trenger ærlige svar...

Gitte87

Elsker forumet
Er det vondt å ta mandlene?

får ej narkose eller bedøvlse?

Kor vondt e d etterpå?

Må ej ha en slange ned i nesen??

[;)]

e så plaga med forkjølelse, e frisk i noen dager så blir ej syk igjen, mandlene hovner veeeldig opp, tett, låk i hodet og hals osv...

får lett halsbetennelser...

Det er ikke vondt mens det pågår,du får narkose..Det fikk ihvertfall jeg..
Men etterpå kan de være vondt..
De sier jo det er værst for voksne å fjerne mandlene..
Noen reagere veldig,mens andre ikke merker noe..

Selv ble jeg skikkelig dårlig etterpå..

Ønsker deg riktig god bedring og lykke til..

sambo har tatt de,og du ligger i narkose!
det er vondt etterpå men du får så mye is du vil!!!
måtte nesten ta de jeg å for noen år siden,men turde ikke...!!

Det kommer ann på om du tar dem med laser eller ikke. Med laser merker du nesten ikke at de har vært nedi der og da blir du ikke lagt i  narkose. Men på den gamle måten gjør det vondt etter på. Men bare sånn at det er vanskelig å spise en uke fremover.

ORIGINAL: Pippi Lang Pupp

Jeg fikk narkose, men det er snart 12 år siden, så vet ikke hvordan det er nå. Du vil jo ikke merke noe under inngrepet uansett. Det var litt vondt første dagen, men det som var værst, var at munnvikene mine sprakk [&:] Legene GLEMTE å smøre dem ordentlig! [:@] Så si fra at du vil ha et tykt lag med vaselin eller hva dem nå bruker! Å så blir du drittlei av vannis, for det er det eneste du får spise i begynnelsen [;)] Men for å si det sånn så angrer jeg ikke et sekund! Et helt nytt liv etterpå! Jeg hadde betendelse hele året jeg og det var helt jævlig! En stund var det så ille at jeg fikk ikke i meg noe veske eller mat og ble lagt inn for utørkelse, pluss at jeg gikk ned 15 kg. Så helt for jævlig ut! Så hvis du er veldig plaget, så annbefaler jeg det på det sterkeste!

ej e veldig plaga, har konstrant vondt i nakke og hodet pga mandlene som e så store..[&:]

men syns d e så skummelt[8D][8D]

Du merker ikke noe når du tar de, men jeg hadde veldig vondt i noen daget etterpå. Men når det var over, så har jeg ikke hatt en brøkdel så mye vont etterpå. Så smertene som varer noen dager er verdt det.
Lykketil[:)]

Jeg tok mine når jeg var 19, mye pga det samme som deg. Og jeg har ikke angret et sekund, har knapt vært forkjølet siden den gang. [:D]

Det gjør vondt de første dagene, men ikke forferdelig vondt. Ordentlig sår i halsen, for å si det sånn. Og du får med deg nok smertestillende til å bedøve en elefant. [:D] Så har du mulighet til det, ta de. Som øre-nese-halslegen min sa det. Mandlene har sin funksjon, og bør helst være på plass. Men når de gir såpass mye plager som det jeg hadde (og helt tydelig du), få de bort!!

Omtrent det samme som Lykketrolle, men jeg var fryktelig dårlig i to uker etterpå.
Men det verste var egentlig å ikke kunne spise ordentlig mat. Jeg drømte om mat på natta, hehe! Også lukter det grusomt når tråden begynner å råtne.

Men er du mye syk er det SÅÅÅ verdt det!

Lykke til![:D]

ORIGINAL: Gitte87

Er det vondt å ta mandlene? Nei ,har jo narkose[:D]

får ej narkose eller bedøvlse? narkose[;)]

Kor vondt e d etterpå? Ganske ille de første dagene ,det er verre for voksne enn for barn ,men du får smertestillende ,og blir bra etter noen dager!

Må ej ha en slange ned i nesen?? Hmmmm ,har ikke peiling... Tror ikke jeg hadde det ,men i så fall blir den lagt ned etter narkosen ,og fjernet før du våkner!

[;)]

e så plaga med forkjølelse, e frisk i noen dager så blir ej syk igjen, mandlene hovner veeeldig opp, tett, låk i hodet og hals osv...

får lett halsbetennelser...

Fjernet mandlene da jeg var 26 år ,og det var ikke godt de første dagene etterpå.... Men langtids effekten er FANTASTISK!!!! Var absolutt verdt ubehaget!!! 11 år nå uten halsbetennelser!!! HURRA!!!!!!
Lykke til!

Æ har tatt mandlene i voksen alder og æ klarte ikke og spis på 14 dager (skikkelig slanke kur)du får full narkose,æ hadde ikke nåka slange i halsen.

Det var ikke vondt og ta de,men helt j... den 1 uka..Hadde jeg visst og vondt det var,hadde jeg ikke tatt de..(tror erson jeg)..Men det er sikkert veldig forskjellig fra alle....jeg fikk narkose

ORIGINAL: Lykketrolle

Jeg tok mine når jeg var 19, mye pga det samme som deg. Og jeg har ikke angret et sekund, har knapt vært forkjølet siden den gang. [:D]

Det gjør vondt de første dagene, men ikke forferdelig vondt. Ordentlig sår i halsen, for å si det sånn. Og du får med deg nok smertestillende til å bedøve en elefant. [:D] Så har du mulighet til det, ta de. Som øre-nese-halslegen min sa det. Mandlene har sin funksjon, og bør helst være på plass. Men når de gir såpass mye plager som det jeg hadde (og helt tydelig du), få de bort!!

trur ej skal få en time med fastlegen  min neste uke å prate med han.. for han kan litt mer enn meg..[:)] åsså e han så lett å prate med...

ej e veldig plaga.. men off, liker ikke operasjoner[8D]

Back
Topp