Trenger en del tips! hjelp

Lille_i_M@gen

Glad i forumet
jeg skal begynner på jobb den 19 aug. neste uke, og har ennå ikke sagt til sjefen at jeg er gravid med nr.2
tenkt å skal venter litt til, men nå har d begynt å blir problemer for meg.
for i d siste så har jeg gått på pencilin kur mot utflod og vondt i nedre delen av magen og begynner å blir bedre. men kjenner at smerten er der når jeg bare løfter og bær på snuppa ut av senga etc.
også har jeg sånn ekstrem med kvalme, brekkninger, hodepine og svimmelhet. har spydd et par ganger, men ikke så ofte at d gjør noe.
har veldig bra med matlyst, men som sagt, fort kvalm og dårlig. blir også kvalm av lukten på matvarer, som rått kjøt, fett, bacon, sterke luker ut av gr.saker etc.
og d jeg jobber med er i ferskvarer, jobber konstant med mat og er omringet av matvarer. lurer på om jeg grei å overlever dette og skjuler graviditeten ei stund til? er selvsagt utdannet som kokk, men gruer meg som F..med å si d til sjefen. for jeg har jo nettopp født også er d på`n igjen.
sist jeg pratet med sjefen var at han sa han håper på at jeg ikke venter en til, som dattra hans gjorde, hun fikk nr.2 5 mnd etter nr.1 ble 1 år. og nå er jeg i samme fot som henne, wæææh[&:]
kjenner jeg lager dårlig rykter til meg selv og at d blir enda mer om jeg plutselig blir sykemldt av legen, skal til sykehuset igjen på onsdagen å se nurket etc.

hva ville dere gjort i min situasjoner? kjenner jeg blir stressa av dette og jeg som alltid tenker på andre før jeg tenke rpå meg selv...[&o][&o]
føler på meg at sjefen og kjerrnga hans blir snurt på meg om de vet d [:(]

sorry, ble lang dette, men trenger litt tips på å håndterer dette[8|][8|]

Jeg jobber på kafe hvor vi også lager varm mat. Jeg har nå vært sykemeldt siden siste uke i juli og er det ut august, rett og slett fordi eg ikke klarer tanken på varm mat og lukten av kaffe...og dette kommer eg ikke unna på jobb. Det jeg har tenkt å foreslå for sjefen min er at jeg kan få en aktiv sykemelding, så slipper eg å fly på legekontorert når eg føler meg dårlig og hun slipper å få beskjed samme dagen om at eg ikke kommer på jobb. Men om du fortsatt er dårlig på mandag, så ville eg tatt en tur til legen. Det er vel en 48 timers regel når det kommer til oppkast og matlaging også mener eg. 

ja jeg tenkte på d med kvalmen, har jo ikke lov å være i nærheten av maten i d hel tatt.
smittefare som bare d....
ja jeg syns også at d var ufint og frekt av han å si d.
sambo vart drit forbanne da jeg sa d sjefen sa til meg...
sambo sa at han skulle bare dra til helvette å kommer med sånne kommentarer.
må si han har bein i nesa enn meg[8D]
ååh har ikke ord, jeg må nå bare biter sammen og tenker på mitt beste...
hehe sjfen min blir ikke noe glad for dem som blir borte i fra jobben, trur meg, jeg fikk sett holdningen, spsielt i fra kona hans da jeg gikk gravid med snuppa.
fysj kjenner jeg blir kvalm av dette.
jeg skal prøver å moter meg opp med å si d som d er og de får bare godta d og prøv å tilrettelegg meg på beste måte som mulig...
ellers så blir d sykemelding, noe som jeg ikke liker [:'(][:'(]

ORIGINAL: siven79

Hvis de ikke kan tilrettelegge for deg så har du krav på svangerskapspenger.

Og en ting til. Oppfører de seg bedritent så synes jeg du skal si ifra at de får oppføre seg.
Det er mobbing og trakkasering og jeg hadde personlig meldt de inn til arbeidstilsynet. [>:]

Stå på ditt du. Det er en glede å få barn og man skal ikke la seg trampe på av sånne slasker!
Når du forteller så kan du sette mobilen din på opptak, om de bæsjer på leggen så har du ditt på det tørre.[;)]

Sier meg enig her!

ORIGINAL: siven79

Hvis de ikke kan tilrettelegge for deg så har du krav på svangerskapspenger.

Og en ting til. Oppfører de seg bedritent så synes jeg du skal si ifra at de får oppføre seg.
Det er mobbing og trakkasering og jeg hadde personlig meldt de inn til arbeidstilsynet. [>:]

Stå på ditt du. Det er en glede å få barn og man skal ikke la seg trampe på av sånne slasker!
Når du forteller så kan du sette mobilen din på opptak, om de bæsjer på leggen så har du ditt på det tørre.[;)]

ja d trur jeg at jeg burde, forstår liksom ikke at de ikke kunne være glad for min del, alle andre ansatte jeg jobber med forstår meg godt og de er på min side da jeg var gravid med snuppa, men de vet heller ikke at jeg er gravid igjen nå da, men trur dem tar d fint. har pratet en del med om sånt, men d er kun han og kona hans som er problemet. har liksom sagt opp jobben før pga mann og kona jobber i samme bedrift og d er mannen som er sjef og kona vanlig ansatt, men oppfører seg som sjefen selv, hater dette. dem er så slu og rar i hode sitt. så nå må jeg igjennom d samme igjen ser d sånn ut [&o][&o][&o]
wæææ jeg gruer meg sånn til den dagen jeg må si i fra.
huff kjenner hjerten banker fortere og fortere nå.

Back
Topp