Trenger hjelp! Angående sykmeldt og lønn

Nei, jeg er ikke det.. Og det er fordi jeg har hatt slike her stillinger som har krevd mye som ikke sammsvarer med vanlige overtidsregler og sånn. Nå kan jeg angre!

Sent from my iPhone using BV Forum

Alle bør være det :) hatt behov for det jeg.. Selv om jeg hadde 08-16 jobb..

Men du kan jo kontakte de.. Eller NAV. Og be om de kan henvise deg til noen lover

https://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/§+8-6+Gradert+sykmelding.147690.cms

Står ganske svart på hvitt her at arbeidsgiver ikke har LOV til å si at det er vanskelig å tilrettelegge - da må de søke hjelp hos NAV for å løse problemet.
Du har heller ikke sagt opp stillingstittelen din eller blitt degradert, bare sagt deg villig til å ta på deg alternative arbeidsoppgaver i sykemeldingsperioden, hvilket betyr at de ikke kan begynne å lønne deg som om du hadde en annen stilling - du er fremdeles regionssjef, selv om du utfører litt andre oppgaver akkurat nå.

Ja. Og er jo nettopp dette som kalles tilrettelegging :)

Virker ikke som sjefen din helt har skjønt hvordan han skal holde på sine ansatte. Hadde han vært smart så hadde han prøvd å gjøre arbeidsdagen din lettere sånn at du kunne ha fugert i jobb lengre. På denne måten vil han jo mest sannsynlig miste deg som arbeidstaker i resten av svangerskapet (og kanskje etter permisjon).
Stå på ditt du, og ikke godta sånn behandling!

Virker ikke som sjefen din helt har skjønt hvordan han skal holde på sine ansatte. Hadde han vært smart så hadde han prøvd å gjøre arbeidsdagen din lettere sånn at du kunne ha fugert i jobb lengre. På denne måten vil han jo mest sannsynlig miste deg som arbeidstaker i resten av svangerskapet (og kanskje etter permisjon).
Stå på ditt du, og ikke godta sånn behandling!

Ja, det kan du si.. Ansattpolitikk har ikke stått høyt på agendaen demmes nei:/

Har snakket med NAV i dag, og de synes jeg skulle kontakte Arbeidstilsynet og det tenker jeg å gjøre..
Har også vært hos legen å fått sykmelding, hu syns også at dette var veldig rart..

Back
Topp