trenger gode råd

*JanuarSpire2013*

Gift med forumet
Hei..[:D] je har ei jente på 3 år, som bruker smokk.. syns nå det er på tide og avvenne henne med smokkebruken, men hu er utrolig avhengig.. *gruer meg* og vet ikke hva je skal gjøre? har dere noen gode råd som kan gjøre overgangen lettere?

klemmer fra meg[:D]

ja den med snor i taket var ikke dum. ofte er det enkleste å samle alle tuttene i en pose, legge de på loftet og si at nå må nissen få de. så går man opp igjen neste dag, og da har nissen vært å hentet de.
(kommer an på om vesla di forstår at de selger flere på butikken da:P)

Takk for svar alle sammen..[:D]
Je har prøved en stund å snakke med henne, om at hu er stor jente nå og at hu ikke trenger smokken.. men jo mer je prater om det, jo mer følsom blir hun ang smokken[:)] søskenbarnet hennes er noen mnd eldre og vi var med dem i dyreparken i sommer. han gav å smokken til kaptein sabel tann.. og flaska si til nissen.. men hu blå nekter.. men er flink på andre områder, hu bruker ikke bleie på dagen lenger, og flaska har hu å slutta med.. er bare smokken igjen og kose fille da.. kan det bli for mye for henne å ta smokken nå som vi driver med slutter med bleie og heller ikke har flaske? [:)]

ORIGINAL: Labambie

Mener det var Tvilling74 som gjorde det smarteste jeg noensinne har sett når det gjelder smokkeslutt..
De hang opp smokken i en snor i taket. Han kunne bruke så mye smokk han ville men han måtte stå der smokken hang. Dette blir jo naturligvis kjedelig for den lille etterhvert. Smart! [:)]

Synes også den var genial [:D][:D]

Gi den bort (forberede henne i forveien)...

Kan fortelle hvodan mi eldste slutta (rett før 2 årsdagen)..
Vi var på besøk hos foreldrene mine å skulle dra hjem.. Hun hadde smokken plassert i munn, siden hun alltid brukte den i bilen.. Pappa tok den ut av munnen hennes for å si ha det til henne, å så sier han "nå tar far smokken din".. Å da han skulle gi meg den sier jeg (helt impulst og lite gjennomtenkt) at han bare skal ta den. Å så forklarte jeg henne at nå hadde far fått smokken.
Å siden det har hun ikke brukt smokk, ikke skrekke etter den en eneste gang... Å jeg gruet meg skikkelig, for hun var sånn som MÅTTE ha den når hun kjørte bil og skulle sov!!!!

takk for gode råd alle sammen[:D] kommer til å prøve alle, en etter en [:D]

de har vel en smokkeskog i amadeusparken om jeg ikke husker feil, dere kan jo prøve å henge den opp der... ser du er fra Stange...

ORIGINAL: MorraTeFreja™

Mener det var Tvilling74 som gjorde det smarteste jeg noensinne har sett når det gjelder smokkeslutt..
De hang opp smokken i en snor i taket. Han kunne bruke så mye smokk han ville men han måtte stå der smokken hang. Dette blir jo naturligvis kjedelig for den lille etterhvert. Smart! [:)]

Det syns jeg var en grusom ting å gjøre.

For meg blir det å henge ut ungen fordi barnet har en "last" det kjenner som trygt og som en trøst i hverdagen. En "last" vi som foreldre på et vis har påtvunget barnet........nei det der var ingen god idè.........jeg kjenner jeg ble lei meg av å lese om det.

*Uff*
signerer [&o]

er akuratt det samme som en av oss cola/pepsi/vin olikerne skulle måtte stå å drikke cola osv. når alle så på, bare på en viss plass. og du viste at alle så på deg, at dette var fy. og gjerne lo litt og "mobbet/ertet" litt for det er så morsomt at en står slik[:'(]
nedverdigende, rett og slett[:@]

traff en dame på toget og hun fortalte at hun kun fikk den når hun skulle sove. Og sove er jo heller ikke noe gøy, så hver gang hun fikk smukken så kjønte hun at hun skulle sove og da ville hun ikke ha den..

ORIGINAL: Thothamon..

ORIGINAL: MorraTeFreja™

Det syns jeg var en grusom ting å gjøre.

For meg blir det å henge ut ungen fordi barnet har en "last" det kjenner som trygt og som en trøst i hverdagen. En "last" vi som foreldre på et vis har påtvunget barnet........nei det der var ingen god idè.........jeg kjenner jeg ble lei meg av å lese om det.

*Uff*
signerer [&o]

er akuratt det samme som en av oss cola/pepsi/vin olikerne skulle måtte stå å drikke cola osv. når alle så på, bare på en viss plass. og du viste at alle så på deg, at dette var fy. og gjerne lo litt og "mobbet/ertet" litt for det er så morsomt at en står slik[:'(]
nedverdigende, rett og slett[:@]

Sign! og jeg er cocacoliker.

Da jenta mi var 3,5 år og skulle slutte med smokk så fikk hun kun ha den om natta og i bilen. Vi snakka mye om å slutte med tutten så hun skulle forstå og en dag bestemte hun selv for å ikke ha smokk...den smarte jenta hadde funnet en annen løsning som var tommeltotten[:D] 

Back
Topp