Trener du? I tilfelle hva?

MittAndre <3

Elsker forumet
Er litt usikker på hvordan "reglene" rundt trening tidlig og sent i sv.skapet er, så tenkte og høre litt om erfaringene deres..
Jeg trener spinning til vanlig, men kjenner at jeg nå blir litt redd for at det kan skade embryoet.... I forrige sv.skap trente jeg ingenting, jeg gikk bare turer så jeg har ingenting å sammenligne med. Har trent jevnt i ett år nå, med unntak av en liten "pause" i sommer.
 
Jeg begynte med spinning for 2 uker siden, men visste ikke at jeg var gravid da. 
Lurer på om det er helt heldig å trene så hardt så tidlig?
 
Njaaa.. Har vel i grunn ikke trent på noen år, men trener redninghund da, og det holder jeg på med i like stor skala som før. Mye løping i skog og på fjell, og hunder ikke minst. I alle størrelser =)

Utrolig morsomt!!!
 


Drømmefangeren skrev:
Jeg begynte med spinning for 2 uker siden, men visste ikke at jeg var gravid da. 
Lurer på om det er helt heldig å trene så hardt så tidlig?


Akkurat dette jeg er litt usikker på også....vil absolutt ikke ta noen sjanser..
 
nei, sluttet da jeg ble gravid (med første mann!)
 
Nei, trener ikke annet enn at jeg svømmer litt innimellom men det er mest pga jeg har dårlig bekken fra sist svangerskap og sliter med ryggen i perioder. Da er det deilig å føle seg vektløs i vannet og svømme litt :)
 
Jeg har tatt en pause nå, men skal melde meg inn på spenst da jeg er 12 uker. Har pleid å løpe i skogen fram til nå
Men siden jeg mista sist så er jeg nok litt overnervøs nå. Derfor vil jeg ta det mest mulig med ro.
Men det er veldig bra å trene. Bare ikke så mye hopp. Og ikke idretter hvor man kan slå magen.
 


babymama81 skrev:
Jeg har tatt en pause nå, men skal melde meg inn på spenst da jeg er 12 uker. Har pleid å løpe i skogen fram til nå
Men siden jeg mista sist så er jeg nok litt overnervøs nå. Derfor vil jeg ta det mest mulig med ro.
Men det er veldig bra å trene. Bare ikke så mye hopp. Og ikke idretter hvor man kan slå magen.


Jeg har også hørt at man ikke bør trene noe som innebærer mye hopping. Og da tenker jeg at dette kanskje også inkluderer jogging? Kroppen "hopper" jo litt når man jogger? Det er litt derfor jeg har tenkt at det kan være trygt og fortsette med spinning. Bare sitte litt mer oppreist istedenfor å bøye seg fram mot styret når magen begynner og komme i veien.
 
Hvis man har trent over en lengre periode før man ble gravid, så er det i utgangspunktet bare å fortsette som før. Hvis man starter når man blir gravid er det nok lurt å begynne rolig.
For så lenge du tar noen enkle forholdsregler, er det bare positivt for både deg og barnet ditt at du holder deg aktiv - så fremt du har et normalt svangerskap og ikke lider av spesielle sykdommer. 

Jobber på et treningssenter og her har instruktørene hatt timene sine mer eller mindre helt frem til fødsel. Kjempe gøy å se gravide instruktører med stor kul på magen trene høypulstimer eller timer generellt!

Det sies at trening under svangerskapet gir et lettere svangerskap, mindre humørsvinginger, mer overskudd og en enklere fødsel med mindre risiko for komplikasjoner.
 
Det høres bra ut :) 
Jeg som akkurat har begynt å trene igjen må altså ta det litt med ro i begynnelsen.

 
Back
Topp