trenger hjelp til strikkining.

Kani

Betatt av forumet
Jeg skal prøve og strikke mitt første babyteppe og trenger litt råd og tips. Hvor mange masker bør jeg legge opp for og få en passe str på teppet? Og blir det penest og strikke kun rett eller annenhver pinne med rett og vrang? Og til slutt hvilket garn og pinnestr anbefaler dere??
Takker for alle svar :))

spørs selvfølgelig hvor stort du vil ha det, men det er bare å legge opp masker på en rundpinne til du synes det ser bredt nok ut, også strikker du lengda til den er lang nok.
om du skal strikke rett/vrang eller bare rett avhenger av om du vil ha babyteppe med riller eller om du vil ha et glatt teppe. smak og behag :-)

Dahlegarn har forresten et oppskriftshefte med fine babypledd. Vil du ha et glatt med mønster på kan det være fint å se på. Er det er rett fram og tilbaketeppe du er på jakt etter tror jeg det finnes ett som kalles mor Åse eller noe. Lykke til.

Pinnestørrelse avhenger jo i hva du liker og hvilket type garn du bruker...

Vil du ha et veldig godt i bruk men kanskje ikke så pent, ville jeg valgt nøstebarn sitt...
Det jeg strikket til eldstemann har nå minstemann i senga si,
og mellomste har brukt det i mellomtiden.
Det er blitt hullete og fælt etter så mye kosing med det, men de elsker det!

Ellers har de en del teppe-kit hos Pickles (som har fri porto idag) som er veldig fine ;)

Back
Topp