Trener du?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Har du vært aktiv/eller trent jevnlig i svangerskapet? :)

Gikk mye tur og trente i sommer, men ble så plaget med bekkenet. Blir en og annen tur i veldig rolig tempo, og noen knebøy når jeg husker på det.

Nei

Nei, trente ikke før graviditeten heller så så ingen grunn til å begynne når jeg ble gravid :p

Gikk turer og hadde en relativt aktiv livsstil inntil jeg ble plaget med brokk, og måtte ta det med ro..

Nei.. har aldri trent.. eller, jeg begynte i januar, sluttet når jeg ble gravid :p trening er ikke min greie tydeligvis.. får jo litt dårlig samvittighet da..

Ja, men ikke så mye som før.
Har gått mye turer i stedet for å jogge (har hund), og har trent astanga yoga ca 3 ganger i uka gjennom hele graviditeten. Inne i uke 38 nå og holder fortsatt på, men nå er magen mye i veien for mange av stillingene :p

Er sikker på at yogaen er mye grunn til at jeg har hatt så lite fysiske plager.

Alt for lite. Trente mye før jeg ble gravid, men ramlet helt av lasset da trøttheten meldte seg rundt uke 12. Siden det har jeg vært skikkelig lat dessverre :(

Bassengtrening en gang i uken og prøver å komme meg ut på tur hver dag(den blir ikke så lang pga vondt i lysken) :)

Trening? Hah, I wish! Fullstendig tappet for energi og kronisk trøtt hele første trimester, og når det ga seg så kom bekkenproblemene.. forsøkte meg på gravidgym, men med jobb ved siden av så ble det ikke mange gangene pga lite overskudd. Nå er jeg så tung og sliten at jeg orker ikke - pluss at jeg får kynnere etter 50m gange.. :P

Skulle virkelig ønske jeg fikk det til! :( hadde store planer om å være supersprek, da jeg trente vanlig 4-5 x per uke før graviditeten.. så ble jeg helt slått ut av det lave stoffskiftet, null energi.. så litt engstelse babyen skulle ta skade av treningen, før jeg lærte at det er trygt å trene. Og da hadde det gått så langt at jeg ikke klarte å trene grunnet kynnere og smerter i bekkenet.. har prøvd meg på en tur i ny og ne, men er helt ødelagt i flere dager etter det :/

Ja trent på treningssenter ganske lenge. Måtte kutte for 3 uker siden på grunn av lang kjørevei og at føttene sovnet av mens jeg kjørte på grunn av mye vann. Men har brukt mye tid me snøskufla i det siste så det veier nok opp for treningen. Blir både andpusten og svett av det. Ser frem til juleferie og muligheten til å gå tur i bygda mens d er lyst :)

Nope, hadde ikke greid det heller med bekken, symfyse plager. Så orker jeg ikke stort. Blir jo andpusten av ingenting :o

Trente en del styrke som vanlig til å begynne med, men etterhvert ble bekkenet såpass plagsomt at jeg måtte finne på noe alternativt. Går nå på 2-3 spinningtimer i uka, og har blitt helt hekta på det! Veldig glad for at jeg har klart å holde på treningsrutinene, godt for kroppen, men enda bedre for hodet☺️ Uke 36+1 i dag☺️

Trente mye før æ ble gravid og klarte å vedlikeholde det i begynnelsen..Men så kom den trøttheta [emoji14] Og etter det har æ ikke klart å komme ordentlig igang igjen, det blir ei trening nu og da [emoji14] Prøver heller å gå litt tur :)

Jeg har vært veldig aktiv i mitt svangerskap. Før jeg ble gravid har jeg trent 5 ganger i uken. Har også en hund som jeg krever sitt.
Under svangerskapet har jeg gått 30 min-1 time hver dag samt trent 4 ganger i uken. Er i dag 34+2, begynner å kjenne at jeg blir veldig sliten av treningen. Så nå tar jeg bare en dag av gangen. Prøver meg på trening 2-3 ganger i uken frem til permisjonstiden som starter 9 januar :)

Back
Topp