Trenger hjelp mot kløe, noen tips?

øyensten

Flørter med forumet
Selv på natten når jeg sover klør jeg! Jeg har endt opp flere ganger å klø meg til blods, spesielt på beina.. Jeg klør også endel på ryggen, magen og brystet. Er det noen her inne som sliter med det samme, og har kanskje noen gode tips til hva jeg har i hus som kan funke? Jeg vet at hvitvask skal funke, men jeg er ikke så fan av griset.. Hjelp meg!
 
Oj ikke bra.. Har du vært hos legen og sjekket galleverdiene? Så du ikke har fått svangerskapskløe.. Ingen tips dessverre..
 
Jeg ville tatt turen til legen om du ikke har gjort det med tanke på svangerskapskløe, så kan du kanskje få noen tips der også?
 
klør selv som en gal!!
og skal til legen i mårra og ta blodprøve og se om je har svangerskapskløe.
det synes je du burde også!
men du kan jo prøve hvitvask fra apoteket, ellers har je nok ingen råd..
sliter selv! :P
 
Smører med apobase her. Klør også så jeg holder på å bli gal. Men tar zyrtec pga allergi så det tar noe av det værste.
 
Få sjekka deg for svangerskapskløe!!

Viss det ikkje er det, men tørr hud, er det mykje du kan gjera - alltid, alltid, alltid bruk olje når du vaskar deg - ikkje såpa. Bruk babyolje på kroppen etter at du har dusja - før du tørkar deg. Ikkje bruk for varmt vatn når du vaskar deg. Kutt alt med mykje parfyme - kun parfymefritt som gjev mykje fuktighet! Bruk feite kremar på heile deg - Apobase, A-creme eller Eucerin er alle gode.

Det kan jo og vera noko så enkelt som ein reaksjon på vaskemiddel/skyllemiddel? Har du bytta det? Evt. skift til parfymefritt.

Det eg kjem på i farten Men sjekk for all del at det ikkje er svangerskapskløe!!
 
Har desverre ingen konkrete tips.
Ville også sjekket med lege.

Når det gjelder kremer vil jeg anbefaler krem UTEN parabener (se innhold på krem og unngå stoffer som slutter med....paraben, - finnes ulike typer parabener). Parabener er betegnes som miljøgifter og det er påvist at folk som bruker krem med parabener har mer miljøgifter i seg enn andre. Vet ikke om det har noe å si for babyen (dette var en generell studie), men ville bare gi tipset;))

Lykke til:))
 
Jeg har vært hos legen.. Tok blod og urin prøve. Fikk allergi tab og krem på resept. hadde ikke noen forhøyet verdier... tar tab når det er behov ikke hver dag.. holder meg unna ting med parfyme
 
Back
Topp