Trenger hjelp! (Kjøkken og toalett)

[ellaumbrella]

Forumet er livet
Har et lite do som er utenom doen som er på badet.. Og det er den som blir brukt mest, fordi den er nærmest stuen, defor synes jeg det er så forferdelig at det ser ut som et DASS der.. haha[8D] Tips til hva jeg kan gjøre for å få det koseligere? Tenkte å kjøpe ei matte å ha der, men er usikker på farge.. Og skal prøve å skiftet ut gardinen...

Huff stygge doen.. Får vondt inni meg av å se på bildene [8D]

Også har vi kjøkkenet da.. Forferdelig gammel innredning, med skyvedører, hvorav skyvedørene nede ikke eksisterer. Haha! Jeg tenkte kanskje male det, og feste en tapetbord midt på alle dører og inni skapene, eller et motiv/klistremerke.. Hva synes dere jeg burde gjøre?

Ser nå at det skulle vært vasket litt også... Hihi

ORIGINAL: ~Lucky~

Hihi, nice do [:D] Vi har og en sånn æsjameg do, og vi har bare låst døra vi, går ikke inn engang [:D]
Når tiden blir bedre skal vi fikse det dønn opp. Men har ikke noe særlig tips der..

Men kjøkkent ville jeg malt også tapetsert dørene som du sa. Det blir nok knall fint! [:)]

Bedre at besøkende går dit, enn til badet, som er via soverommet [8D] Synes soverommet er mer personlig!
Ja.. Men hvilke farger tror du? Resten av kjøkkenet er hvitt, stort sett.. Hvite fliser, og vegger!

ORIGINAL: ellaumbrella

Hihi, nice do [:D] Vi har og en sånn æsjameg do, og vi har bare låst døra vi, går ikke inn engang [:D]
Når tiden blir bedre skal vi fikse det dønn opp. Men har ikke noe særlig tips der..

Men kjøkkent ville jeg malt også tapetsert dørene som du sa. Det blir nok knall fint! [:)]

Bedre at besøkende går dit, enn til badet, som er via soverommet [8D] Synes soverommet er mer personlig!
Ja.. Men hvilke farger tror du? Resten av kjøkkenet er hvitt, stort sett.. Hvite fliser, og vegger!

Hehe det er sant! Jeg hadde nok malt innredningen antikk hvit og tapesert ett lyyyst grått mønster på dørene. Og sølv håndtak. Syns det er fint når det er lyst jeg, men du kan jo male flisene da, kjenner en flislegger og han sa man kunne male dem, men jeg har ikke turt og prøve selv [8D]  Det kan du jo gjøre om du ønsker en annen farge [:)]

Ja.. [:)] Får ta meg en tur på byggmakker... [:)]

Flere som har tips? Spesielt til doen?

ORIGINAL: ~I am Jeani~

Skal dere pusse opp, eller bare fikse det litt??

JEg ville gjort noe med det gulvet, mørk grå med litt mønster i og veggene er lyse fra før så dem trengs jo ikke noe stress med [;)] (evt. male de rørene likt med veggen??) å så ville jeg skifta gardiner, til en hel lengde på hver side eller en liftgargin, i stil med evt. gulvet hvis dere gjør noe med det.. Å EN GRØNNPLANTE I VINDUET!!! [:D] Liker grønne planter på bad/toalett jeg [8D][:D]

Ang kjøkkenet ville jeg som sagt over her malt alt...lyst og skifta knotter [;)] Vi har også et gammelt kjøkken, og bare malte det i stil med listverk!! Å så skifta vi benkeplate! Helt nytt kjøkken med en gang [;)]

Skal vel mest bare fikse litt.. En mild oppussing kanskje [;)] Så gulvet tror jeg må være sånn som det er.. [&:] Stygge gulvet. Vet ikke om jeg får plass til en grønnplante i vinduet, vinduskarmen er ikke så stor[&:]

mal gulvet? grunning 2 strøk og 2-3 strøk med gulvmaling? veldig mange slike gulv kan males[:D] hør på malerforetningen.. vi mala gangen, som hadde et utrolig stygt gulvbelegg!!! vi malte det lyse lyse grått..

mal kjøkkeninnredningen!

ORIGINAL: malrodien

mal gulvet? grunning 2 strøk og 2-3 strøk med gulvmaling? veldig mange slike gulv kan males[:D] hør på malerforetningen.. vi mala gangen, som hadde et utrolig stygt gulvbelegg!!! vi malte det lyse lyse grått..

mal kjøkkeninnredningen!

Det har jeg ikke tenkt på .. Skal undersøke det [:)] Takk [:)]

Jepp mal gulvet på do! Det gjorde jeg, grått. Men hadde sånn vinyl og malinga tørka liksom ikke ordentlig. Tok to strøk med gulvlakk over. Kjempebra. Også ville jeg malt rørene på veggen. Hvis du har gardina sånn pga innsyn, så ville jeg tatt sånn frosta folie på og heller hatt liftgardin.[:D]

ORIGINAL: Kattepus

Jepp mal gulvet på do! Det gjorde jeg, grått. Men hadde sånn vinyl og malinga tørka liksom ikke ordentlig. Tok to strøk med gulvlakk over. Kjempebra. Også ville jeg malt rørene på veggen. Hvis du har gardina sånn pga innsyn, så ville jeg tatt sånn frosta folie på og heller hatt liftgardin.[:D]

Hvor får jeg taki frosta folie?[:)]

Tror jeg ihvertfall ville kjøpt bare en persienne å hengt opp på badet!

Kjøkkenet ville jeg kjøpt nye IKEA dører om det passer! [:D]

ORIGINAL: Wibe^

Mulig det funker fint også, ja.. Er jo bare et lite do-vindu.
Ikea er desverre langt unna, det er såå surt[&:]

ORIGINAL: Wibe^

Mulig det funker fint også, ja.. Er jo bare et lite do-vindu.
Ikea er desverre langt unna, det er såå surt[&:]

Men det må da gå ann å få det sendt med posten??

Evt kan du pusse ned frontene og bytte håndtak! Male de hvite eller noe(frontene)....

Ang. badet så ville jeg:

1. Valgt en eller to farger som går igjen i gjennstandene og binder rommet sammen - jeg hadde valgt grått/sølv og lavendel
2. Malt gulvet grått og kjøpt en liten matte/rye til å ha på gulvet
3. Kjøpt rullgardin (sånn de har på ikea (kan godt hende at Kid ol har det også), hvor lyset skinner igjennom)
4. Kjøpt et stort fint speil med profilert sølvramme
5. Kjøpt søplebøtte med lokk, dokostholder og såpeholder i børstet stål + dorullholder og knagg i sølv
6. Kjøpt en liten hylle, over vask, hvor du kan plassere såpeholder + en skål med lavendel (deilig duft)
7. Lavendel fargede håndkler + noe pynt til vindusposten f.eks. høye tynne vaser eller noe mer kreativt
8. Nytt morsomt dosete med noen artige figurer/mønstre
9. Heng opp en magasinholder, på veggen ved siden av doen, med noen dekorative blader eller bøker
10. Kjøpt en kurv til å ha doruller i
11. Satt brannslokkingsapparatet et annet sted

... høres kanskje voldsomt ut, men trenger ikke å bli dyrt [:)]

Ang kjøkkene ville jeg:
1. Byttet håndtak - til en type (ser du i alle fall har tre forskjellige)
2. Ryddet opp i de åpne hyllene (sett kun frem ting som du synes er dekorative og ikke for mye - nå ser det litt rotete ut)
3. Mal skapdørene f.eks. hvitt med litt grått i og tapeser overskap og høyskap i f.eks. hvitt og grått. Ta igjen gråfargen på veggen mellom overskap og benk, men la hyllen være hvit. På denne måten skaper du dybde og gjennstandene kommer bedre frem

.. , men jeg synes nå den type kjøkken er veldig sjarmerende - trenger bare litt omtanke [:D]

Lykke til! - Og fortell oss hva du kommer til å gjøre[;)]

ORIGINAL: Princess#290508#

Ang. badet så ville jeg:

1. Valgt en eller to farger som går igjen i gjennstandene og binder rommet sammen - jeg hadde valgt grått/sølv og lavendel
2. Malt gulvet grått og kjøpt en liten matte/rye til å ha på gulvet
3. Kjøpt rullgardin (sånn de har på ikea (kan godt hende at Kid ol har det også), hvor lyset skinner igjennom)
4. Kjøpt et stort fint speil med profilert sølvramme
5. Kjøpt søplebøtte med lokk, dokostholder og såpeholder i børstet stål + dorullholder og knagg i sølv
6. Kjøpt en liten hylle, over vask, hvor du kan plassere såpeholder + en skål med lavendel (deilig duft)
7. Lavendel fargede håndkler + noe pynt til vindusposten f.eks. høye tynne vaser eller noe mer kreativt
8. Nytt morsomt dosete med noen artige figurer/mønstre
9. Heng opp en magasinholder, på veggen ved siden av doen, med noen dekorative blader eller bøker
10. Kjøpt en kurv til å ha doruller i
11. Satt brannslokkingsapparatet et annet sted

... høres kanskje voldsomt ut, men trenger ikke å bli dyrt [:)]

Ang kjøkkene ville jeg:
1. Byttet håndtak - til en type (ser du i alle fall har tre forskjellige)
2. Ryddet opp i de åpne hyllene (sett kun frem ting som du synes er dekorative og ikke for mye - nå ser det litt rotete ut)
3. Mal skapdørene f.eks. hvitt med litt grått i og tapeser overskap og høyskap i f.eks. hvitt og grått. Ta igjen gråfargen på veggen mellom overskap og benk, men la hyllen være hvit. På denne måten skaper du dybde og gjennstandene kommer bedre frem

.. , men jeg synes nå den type kjøkken er veldig sjarmerende - trenger bare litt omtanke [:D]

Lykke til! - Og fortell oss hva du kommer til å gjøre[;)]

Mange bra tips! Det er bare 2 forskjellige typer håndtak. Det er en type på skuffer og skyvedører, og en type på langskap. Har ikke så mange andre plasser og gjøre av det som står i hyllene nå, så det må nok stå der det står.

Ellers så skal jeg se litt rundt til uka hva jeg finner, det hørtes veldig spennende ut det du foreslo ang toalettet[:)]

Til vårt reservedo har jeg kjøpt slik frosta glass i Tromsdalen,tror det heter Visco eller noe slik den butikken som selger slikt,den ligger mellom Prix og Pyramiden.

ORIGINAL: Vårmage

Til vårt reservedo har jeg kjøpt slik frosta glass i Tromsdalen,tror det heter Visco eller noe slik den butikken som selger slikt,den ligger mellom Prix og Pyramiden.

Aha, ja vet kor du mene. Skal dra å se når æ får tid å blir frisk! Har fått influensa:(

ORIGINAL: Kattepus

Hvor får jeg taki frosta folie?[:)]

Det er jeg ikke sikker på, men vet det har vært snakk om det inne her før... Mulig Ikea!?

Maxbo har frostet folie [:)]

Doen:
-Gulvet, nytt belegg oppå eller male
-male veggene
-skjule rørene på et vis enten bygge inn eller male likt som veggene
-kirsebær trepersienne i vinduet (sånn som Linda har oppe på sitt bad)
-liftgardin
-pynt i vinduet og ellers matchende stasj[;)]

Kjøkkenet syns æ du har en bra ide om!
Har tilivakt te uka, ferdi 3 så hvis du vil ha litt "hjelp" kan æ godt hive mæ me dæ nån daga[:)]

ORIGINAL: ~Alexandra~

Doen:
-Gulvet, nytt belegg oppå eller male
-male veggene
-skjule rørene på et vis enten bygge inn eller male likt som veggene
-kirsebær trepersienne i vinduet (sånn som Linda har oppe på sitt bad)
-liftgardin
-pynt i vinduet og ellers matchende stasj[;)]

Kjøkkenet syns æ du har en bra ide om!
Har tilivakt te uka, ferdi 3 så hvis du vil ha litt "hjelp" kan æ godt hive mæ me dæ nån daga[:)]

Har ikkje sedd oppe på bade t ho linda, faktisk, e ikkje kommet mæ så langt :P
Sååå snill du e[:)] Ska sjekke at æ får inn di pengan æ ska ha t uka så ska æ se om æ ikkje får bynt [:)]

på doen: om du ikke kan ikke kan gjøre noe med gulvet enda ville jeg brukt rødt stæsj der inni så det røde gulvet ikke blir så malplassert liksom, blir ryddigere, ville kjøpt litt maling og malt rørene, kjøpt ny dorullholder,dobørste og kanskje en slik håndkleholder. nytt pent speil og ny søppelbøtte, alt i sølvfarge/stål[:)] og en kasse med ting du vil gjemme bort som dopapir osv, de har billige på europris nu. ja i tromsø[:)] og en pyntegjenstand eller blomst i vinduet. et fint bilde eller noe pynt på veggen.

kjøkkenet ville æ gjort som æ har gjort det. malt og skifta knotta, vi har også et kjempegammelt kjøkken. sånn så det ut:

og ble slikt :

er ikke ferdig enda men blir noe slikt da. har malt alene og går fort, og er billig også, bare litt maling og nye billige knotter fra clas olshon. æ malte veggene også da men vet ikke om du treng det.

Back
Topp