Trenger hjelp ang.Brio bilstol

janke77

Glad i forumet
Noen som har erfaring med Primo Bilstolen fra Brio? ( den minste )

Vet det har vært en del tråder om dette, men kan ikke finne de nå etter at det ble nytt her inne..

Det var vel nr.2 ( altså den som er hakket større ) som kom dårligst ut i en eller annen test?

er ikke helt sikker jeg, men vet bare at det var en Brio stol som kom dårlig ut.. Selv kjøpte jeg Recaro i helga og er superfornøyd med det[:)]

Gubben er i Sverige nå for å kjøpe stolen.. Altså denne Primo.

Så da husket jeg rett?? Zento ( 0-25kg ) kom dårligst ut i test..

Det trenger vel ikke bety at denne i str.mindre er like dårlig eller?? ( kanskje dumt spm.,men er jo såå usikker )

Det var Zento som liksom kom dårlig ut, ja. Vi har den til eldste og har nettopp kjøpt den til snuppa. Testen av den var utført feil, akkurat som acta graco ble i forrige test. Kort sagt testet de Zento i samme gruppe som babybilstoler(0-9/13 kg) Alle barnestoler ville kommet dårlig ut...

Har vært i kontakt med flere forhandlere og med representanter for Brio og fått tilsendt mye info. Er derfor sikker på at denne stolen ikke er under gjennomsnittet bra. I forrige test kom den på 2. plass.

Mitt råd er å ikke henge seg opp i disse testene, de har feilmargin, og kan like gjerne være kjøpt og betalt i enkelte tilfeller. (Bare en tanke altsa, men Brio er helt nye på bilstolmarkedet, hadde vært fint om de ikke overtok så mange kunder, kanskje..?)

Vet ikke noe om Primo stolen, men den er helt sikker på høyde med tilsvarende stoler fra andre produsenter.

ORIGINAL: Oline

ORIGINAL: maoam

Det var Zento som liksom kom dårlig ut, ja. Vi har den til eldste og har nettopp kjøpt den til snuppa. Testen av den var utført feil, akkurat som acta graco ble i forrige test. Kort sagt testet de Zento i samme gruppe som babybilstoler(0-9/13 kg) Alle barnestoler ville kommet dårlig ut...

Har vært i kontakt med flere forhandlere og med representanter for Brio og fått tilsendt mye info. Er derfor sikker på at denne stolen ikke er under gjennomsnittet bra. I forrige test kom den på 2. plass.

Mitt råd er å ikke henge seg opp i disse testene, de har feilmargin, og kan like gjerne være kjøpt og betalt i enkelte tilfeller. (Bare en tanke altsa, men Brio er helt nye på bilstolmarkedet, hadde vært fint om de ikke overtok så mange kunder, kanskje..?)

Vet ikke noe om Primo stolen, men den er helt sikker på høyde med tilsvarende stoler fra andre produsenter.

Signerer denne jeg.
Vi har også kjøpt Brio Zento, både til å ha i nr 2 bilen vår, og i morfar-bilen.

Vil også legge til at Brio Zento er akkurat samme stolen som Britax Two Way Elite, laga av samme mannen. (Han laga Two Way Elite først, så Zentoen har noen forbedringer.)

Er jo samme hva dem tester (sko, bleier, stelleprodukter, vogner, klær eller bilstoler), så er det jo forskjellige vinnere og sisteplasser hver gang.

Det har du jo helt rett i!!!

Gubben står nå i butikken og vi er litt usikre på om vi skal velge Brio eller Akta Graco.. Synes sist nevnte ser noe bedre ut i forholt til polstring rundt hodet ?? Jeg har jo bare bilder på nettet å forholde meg til..

ORIGINAL: Sicily

Det var nyfødtstolen til Brio som kom dårligst ut. Uansett, så er Brio-stolene generelt dårlige. 

Kan du forklare litt mer? Det med at der er generelt dårlige?

ORIGINAL: maoam

Det var nyfødtstolen til Brio som kom dårligst ut. Uansett, så er Brio-stolene generelt dårlige. 

Kan du forklare litt mer? Det med at der er generelt dårlige?

De kommer ofte dårlig ut i tester. Både nyfødtstolen og de andre.

Da ser du selvfølgelig bort fra at de har ligget øverst også...[:D]

Back
Topp