Trener du i svangerskapet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Heidi

Guest
Mari Wedum (30) var i god form som gravid, og trente helt fram til fødselen.
– Mange blir overrasket over hvor mye de faktisk kan gjøre, sier postdoktor Signe N. Stafne ved NTNU.

Les om Mari her

Trener du?

Jeg gjorde, helt til bekkenet låste seg (uke 18/19). (Fjellet, ski, sykling og styrke) Nå har det går det i behandlings "trening". Blir jo bedre og bedre. Men prøver å ikke ha for store forhåpninger om tilsvarende aktivitets nivå når jeg blir god igjen fra låsningen. Har krevd mye mental jobbing og godta å ta livet så bedagelig og rolig som nå. Ønsker ikke enda en ny fullstendig låsning :) Så planlegger heller neste sesong :)

Ja :) spiller hockey, trener styrke, løper og bevegelighetstrening. Akkurat samme som før jeg ble gravid. 25+6 i dag :)

Tar det veldig med ro, pga store plager med bekkenet heilt sidan førstemann. Blir litt turgåing på sti/ulendt, og litt ellipsemaskin/styrke på treningssenteret, men kun 1-2 dagar i veka. Prioriterer å behalde evna til å gå ;)

Vil ikke kalle det trening, men blir turgåing/sparketurer flere gang i uka med hundene da. Ikke hver dag dessverre, samboer tar de noen dager. Nå har bekkenet begynt å tulle også, så jeg strekker meg ikke noe lenger enn de turene jeg klarer å ta nå :)

Nei, det satt ryggen en stopper for med en gang :( men er heldigvis i aktivitet hver dag da jeg jobber i en naturbarnehage :)

Nei det har ikke formen tillatt, syntes det er synd for trente med hu under meg og det var så gøy. Nå strekker det seg til at jeg går til/fra jobb og til div ærend. Evt en liten tur, men bekkenet takler ikke oppverbakker og trapper så bra.

Trener ikke like hardt som før, men prøver å holde meg i like mye bevegelse. Går turer ute og sykler inne på treningssenter, armer og styrke i slynger :)

Bekkenløsning fra uke 7 så nei absolutt ikke :p

Går 30-40 min tur hver dag, det regnes vel også som trening? :D

Haha, jeg har aldri klart å se på gåturer som trening, mer mosjon/aktivitet :p men hvis det er det man klarer i et svangerskap med mye plager f.eks kan man jo sikkert kalle det trening :D

haha ja det er en form for å holde seg i form på;) tenkte å skrive "spille wii og wii fit" men vet ikke om det regnes som trening:p:wideyed:

haha ja det er en form for å holde seg i form på;) tenkte å skrive "spille wii og wii fit" men vet ikke om det regnes som trening:p:wideyed:

Wii fit kan man jo regne som trening om man gjør øvelser og kjører på med høyt tempo :p Men tennis på Wii er vel mosjon/aktivitet det og :p haha. Jeg spiller og mye Wii - kan gå heftig for seg iblant! Hahah

Wii fit kan man jo regne som trening om man gjør øvelser og kjører på med høyt tempo :p Men tennis på Wii er vel mosjon/aktivitet det og :p haha. Jeg spiller og mye Wii - kan gå heftig for seg iblant! Hahah

haha når vi snakker om å spille wii, så skulle jeg og samboer spille, endte med at han fikk seg en høyre hahaha:laughing021 stakkars. så wii er farlig, har kjøpt zumba fitness, så kanskje det er noe jeg skal prøve:D

haha når vi snakker om å spille wii, så skulle jeg og samboer spille, endte med at han fikk seg en høyre hahaha:laughing021 stakkars. så wii er farlig, har kjøpt zumba fitness, så kanskje det er noe jeg skal prøve:D

Det har skjedd ofte her og! Hahah :) det zumbagreiene er nok morsomt ja!

Back
Topp