Trener du i svangerskapet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Nora
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Nora

Guest
Mari Wedum (30) var i god form som gravid, og trente helt fram til fødselen.
– Mange blir overrasket over hvor mye de faktisk kan gjøre, sier postdoktor Signe N. Stafne ved NTNU.

Les om Mari her

Trener du?

Pga 3 sa på litt over et halvt år har legen anbefalt meg å ikke trene, ta tunge løft eller husvask de første ukene for å ha best sjans til å holde på spira denne gangen. Så nei, jeg trener ikke! Men går mye turer, og det gjør hvertfall godt for kropp og sinn ;)

Jeg jogger litt, men primært slyngetrening. Har hatt 2 MA så kjenner jeg er usikker og urolig når jeg trener :/

Generelt dårlig på treningsfronten altså. Motivasjonen kommer og går. Har tredemølle hjemme og flere andre treningsmuligheter/utstyr. Blir mest med gåturer. Noe turer i fjellet også.

Jeg er nå 5+2, og har prøvd å trene. Men energien strekker rett og slett ikke til :( håper det bedrer seg etterhvert. Satser på å få trent i neste uke, siden det er påskeferie og jeg slipper å bruke opp all energi på jobb ;)

9 uker,og legen anbefalte i går at jeg skulle holde meg i ro fram til uke 12 og embryoet var festet godt.jeg har vært på spinning og yoga alle de her ukene her.maxpuls har vært 10 slag mindre enn vanlig,og må ta det roligere enn før.

Trener til vanlig, men må er jeg dårlig form. UL på st. olavs på tirsdag og vurdering om cerclage skal settes på pga svak livmorhals. Trening blir det nok forbud mot, men tur og rolig altivitet blir det :)

Jeg vil gjerne trene, og håper det blir mer etterhvert. Men jeg er så skrekkelig sliten og trøtt. Er bare siste uka jeg ikke har trent, ellers prøver jeg på styrketrening 3 dager i uka. Gleder meg til lengre gåturer i skog og mark når snøen forsvinner.

Trener, men lett. Holder på med opptrening etter en stor kneopprasjon jeg hadde i november:-) kastet krykkene for to uker siden, så er ikke akkurat hardtrening. Mere sånn lære seg å gå på nytt trening og få opp kondisen etter nestn 8 mnd på krykker :-P

Jeg trener ikke, men har tanker om å gå tur oftere når formen stiger :rolleyes:

Jeg har en aktiv jobb og en 2 åring så sier meg fornøyd med det :p

Jeg har treningsforbud i 4 uker pgr av en lungekolaps for 1 uke siden... Men skal i gang igjen om 4 uker :D jeg satser på at dette svangerskapet skal bli lettere og bedre enn de to andre, da jeg lå mye på sykehuset :p

Back
Topp