Trenger hjelp med navn!! 2 uker til termin og helt blank

Mina91

Blir kjent med forumet
Hei :)
Venter en gutt nå rett rundt hjørnet, termin om 2 uker. Men vi har fortsatt ikke landet på noen navn. Blir veldig glad om dere vil hjelpe meg.. hva tenker dere om disse navnene? Hva tenker dere på når dere hører navnene? Hvem liker dere best?

- Melvin
- Aksel
- Olai
- Frans
- Konrad

Navn i samme gata som noen av disse mottas med takk :)
 
Jeg liker Aksel og Olai godt av de navnene på listen :happy: Melvin forbinder jeg med et hundenavn, fordi vi har en hund som heter det. :hilarious: Men vet om et annet barn med det navnet.
 
Melvin er et kjempe fint navn :) Samme med Olai! Andre navn i samme gate:
Helmer
Selmer/Selmar
Alvin
Vilmer/Vilmar
Almer/Almar
Milton
 
Hei :)
Venter en gutt nå rett rundt hjørnet, termin om 2 uker. Men vi har fortsatt ikke landet på noen navn. Blir veldig glad om dere vil hjelpe meg.. hva tenker dere om disse navnene? Hva tenker dere på når dere hører navnene? Hvem liker dere best?

- Melvin
- Aksel
- Olai
- Frans
- Konrad

Navn i samme gata som noen av disse mottas med takk :)
Hmmmm..

Melvin har jeg i grunn ingen tanker om, jeg liker det :)
Aksel kjenner jeg flere som heter, stødig navn.
Olai kjenner jeg og flere som heter. Vanskelig, siden de uttaler det forskjellig (OlAii vs Ollai)..
Frans av Assisis. Trivelig opplegg, minner meg om kake, uten at jeg vet hvorfor..
Konrad er på lista her og, flott navn :)

Andre navn i samme gate kan være Jens, Edvin, Iver, Anton, Arthur, Arnold... Det er så mange fine navn :)
 
Olai liker jeg best. Men tenker navnet faller på plass når han blir født :)
 
Takk for tilbakemeldinger :) Håper virkelig navnet kommer naturlig når han er født :D
 
Liker best Olai :)

Herman, Iver, Eirik, Emre og Tor er også fine :)
 
Liker best Aksel, det er på lista her og så, veldig fint og enkelt navn.

Ellers liker jeg

Brage
Oskar
Gard
Bjørn
Storm
 
Hei :)
Venter en gutt nå rett rundt hjørnet, termin om 2 uker. Men vi har fortsatt ikke landet på noen navn. Blir veldig glad om dere vil hjelpe meg.. hva tenker dere om disse navnene? Hva tenker dere på når dere hører navnene? Hvem liker dere best?

- Melvin
- Aksel
- Olai
- Frans
- Konrad

Navn i samme gata som noen av disse mottas med takk :)

Aksel synes jeg er fint :) Olai er også fint, unikt men tradisjonelt, men tenker litt på den sjampoen Olay :sorry:

Melvin, Frans og Konrad er litt gammelmannsnavn for meg og kanskje litt Oslo vestkant. Men jeg har ikke sterke følelser eller assosiasjoner så jeg tror at jeg raskt ville endret assosiasjon om jeg møtte noen med navnet. Er ganske nøytrale for meg slik sett. Frans var navnet på en venninnes bestefar, og Konrad navnet på en gammel sjef, begge Var litt snobbete så det farger nok navnene litt for meg :p

Andre navn som kanskje kan være i samme stil
Cornelius
Felix
Arthur
 
Har dere bestemt dere enda? :smug:
 
Back
Topp