint.
Tenk på alle de som ikke vet de er gravid og drikker i begynnelsen av svangerskapet og fremdeles får flotte barn.
Men er jo kjempe flott at du tar avstand fra det. Er jo det som er anbefalt. :)
Men tviler på at en slurk er så farlig. :)
 
Vil nok tro at det går fint.
Tenk på alle de som ikke vet de er gravid og drikker i begynnelsen av svangerskapet og fremdeles får flotte barn.
Men er jo kjempe flott at du tar avstand fra det. Er jo det som er anbefalt. :)
Men tviler på at en slurk er så farlig. :)
Takk! Greit å spørre en gang for mye!;)
 
Du trenger overhodet ikke å bekymre deg! :) Den totafrarådningen er mest pga det er enklere for folk å forholde seg til ingen glass enn litt. Er det plutselig lov med et glass i ny og ne vil en del tenke at i ny og ne er ganske ofte og det blir for mye. Da jeg slet med å bli gravid sa legen på fertilitetsklinikken at jeg skulle leve som normalt og kose meg som jeg ville med både øl og vin frem til jeg fikk positiv test. Tror ikke han ville anbefalt det dersom det er så farlig :)
 
Jeg var på fest i går.. med alkohol fri hvit vin på flaske;) Men i dag er jeg så urolig. Jeg klarte å ta glasset til veninna mi og ta en stor slurk.. jeg trdde jo det var min for de var helt like på farge.. så jeg svelga den slurken.. kunne ikke akkurat spytte ut i glasse hennes.. jeg drakk masse vann etterpå . Men er redd den slurken gjør det til at jeg mister.. har vondt nederst i magen.. men kan være vokse smerter.. Hilsen frøken bekymra

Det går nok bra. Med min første drakk jeg nesten hver eneste dag de 10 første ukene og har en frisk gutt på 11mnd nå :) Må nevnes at jeg visste virkelig ikke at jeg var gravid. Fant ut i uke 10.

Den dårlige samvittigheten sitter litt der selvfølgelig, men ingenting å gjøre med det. Er bare glad nå i etterkant at det gikk bra!
 
Back
Topp