Trenge tips...

endelignrtopåvei

Glad i forumet
Julibarna2014
Madeleine har vært veldig flink å legge seg heilt siden hu va 7 uker, bare legge hu i sengå å så ligge hu å tutte og kose me kosekluten sin te hu sovne, men di siste kveldane har hu hyylt me ein gang hu har blitt lagt ner i sengå eller vognå, og d tar veldig lang tid før hu roe seg.. Hu har og begynt me på dagtid å grine når hu isje ser meg, hvis eg går ut av rommet, og smile når eg komme tebake.. Kati forstår di at sjøl om en går ut av rommet så komme me tebake??? Me la hu isamen idag, og me ein gang ein av oss jekk ut så hyyylte hu.. sånn lei seg hyling, isje sint og isje sutring.. Idag tok d ca en time før hu roa seg i sengå, vett d e mangen som har d verre men d e veldig frustrerende når eg isje vett ka eg kan gjør... Har prøvd me dentinox og bitering, sukkervann på tutten, ny bleie, mat, paracet.. har og prøvd å bytta ut måltider-- f eks kutta ut middagen idag og ga grøt istedenfor.. 

Først hvordan e resten av natta..Sover igjennom eller? Ønsker hun å komme å kose/ kjenne varme /mat??

Hu har vanligvis vært oppe ein gang å fått mat mellom 4 og 6, og sovna igjen nesten me ein gang, men nå inatt va hu oppe fra halv ett te kvart øve 3.. slitsomt ja! nå sovna hu idag litt før 21, og våkna igjen halv ti, roa seg me litt musikk, men har våkna og hylt me ein gang me tar vekk musikken.. så nå ligge hu og sove me musikk fra mobilen. Hu vil ha mat hvis eg prøve å gi, men roe seg isje itte hu har spist heller, bare grine me ein gang hu blir lagt ner igjen.. [&o]

Kanskje hu begynne å få vilje nå, vil velga sjøl kati hu ska sova [:D][8D] 

Tror det gjelde å ver trygg på at seg sjøl, at baby e mett og god, tørr bleie og ska sova nå for det bestemme du... og bare følge de vanlige rutinene...så får en heller tåla grining ein periode, for det går over te slutt vil eg tro [;)]

Vi hadde det slik en periode her og. Tviholdt på rutiner, blant annet å ikke gå ut av soverommet når han førstes var i seng. Nå ser det ut til at det har roet seg igjen =) Begynte vel forresten å gi litt mer mat på dagen også. Så hold ut=)

Ok, nå va eg isje så flink idag, hu fikk ver oppe fra 22 t nå nettopp, ga hu mat og la hu i sengå, hylte igjen, men har akkratt sovna nå heldigvis.. Virke som d kan ver tennene som plage, men hu har nettopp fått di to nere (2 uker siden), kan d ver nye tenner som komme allerede? 

Hun blir redd når dere går ut av rommet og hun ikke ser dere!!!!! Jeg leste akkurat om akkurat det der. hun er i en fase nå og det går over, bare ta henne med hvis du skal ut av rommet, ja det kan være litt slitsomt men bedre for henne. [:)] og det går over. det kunne ta fra en uke til seks uker før det gir seg [:)]

Her hadde vi samme greia en stund. Men fant ut at hun når skjønte hvordan hun kunne få oppmerksomhet :p
Så vi lot henne sutre og skrike i noen minutter, gikk inn roa hun ned , ga sutta, å gikk ut. Slik fortsatte det i noen uker, så gikk d over, for hun skjønte hun fikk ikke oppmerksomhet hele tiden, å da var det ikke vits å skrike :p Nå legger hun seg ned å sover med engang :)

Noen vil kanskje si at lille mister tilliten til oss når vi gjør sånn. Men hun er en blid og fornøyd unge ellers:) Så ingenting å klage på her vertfall :)

Takk for tips [;)] Nå idag har hu lagt seg fint igjen, så eg krysse fingrene for at hu sove godt i någen timer i alle fall! Fått vaksine og idag, så kan jo ver den som har slått hu ut litt [:)]

kanskje hun har sånt utviklings sprang eller noe?? 

Ja kan godt henda d, eg regna meg fram t at hu e faktisk 23 uker idag, og d va visst rundt då der va et utviklingssprang.. Nå ikveld sov hu fra 8 t 9, og va våken t 12, sovna nettopp altså.. Me tok hu isje opp av sengå før ca kvart over elleve, då fordi hu va veldig varm og klam i hendene, hadde litt feber, så då fikk hu litt mat og en paracet, og sovna ganske raskt.. Satse på at d bare va vaksinen idag hu reagerte litt på, og at d tar slutt dette her... [:)]

Back
Topp