Trenger hjelp med vasken!!!

NkariOgSnuppa

Forumet er livet
Ja, det gjør jeg... Når jeg vasker hånduker, og henger de opp, så blir de helt stive når de tørker... De har serriøst samme formen når jeg tar de av, som når jeg henger de opp, og guuuuud hvor ekkelt det er og tørke seg nydusja med stiiive håndklær....[&:][:-]
Har prøvd og bytte skyllemiddel og vaskepulver... Men til inge nytte... Per dags dato bruker jeg OMO color og skyllemiddel, blenda(tror jeg)...
HJELP, noen? Tips?

synes det er best med stive håndklær jeg,tørker mye bedre da[8D]
men ellers blir de myke med tørketrommel ihvertfall:)

Hmmmm for meg kan det høres ut som feildosering av enten såpen eller skyllemiddel...vet du om dere har hardt vann der du bor?? Er ikke så vanlig å ha det i Norge tror jeg....for da må man evt justere doseringen etter det[:)]

ORIGINAL: Piril

Hmmmm for meg kan det høres ut som feildosering av enten såpen eller skyllemiddel...vet du om dere har kard vann der du bor?? Er ikke så vanlig å ha det i Norge tror jeg....for da også må man justere doseringen etter det[:)]

Hmm, så lite vaskemiddeli og pælme på med skyllemiddel?? Hehehehe....[:D]
Kard vann? Hva er det?? *klør seg i hodet*

Men som noen andre sier, tørketrommel blir de sikkert finere i ja, men det har selvsagt ikke vi[&:] Tenkte ikke på det jeg da...[:o]

ORIGINAL: NkariOgSnuppa

ORIGINAL: Piril

Hmmmm for meg kan det høres ut som feildosering av enten såpen eller skyllemiddel...vet du om dere har kard vann der du bor?? Er ikke så vanlig å ha det i Norge tror jeg....for da også må man justere doseringen etter det[:)]

Hmm, så lite vaskemiddeli og pælme på med skyllemiddel?? Hehehehe....[:D]
Kard vann? Hva er det?? *klør seg i hodet*

Men som noen andre sier, tørketrommel blir de sikkert finere i ja, men det har selvsagt ikke vi[&:] Tenkte ikke på det jeg da...[:o]

Skal stå hardt vann[:)] Men tror ikke vi har det i Norge asså.....hardt vann gjør gjerne at man får feks forkalkninger
e.l i rør/slanger, som igjen gjør at vannet ikke skylder godt nok...såpen blir ikke skylt godt nok ut...Tørketrommel gjør susen, men det regnet jeg nesten med at dere ikke hadde [:)]

kan være noe med rørene hvis de er gamle så kan de gå ut over vasking av klær merket det da vi flyttet fra en nyere leilighet hvor myke å gode klærne var da en da vi kjøpte for 1 1/2 år siden til en 2 etasjes leilighet som er gammel merker det på klærne spesielt håndklær. men kan jo hende det er noe med vaske maskinen [:)]

Back
Topp