Trenger hjelp

UngMammaTilSnart4Små

Elsker forumet
Novemberskattene 2014 <3
Ett spm til [:)]

Si man har vært sykemeldt i 24 uker før man ble gravid og skal da være sykemeldt i 37 nye uker før neste permisjon begynner igjen, hvordan blir det da? er det ikke sånn at man maks kan gå sykemeldt i 50 uker eller no? [8|]

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hvis man har vært sykemeldt i svangerskapet, går i permisjon så ved endt permisjon går over til sykemeldt og blir gravid 4 mnd etter man ble sykemeldt, mister man da rettigheten på svangerskaps penger? åssen er reglene på det? [8|]

Jeg ble gravid mars08 - sykmeldt august08 - permisjon des08 - gravid igjen september09 - ender første permisjon jan10 - 2.mann født juni10..

Når man er i perm/sykemeldt så vil det være det samme som om man er på jobb...

Jeg tror ikke det ihvertfall???
Jeg gikk jo direkte fra perm til sykemelding til perm...

Noen andre som vet? skal sies at det blir over 50 uker sykemeldt da i og med man var sykemeldt før graviditeten.

permisjonene regnes som inntektsgivende arbeid, du begynner å telle sykeperioden på nytt etter permisjonen.

ORIGINAL: Fru Lotten

permisjonene regnes som inntektsgivende arbeid, du begynner å telle sykeperioden på nytt etter permisjonen.

jepp!!!

Si man har vært sykemeldt i 24 uker før man ble gravid og skal da være sykemeldt i 37 nye uker før neste permisjon begynner igjen, hvordan blir det da? er det ikke sånn at man maks kan gå sykemeldt i 50 uker eller no? [8|]

ORIGINAL: *Snart4små*

Ingen som vet?

Ingen som vet?

Når du har vært gravid har du jo vært i permisjon og dermed "jobbet" i min 26 uker som er kravet for å "nullstille" sykemeldingsperioden og du kan da fint være sykemeldt i nye 37 uker etter permisjonen og fram til neste permisjon...

Back
Topp