trenger hjelp ang farging av ullklær

***ananas***

Glad i forumet
Har noen rosa ullklær som jeg skal farge brune. Kjøpe egen farge til ull, og står i bruksanvisningen at maskinen skal stå på 80 grader når man farger ullklær. Men ullklær tåler jo bare 40 grader.

Hva gjør jeg da?

Er sikker på at jeg har lest at noen her inne har farget ullklær, så håper dere har et lurt svar å komme med[8D]

Jeg trodde du måtte koke det opp i kjele jeg. Ullklær tåler 100 grader, det er sentrifugen og gnikkingen i maskin de ikke tåler så godt.

har hatt de i maskinen nå på vanlig 40 graders vask, og det gikk greit. Tok de ut før den begynte å sentrifugere. Har de i maskinen igjen nå med en eller annen etterbehandling som fulgte med fargen jeg kjøpte. Og til slutt tar jeg en vask med bare milo. Så tror det gikk greit selv om jeg surra litt[8D]

Har farga Janus-ulltøy med vanlig tekstilfarge i maskina på 40 grader, funker fint![:D]

ORIGINAL: Raemec

Har farga Janus-ulltøy med vanlig tekstilfarge i maskina på 40 grader, funker fint![:D]

hadde jeg bare visst det før jeg kjøpte farge hadde jeg kjøpt den nitor er det vel den heter. Har farget flere ganger med den, og den er veldig bra. Trodde bare ikke at jeg kunne bruke den til ull.

Men du har den på vanlig 40 graders program eller ull på 40?

Farga både på vanlig 40 og ull 40, og blir like bra resultat uansett [:)]

ok. Satt den først på ullprogram, men syntes ikke fargen fordelte seg noe i det hele tatt, så stoppa den, og satt den på vanlig 40 grader.

Men når du har den på vanlig 40 grader; lar du maskinen sentrifugere det rundt også? Jeg stoppa den, og plukket det ut før det begynte med sentrifugeringa[:)]

ORIGINAL: ***ananas***

ok. Satt den først på ullprogram, men syntes ikke fargen fordelte seg noe i det hele tatt, så stoppa den, og satt den på vanlig 40 grader.

Men når du har den på vanlig 40 grader; lar du maskinen sentrifugere det rundt også? Jeg stoppa den, og plukket det ut før det begynte med sentrifugeringa[:)]

Den gangen jeg farga på vanlig 40 ble det med i sentrifuga, ja. For skulle egentlig ikke farge ull i den vaska, men det snek seg med[;)]
Men Janus skal iallfall tåle det, og mitt ser like fint ut, og har ikke krympa[:)]

ORIGINAL: ***ananas***

Den gangen jeg farga på vanlig 40 ble det med i sentrifuga, ja. For skulle egentlig ikke farge ull i den vaska, men det snek seg med[;)]
Men Janus skal iallfall tåle det, og mitt ser like fint ut, og har ikke krympa[:)]

tror det ble ganske bra her også. Nå er det iallfall ikke rosa og fulle av flekker[:D]

Så genialt! Det må vi også prøve for her er det også mye rosa ulltøy som er flekkete.

Hvor får man kjøpt farge?

ORIGINAL: **Krusedull**

Så genialt! Det må vi også prøve for her er det også mye rosa ulltøy som er flekkete.

Hvor får man kjøpt farge?

jeg kjøpte på fargerike. Betalte 57kr[:D]

Back
Topp