Trener dokkar, jenter?

JPSK

Elsker forumet
Nysgjerrige meg... :)

Eg har ikkje trent på haugevis av år, og når eg va gravid i høst så fikk eg bekkenløsning i uke 4.. PLuss låsninger nesten ukentlig.. :-/ Når eg mistet så forbannet eg meg på at eg skulle trene meg opp til et evt neste svangerskap, vil ikkje gå på krykker fra 4 mnd hvis eg kan forhindre det...... Men gutten min gikk eg på krykker de siste 2 mnd, fikk bekkenløsning i 5 mnd.

No har eg trent CrossFit og siden oktober og tunge vekter i noen mnd. (Med noen opphold) Eg merker at eg e mye sterkere i kroppen, og naprapaten min sier eg har et myyye bedre utgangspunkt enn det eg hadde når eg først begynte. No har eg ingen tendenser me ryggvondt heldigvis, men e jo endå tidlig.

Men no hører eg at noen sier at man IKKJE bør løfte tungt når man e gravid. Det e jo helt villt mange forskjellige oppfatninger om dette. I dag va eg på trening, og tok lette vekter i stedet for tunge, men gjorde de samme øvelsene, og tok heller flere repetisjoner. Så rodde eg 3000 m.

Flere med erfaringer, fra eller til?! :)
 
Jeg har trent jevnt of trutt og tenkte å fortsette med det når jeg var gravid, men jeg makter bare ikke, er sååå sliiiten, og blir ikke piggere av å trene. Så holder meg til å gå på tur:p
 
Jeg har også hatt en del problemer,men med korsryggen. Har nå begynt med et rituale hver dag. Gravidrituale..tar vitaminene mine,tar mage og ryggøvelser og avslutter med knipeøvelser for bekkenbunn. Håper jeg klarer å holde ryggen i sjakk,for jeg er nok i risiko for å få bekkenløsning. Går også mye turer i raskt tempo.
 
Jeg trener 2-3 ganger uka, men andre øvelser enn tidligere. Kutta ut løping,så bruker heller ellipse. Supert å trene, bare jeg husker å spise nok mat før og etter trening.
 
Jeg har trent, men for tiden har jeg null energi.. så vidt jeg kommer meg igjennom arbeidsdagen enkelte dager for jeg er så trøtt.. kommer nok til å si opp medlemskapet mitt og heller tegne nytt på nyåret.

(har en fysisk jobb, så står og går hele dagen.. trening det og ;) )
 
Har ikke blitt trening de siste ukene! Er så trøtt, og det er tundt nok å komme seg gjennom en dag på jobb. Tar meg noen gåturer innimellom da :)
 
Prøver å få til litt jogging og litt styrketrening, men det er blitt mindre nå etter at jeg er blitt gravid :p Det var den trøttheten
 
Jeg trente også crossfit, men har kuttet det ut til fordel for å gå turer de dagene jeg har energi til det.. Men nå har keg mistet før så er livredd for alt som kan skade :p hehe.. Litt noia..
 
Har vært flink til å trene før og etter jul og var i veldig god form,trente 3 ganger i uka,nå har vertfall kondisjonstreninga glidd heelt ut,men styrketrening holder jeg på med enda og merker jeg blir mye bedre i ryggen etter en sånn økt:) Deilig!:)
men har tatt vekk en del kg på stanga da jeg er redd for å løfte for tungt for tida.
Tenkte å ta opp igjen step og spinning de dagene jeg har fri,er så trøtt de dagene jeg er på jobb:-(
 
Sko ønske formen tilsa at jeg enda kunne trene! Prøver å komme meg ut på tur men der e jammen ikke lett når jeg bare sover. Satser på at det gir seg da jeg bikker 12uker.
 
Har løfta tungt for å bygge muskler ei stund nå... fortsetter å trene så fremt formen sier GO! Ikke løft max, jeg har gått ned et par kg på øvelsene jeg driver med. Når kroppen er vant til å trene skal du bare peise på, bare ikke like tungt som før noe jeg personlig faktisk ikke klarer uansett nå ;) Så har jeg hørt man skal være forsiktig med f.eks sittende beinpress og slikt ;)
 
Back
Topp