Trener du?

mummy4ever

Elsker forumet
Jeg startet å trene rett etter påsken. Har ikke trent på mange mange år, men for at jeg skal kunne ta meg av babyen måtte jeg begynne. Jeg eier jo ikke kondis, men har likevel kastet meg med på step og aerobic timer. Tar det i mitt tempo og hopper ikke. De siste to gangene har jeg kjent i siden på magen at det strekker litt. Det gir seg raskt når jeg slutter å trene. Er dette farlig? Hva er det for noe? Må jeg slutte å trene?

Saken er at jeg har det så mye bedre med meg selv hvis jeg får trent. Har vært mye deprimert, men trening hjelper! Å bare trene styrke gir meg liksom ikke det samme. Jeg trenger å bli dratt igang.

Skal ta det opp med legen neste time, men den er ikke ennå så tenkte bare å høre her om noen viste...

trener ikkje nei og kommer heller ikkje til å trene før babyen er komt ut og når kroppen er klar..
men prøver å gå litt tur osv så eg får strekt litt på meg siden eg er sykemeldt..

vet ikkje om det er farlig, men tror bare du skal lytte til kroppen og ta en pause når du kjenner det gjør vondt...

Hmm..hvis det blir ubehagelig av å trene, så tror jeg at jeg ville tatt det opp med legen bare for å høre:)

Men om jeg trener? Går det ann'a? hehe,nei,alltså jeg tar vare på 2åringen vår,å det er stort sett all treningen jeg får.
MEN når lillebror kommer så skal jeg bli mye flinkere å gå litt lengre turer.

Strekksmertene er kanskje bare lgament smerter?
Tror ikke det er farlig jeg, men når de kommer så kan du ta en liten pause/roe ned litt [:)]

Jeg trener ikke, har en trnings dvd jeg har prøvd en gang, skal prøve ta den noen ganger o uka hvertfall..var totalt utslitt etterpå og mega støl..hehe..men så deilig da[:D]

Jeg trenger også under svangerskapet og synes det gir meg både mer overskudd og godt humør :) Jeg gir trening mye av æren for at mitt svangerskap har vært så problemfritt.

Siden du ikke har trent så mye de siste åra og i tillegg er gravid så er det lurt å ikke overdrive nå i starten, men lytte til kroppen hvor mye den orker. Ta pauser / ro ned når du kjenner det stekker. Treningsstudioet har sikkert også erfaring og tips om trening for gravide :)

Jeg har trent jevnlig etter at kvalmen gav seg, men er så mye trøtt og utbrent nå, så de siste 2 ukene er det blitt lite..

Får også ligamentsmerter, som sikkert er det du beskriver. Men det som hjelper meg er å bytte treningsform. Eplipsemaskin eller sittende sykkel i stedet for å gå på tredemølla feks. Ikke så mye hopp og sprett, det gjør vondt.

Trena? Ka e d ? [8D]
Men eg syns eg e flink å går 3 turer med hunden kver dag. hoho [:)]

Blir nok rett t elixia når småen har komt [:D]

Hei.

Det jeg tror du kjenner er leddbåndene som blir for FORT strukket i. for raske bevegelser kan strekke leddbånd for fort.

Min fysioterapeut sa til meg i dag at gravide (uten noen form for bekkenplager) skal ikke trene hardere enn at de kan snakke mens de trener. gisper de etter luft eller har problemer med å snakke normalt, så er det for hard trening for en gravid. dette var en grei tommelfinger regel å forholde seg til. men siden jeg har bekkenløsning så må jeg ta det mye mer med ro, enn en uten.

Trente så smått i dag etter første gang på leeeenge. Var deilig å bevegekroppen litt... men pokker til blik jeg fikk.... har ikk folk sett ei med svæær mage trene før? [8D] Ble rask gange på tredemølle og sykling på meg i 45 min, da måtte jeg gi meg og satt og ventet på mannen min [:)]

Hadde store planer om å fortsette å trene da jeg ble gravid, men migrenen og hodepinen er bare blitt verre og verre, så får aldri kommet meg dit[&o] har nå fått bekkenløsning også, så mye turer er også uaktuelt, det er dessuten uaktuelt når det gjør så vondt i hodet uansett.. Kunne tenkt meg å få svømt litt, men idretts- og svømmehallen i byen er under oppussing etter en vannlekkasje[:@] håper hodepinen blir litt bedre nå når mannen min er hjemme de neste ukene, slik at jeg får kommet meg litt på trening..[:)]

Back
Topp