Trenger hjelp

Siste spire

Glad i forumet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
❤Januarlykke 2022❤
Er det noen som vet hvor lang tid det tar før kroppen tar til seg næring av det man spiser?

Jeg kaster opp ganske mye, men kjenner jeg er bekymret for at babyen ikke skal få det den trenger. Har jo hørt at den tar det den trenger å det er mor som må lide.
Var hos legen for noen dager siden å fikk sykemelding på grunn av dette. Hun foreslo ikke noe kvalmestillende bare at vi skulle sees om to uker.

Jeg spydde frem til fødsel og gikk ned totalt 10 kg. Ble ikke lagt inn og ingenting hjalp. Men babyen som kom ut var en gjennomsnittsbaby på 3150 gram. Så akkurat som hu skulle være :) Gikk hele svangerskapet livredd for babyen. Men tydelig tok hu det hu trengte :) Bare som en liten trøst :) Håper det går bedre snart. Vet alt om spying! :(

jeg har første tid uten oppkast nå, er i uke 19, kun kastet opp 2 ganger denne uken, ingen forrige uke da. ikke stress med å tenk på babyen, det går helt fint, den tar det den trenger ;) hadde helt panikk selv, har kastet opp siden uke 4 liksom.
men husk å drikk masse vann slik at du ikke blir dehydrert, og prøv å få i deg litt frukt eller annen lett mat :) håper det går over for deg snart <3

Jeg kaster opp mye, raste ned i vekt før jeg bør lagt inn. Gikk ned over ti prosent av min vekt, men babyen i magen er over gjennomsnittet i vekt sier de. Nå har jeg etter jeg fikk medesiner lagt på meg mye, veldig mye av vekten er vann og jeg kaster opp daglig enda er 39 uker.
Så ikke noe å bekymre seg om, babyen tømmer mammas lagre først. Men det er ikke bra for verken deg eller baby om du går i ketose og blir dehydrert, så lever urinprøver og få kvalmestillende om det ikke hjelper noe utover. Prøv å drikk endel, jeg reddet meg selv i mange uker på at hver gang jeg kastet opp så prøvde jeg å få i meg veske.

Babyen tar det den trenger ja:) hvis du ikke får i deg noe i det hele tatt over lengre tid så bør du kontakte legeb.

Så lenge legen ikke er bekymret ville jeg slappet av, du er ikke første som kaster opp mye som gravid, og tipper noe næring blir værende;)

Back
Topp