trenger hjelp for å få i frøkna drikke...

Knerthen

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Frøkna på 4 år tok mandlene i går og får gjevnlig med smertestillende og hun sier selv at hun ikke har vondt.
Men hun nekter å drikke, vil ikke ha is heller (det ville hu ikke ha i går heller).. snakket med de på dagkirugisk tidligere i dag og alt hørtes normalt ut men måtte få henne til å drikke mere.
Så jeg har klart å få i henne maks 3 dl i dag som er alt for lite.
Pratet med legevakten rett i stad, og om jeg ikke får i hu mer eller det kommet tegn på dehydrering skal jeg ta kontakt med engang.

Så siden jeg føler jeg har prøvd alt spør jeg dere om råd og tips til hvordan få i henne drikke...

Har du prøvd ALT av drikke...?

Det er jo sikkert ubehagelig å svelge, selvom hun ikke har vondt... Men noe må jo friste...?

Spør henne om det ikke er noe drikke som frister, samme hva det er.

ja, tilbudt alt vi har hjemme og spurt om det er noe vi skal kjøpe.... ingenting frister (i utgangspunktet drikker hu nesten bare vann og da)...

skjønner at det må gjøre litt vondt er ubehagelig, men noe må hu jo ha...

Av en eller annen merkelig grunn er det visst mire ubehaglig å drikke brus enn vann.... kanskje hun kan prøve det? Hva med smoothie?

jeg har hørt enkelte sier at de syntes det var bedre å svelge kald bruss, vet ikke om det stemmer
Ønsker deg lykke til, merker du at derre ikke får i noe mer så ta bare kontakt emd lege igjen.

milkskake var veldig populært her etter mine tok mandlene.

Hadde aldri det problemet med minstemann for han krevde å få mat så fort han våkna etter narkosen[8D]

mamma fortalte meg at slik var jeg ogsaa etter jeg tok mandler, bare emd mat. men det var fordi jeg var redd det skulle gjöre vondt, vaere ubehagelig. stemmer det med nutta de?

prövd fancye sugerör feks? slike formet som hjerter og dilldall eller lyser, eller har Hello Kitty paa eller what ever? kanskje kjöpe bursdagskopper med yndlings figurer paa? Lage noe godt hun kan drikke sammen? Feks milkshake eller smoothie? liker hun aa leke mor, far og barn? lek at hun er baby og gi henne taateflaske? (i nödens stund spiser faen fluer og alt det der...)

var ikke mye til hjelp,men god bedring til vakkra de hvertfall...

Takk for tips dere[:)]
hun er ikke glad i brus, men fant fram en tåteflaske fra hun var mindre og det var jo litt kult da[:D] så nå har jeg fått i hu 1,5 dl til og hun har kviknet til igjen[:)]

saa flott at hun kviknet til[:D] man föler seg en smuuule desperat naar de nekter aa drikke altsaa

Back
Topp