Trenger barnevognhjelp!

Haffani

Elsker forumet
Julegavene 2019
Jeg trenger ny barnevogn men har aldri hatt tålmodighet til å sette meg inn i den jungelen:/
Kjøpte en brukt vogn av en venninne - ikke så fin men veldig praktisk. MEN nå har håndtaket knukket:( og vi må ha ny. Jeg vil ha en vogn med fire hjul hvor barnet kan sitte med ansiktet mot meg (er ferdig med bag så vi trenger kun sportsdel). Helst gode hjul som tåler å trille i litt terreng. Tips??
 
Jeg trenger ny barnevogn men har aldri hatt tålmodighet til å sette meg inn i den jungelen:/
Kjøpte en brukt vogn av en venninne - ikke så fin men veldig praktisk. MEN nå har håndtaket knukket:( og vi må ha ny. Jeg vil ha en vogn med fire hjul hvor barnet kan sitte med ansiktet mot meg (er ferdig med bag så vi trenger kun sportsdel). Helst gode hjul som tåler å trille i litt terreng. Tips??
Fire faste hjul eller svingbare? Emmaljunga sine for eksempel? Med outdoor understell. Finnes mange av de på bruktmarkedet. Har sånn sport/outdoor understell selv, og det fungerer kjempefint over skogsti med humper og røtter. Kjøpte en brukt fra 2013/2014, de holder seg bra.
 
PS Finner du en eldre Emmaljunga med teleskophåndtak, så kan disse vendes over til andre siden av vogna. Alle Emmaljungaer kan vendes når du klikker av og på sittedelen, men de med teleskophåndtak (og bremser på hjulene på begge sider) kan du da vende om uten å måtte løfte ut barn og løfte opp hele sittedelen.

Som denne:
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=175321175
 
Vi har Stokke Trailz, så kan ihvertfall fortelle om den

Positivt: veldig god å trille, også på terreng. Solid og høy vogn, masse plass i understellet. Sittedelen kan legges bakover, og vår baby sover i det minste veldig godt i den.

Negativt: Tar stor plass i bil, og er ganske tung. Hadde ikke kjøpt den hvis jeg skulle ha den inn/ut av bil til daglig.
 
Veldig fornøyd med Emmaljunga supernitro som jeg kjøpte til storebror i 2014. Den vognen fungerte også utmerket til soving i barnehage. Den har svinghjul, men vet det finnes Emmaljunga vogner med 4 faste hjul.
 
b9a7aafd912ee1fec852cf6532b91bbb-image.jpeg.jpg Vi har Emmaljunga Edge duo med 4 Outdoor-understell, elsker den vogna! Bruker foreløpg bagen da, så gjenstår å se hvordan vi liker sportsdelen, men tror det kommer til å bli bra også :)
 
Kan bare reklamere for vogna vår, er langt fra ekspert. Men er veldig fornøyd med easywalker harvey 2 all terrain. Den er høy, noen få cm lavere enn Stokke (men Stokke har betydelig større kalesje), nesten 2 kg tyngre enn bugaboo, nesten 12 kg med sportsdel som kan vendes begge deler. Tar liten plass i bilen (har en Renault clio). Den har låsbare hjul. Legger ved bilde her sammen med Stokke trails for å vise høyden blant annet, men kom ikke helt godt frem hvor høy den faktisk er syns jeg. Av negative ting syns jeg kalesjen gjerne kunne vært større/bedre, men supplerer med tinkafu solskjerm. Men nå har jeg testet få vogner, og det er mange flotte der ute :)1165BC79-9966-4FE7-8C0F-C5F8B18315B7.jpeg DECCC38C-E3B2-4022-A628-51084B9A9925.jpeg
 
Back
Topp