Trener dere?

Lille lys

Forelsket i forumet
Julistrålene 2025 ♡
Oktoberfruene 2018
Føler jeg må bevege meg mer og trenger inspirasjon.
Trener dere?
Isåfall hva trener dere og hvor ofte?
<3

Har lyst til å trene men orker liksom ikke pushe meg for mye heller og vil at det skal føles komfortabelt...

Noen som har testet gravideyoga? Hvordan er det?

Tar noen styrkeøvelser for rumpe og lår + bekkenøvelser daglig/annenhver dag. Ellers går jeg tur med hunden og tenker jeg skal få kommet meg på treningssenteret et par ganger i uka for litt ekstra styrke og kondisjon (armer, rygg og gå med stigning på mølla).

Jeg trener ikke på treningssenter eller lignende og gjorde ikke før jeg ble gravid heller. Pleide å ri ca 5 ganger i uka, nå går jeg turer på 1-3 timer i marka eller nærområdet ca 5 ganger i uka i stedet. Savner å ri, men har ikke hest lenger.

Ellers har jeg drevet med yoga en del og har meldt på et gravidyoga-kurs over 6 ganger uke 22-28. Bruker mest videoer på YouTube til yogaegentrening, ikke så glad i fellestreninger.

Før jeg ble gravid, og frem til uke 12, trente jeg spinning 2-3 ganger i uken. Nå med bekkenløsning har det begrenset seg til ca 1 gang i uken. Gjør i tillegg øvelser jeg har fått av fysio.

Jeg trente kampsport 6 timer i uken fram til jeg var ca 16 uker på vei. Men merket jeg begynte å få kynnere som var litt for ubehagelige til at jeg syns det var greit. JM mente det var lurt å heller trene med lav intensitet.
Så nå trener jeg Qigong to timer i uken. Pluss jeg går tur med hunden i 30-60 minutter hver dag. Men føler det blir for lite trening ja.
Er overvektig så har godt av å være aktiv.

Jeg jogger lite for tida på grunn av blæra (må tisse HELE TIDA), men prøver å gå tur hver dag. Trener ashtanga-yoga en dag i uka og vanlig "treningssenter-yoga" en annen dag. I tillegg prøver jeg å få til minst en dag med annen trening, ofte styrketrening, noen ganger spinning :)
Jordmor sa at man skulle unngå løft der man må opprettholde buktrykk, så føler at tung knebøy og markløft er litt utelukket nå. Noen som har hørt det samme?

Jeg jogger lite for tida på grunn av blæra (må tisse HELE TIDA), men prøver å gå tur hver dag. Trener ashtanga-yoga en dag i uka og vanlig "treningssenter-yoga" en annen dag. I tillegg prøver jeg å få til minst en dag med annen trening, ofte styrketrening, noen ganger spinning :)
Jordmor sa at man skulle unngå løft der man må opprettholde buktrykk, så føler at tung knebøy og markløft er litt utelukket nå. Noen som har hørt det samme?
Her står det at knebøy er en super øvelse under graviditeten :) (med vektreduksjon) http://www.femalewellness.no/kneboy-i-graviditet/

Trener svømming en gang i uka. Ellers går jeg turer i fjellet, og trener styrke på treningsstudio minst 1 gang i uka. Tar knebøy med mindre vekt enn jeg gjorde før graviditeten. Prøver å bevege meg minst 30 min hver dag :)

Åj, så flink dere er[emoji28] Trener ingen ting for tiden jeg[emoji85] Må prøve å få gått tur noen ganger i uken, men føler for tiden det er nok å passe på 2-åringen[emoji38]

Er ikke noe flink til å trene, nei :p går tur med datteren min hver dag, og styrer etter henne når hun løper rundt, og det får være nok for nå. Planlegger å gå litt tyngre turer når jeg er ferdig på skolen i juni. Har også gym en gang i uken, men det er veldig mange fridager på torsdager i mai, så veldig lite denne mnd:p
Har også meldt meg på gravidyoga fra august. Jordmoren min sin var full før det, og det passer egentlig ikke før det heller

Åj, så flink dere er[emoji28] Trener ingen ting for tiden jeg[emoji85] Må prøve å få gått tur noen ganger i uken, men føler for tiden det er nok å passe på 2-åringen[emoji38]
Kjenner meg veldig igjen:p Hender jeg går en tur, ellers er det nok med å være på jobb og holde tritt med han på 1,5 år

Trener ikke noe jeg heller for tiden:shifty: føles ut som bekkenet skal streike bare etter noen minutter på et kjøpesenter for å handle noen bursdagsgave så har bare ikke orket å styre med treningen, slv om rikig type trening sikkert hadde gjort godt:-) får se etter jeg komer meg til fysio om jeg få med meg noen øvelser jeg kan gjøre der.

Jeg trente før graviditeten og trener også nå. Fra uke 7 til 16 trente jeg minimalt pga kvalme og sterk hodepine. Fra uke 16 til nå har jeg trent styrke, øvelser i varmt basseng, styrkeøvelser hjemme på matte med kroppsvekt og spinning.

Trent styrke og kondisjon både før og under svangerskapet. Hadde 3 uker med minimalt med trening på grunn av manglende energi og motivasjon, men er tilbake i trening nå. Litt vanskeligere med løping ettersom det blir press på blæra, så ender som regel opp med powerwalks [emoji4]

Både jordmor og fastlegen min sa at jeg kunne fortsette med knebøy og markløft med vekter, ettersom kroppen er vant med det. Eneste de begge sa var at jeg ikke trengte å legge på mer vekter, og huske å lytte til de signalene kroppen sender

Fint lite trening her om dagen. Det var jeg ikke krefter eller energi til. Men prøver å gå en del. Har som regel 12-14.000 skritt om dagen.

Har fått så dårlig kondis etter jeg ble gravid. Blir nesten sliten av å gå fra kjeller til 2. etasje. Hvilepulsen har steget fra å være på gjennomsnittlig 56-58 til 78!

Eg trener omtrent som eg gjorde før graviditeten. Varierer mellom generell styrketrening, Crossfit, jogging og fjelltur. Sist eg var gravid kunne eg trene heilt fram til fødsel så eg håpar eg er like heldig denne gongen:) Jordmor seier for øvrig at sidan kroppen min er van med høg treningsbelastning kan eg berre køyre på så lenge eg lyttar til kroppen.

Går turer.:) Det er det kroppen orker akkurat nå og det er no litt trim i å leke med 4 åringen og å ta husarbeidet :hilarious::hilarious:

Back
Topp