Trenger bleietips

Bompimamma

Flørter med forumet
Vi har brukt Libero sine nyfødtbleier og fortsatte bare med Libero når vi begynte på størrelse 3.
Størrelse 3 er fra 4-9 kg og vi har brukt den siden hun var ca 5 kg.

I de to minste størrelsene hadde vi bare lekkasje bakpå ryggen et par ganger - mens nå, på størrelse 3, opplever vi relativt ofte at det kommer avføring over bleiekanten bakpå ryggen. Har aldri opplevd lekkasje andre steder.
Nå er hun blitt 7,2 kg og det er derfor fortsatt en god stund igjen vi kan bruke denne bleien i følge vektklassen - bleien sitter godt på, den har aldri vært for stor og den er heller ikke for liten.
Er det vanlig at det kommer lekkasje på ryggen, eller er det feil bleie for henne? Er det noen som har tips om hvilke bleier som er gode?

Vil ha "naturelle" bleier, altså ikke noe krem eller lignende som skal være smurt i bleien.

Sniker fra juni-13.
Vi har brukt str 4 siden hun var rundt 4-5 mnd og 6 kilo. Eneste som har funka her var å gå opp i str

appen

Prøv å bytt du. Hvilke bleier som er best har med rompa og fornye til ungen å gjøre er min erfaring.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Vi brukte Libero str 1 og 2 til eldste, men når vi kom til str 3, holdt de ikke tett. Vi byttet til pampers, og har brukt det siden:)

Når minisjefen nærmet seg 1år måtte jeg bytte fra coop sine billigbleier som jeg hadde vært superfornøyd med (helt til de aldeles ikke funket lenger.) Det skjedde noe med passformen, så jeg endte opp med å bruke kun pampers sine trusebleier. De var plutselig de eneste som passet rompa hans. Jeg prøvde "alle" billigtypene og libero, men ikke snakk om.. Heldigvis bleiefri nå.

Vil du ha "naturelle" og noe som ikke lekker - bytt til tøybleier!!! ;)

Takk for tips alle sammen :)

Ja, jeg har vurdert tøybleier - men er det ikke mye arbeid? Og veldig dyrt å gå til innkjøp?

Ja, jeg har vurdert tøybleier - men er det ikke mye arbeid? Og veldig dyrt å gå til innkjøp?
Det blir billigere enn å kjøpe engangs en hel bleieperiode hvertfall, om man ikke tar helt av og kjøper altfor mange fordi de ser kule ut ;)
Her går det en bleievask annenhver dag, og da vaskes det også kluter osv i samme vasken, så jeg synes ikke det er så mye ekstra nei. :D

Her har vi også kun brukt libero sine frem til nå nylig. Hadde flere netter på rad der jeg opplevde at det kom tiss utenfor bleia, da også selv om bleia ikke var full. Byttet til pampers og er kjempe fornøyd med det. Synes også de er mykere og mer komfortable for litla. Siste er jo bare spekulasjoner da, men...

Vi brukte også Libero i de første tre størrelsene. Etter dette ble det Rema 1000, og nå Eurospar, syns de er like gode, om ikke bedre enn Libero sine. Vel, utenom trusebleiene, da er de fra Rema 1000 elendige :p

Vi brukte libero str 1 og 2. Det hendte at det kom bæsj opp ryggen. Når vi kom opp til str 3 måtte vi bytte alle klær hver gang hun bæsjet (ca6 ganger om dagen) fordi det randt opp etter ryggen ut av bleia.
Vi byttet til pampers aktiv fit og de var hakket bedre. Nå er vi på pampers baby dry og synes de er de beste som vi har prøvd. Likevel blir det en del klær som må skiftes i løpet av dagen fordi bleia ikke holder....

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Vi har brukt Libero sine nyfødtbleier og fortsatte bare med Libero når vi begynte på størrelse 3.
Størrelse 3 er fra 4-9 kg og vi har brukt den siden hun var ca 5 kg.

I de to minste størrelsene hadde vi bare lekkasje bakpå ryggen et par ganger - mens nå, på størrelse 3, opplever vi relativt ofte at det kommer avføring over bleiekanten bakpå ryggen. Har aldri opplevd lekkasje andre steder.
Nå er hun blitt 7,2 kg og det er derfor fortsatt en god stund igjen vi kan bruke denne bleien i følge vektklassen - bleien sitter godt på, den har aldri vært for stor og den er heller ikke for liten.
Er det vanlig at det kommer lekkasje på ryggen, eller er det feil bleie for henne? Er det noen som har tips om hvilke bleier som er gode?

Vil ha "naturelle" bleier, altså ikke noe krem eller lignende som skal være smurt i bleien.
Man skal ikke se seg blind på de kg anvisningene altså! Lekkasje er som regel et tegn på at bleien ikke passer barnet, og da er det lurt å prøve neste str og se om det blir bedre. Vi byttet alltid leeenge før hun nådde "vektgrensa" pga lekkasjer ;)
Tips: gå inn på Libero.no og se deres anvisninger og tips om hvordan man skal velge riktig bleiestr! :)

nei er ikke mye arbeid.
når barnet har fått fastavføring så går bæsjen i do og bleien i maskinen...
og er ikke værre enn at man vasker klær som en har hatt uhell i.

Hadde gått opp til str 4. Selv om det står på bleiene at de når opp til 9 kilo, så er jo ikke det sikkert det stemmer for ditt barn. :-) vi bruker Rema 1000 sine til minstemann og Libero 7 til eldste.

Vi bruker rema 1000 bleiene på dagen og Libero up & go på natta. Hu sover hele natta så trenger de bleiene så det ikke lekker igjennom. Er kjempe fornøyd med det. Uhell kan skje uansett blei. Men vi opplever lite av det. Kanskje en gang i mnd hvis hu har hoppet over en dag.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har brukt libero på begge mine to, men da jeg oppdaget rema 1000 sine så brukte jeg de, og på minsten brukes de fortsatt om natta :)

Vi bruker libero her i huset, men vi har alltid gått opp en størrelse "for tidlig". Det er noe med passformen som gjør at hun trenger større bleier, så vi bryr oss ikke så mye om kiloanvisningene. Prøv en størrelse større! :)

Selv om disse tøybleiene er rimeligere på sikt sammenligned med engangsbleier så er det jo ganske dyrt i innkjøp, og det har jeg ikke mulighet til - spesielt ikke i januar. Så det blir nok til å teste ut en størrelse større og eventuelt andre merker nå i første omgang.
Veldig kjekt å få innsikt i andres erfaringer og setter pris på alle gode råd - tusen takk! :)

Back
Topp