Trener dere?

Luskings

Gift med forumet
Oktoberfruene 2018
Junilykke 2020 ♡
Og hva trener dere?

Selv trener jeg spinning 2-3 ganger i uken, helt hekta :D Har tenkt å fortsette med det så lenge jeg kan i sv.skapet :)

Jeg har ikke trent på treningsstudio på flere år, det er ikke helt min greie kom jeg frem til :angel4

Men jeg rir mange ganger i uka, svømmer ca en gang i uka, går turer, (måker snø!) og er aktiv på andre måter i hverdagen. Jeg gjør også yoga, men har liten pause nå i første termin for å ikke gjøre noe feil.

Trener ikke noe spesielt, men prøver å holde meg litt aktiv :)
Nå som det er snø så går jeg på ski, sparker eller går turer :)

Trente styrke på treningssenteret ca. 3 dager i uka før jeg ble gravid, så ble PT'en min sykemeldt og motivasjonen min er laber uten hjelp. Har time igjen imorgen, så spent på hva hun tenker om videre oppfølging.
Ellers går jeg tur med hunden, måker snø og har en aktiv jobb :) Ønsker å holde meg aktiv i svangerskapet.

Jeg spiller håndball. To treninger i uka + 1-2 kamper. Sesongen er over i mars, da er jeg 11 uker. Håpet er å fortsette å spille til da.. Vet det er litt omdiskutert dette med håndball etc, men jeg føler det går fint. Er nok litt mer forsiktig enn før, og de på laget vet det [emoji4]

Er så innmari dårlig på å trene alene, så må ha organisert idrett å lene meg på [emoji85]

Jeg løper 4 ganger i uken, rundt 6-9km 3 dager i uken og 10-16km en dag nå om vinteren. Har fremdeles energi til å fortsette, men følger med på formen og ser det an. Blir velkortere turer etter hvert og over til gåturer [emoji4]

Trener normalt spinning 2-3 ganger i uken. Spinner fortsatt, men litt variabelt hvor mange økter jeg får i uka, avhengig av kvalme og form [emoji4]

Har ergometersykkel hjemme så jeg sykler på den minimum 3 ganger i uken. Pleier å trene litt styrke og men nå er jeg så sliten at jeg har nok med syklingen[emoji6]

Jeg trente en del før graviditeten og har alltid likt/prioritert trening.

Det eneste jeg nå klarer på en god dag uten uggenhet/kvalme er styrketrening. Løping er uaktuelt pga smerter i bryster og livmorområdet. Det samme gjelder spinning. Har ikke testet klatring og svømming enn så lenge.

Håper treningslysten kommer sterkere tilbake når kvalmen avtar.

Har store planer om en aktiv graviditet med en moderat/normal vektøkning.

Eg har brukt å trene basisball en gang i veka. Det vart ei pause før jul, og no tør eg egentlig ikkje starte opp igjen. Er hardintensivt intervalltrening med mykje bukpress der eg virkelig pressar meg sjølv til det ytterste. Og det har eg lese er litt lurt å unngå. Og eg trur ikkje eg klarar å reise på trening utan å "gutse på", då blir iallfall treningsvenninna mi mistenksom.[emoji28]

Men eg prøvar å komme meg ut med hunden om kveldane etter at 2-åringen har lagt seg [emoji4]

Her går det i styrketrening 3 dager i uka [emoji5] ingen endring etter jeg ble gravid. Jeg lytter til kroppen så godt jeg klarer

Her er det såvidt jeg kommer meg ut på en liten gåtur om dagen :P satser på å få trent mer etterhvert

Jeg trener taekwondo og Qigong 2 ganger i uka. Pluss jeg går tur med hunden hver dag.
Men i dag er jeg så kvalm at jeg kommer til å sitte på benken under trening i dag. Orker ikke tanken på å ha på drakt og belte. Ikke bevege meg heller. For da tror jeg at jeg spyr.

Jeg trener taekwondo og Qigong 2 ganger i uka. Pluss jeg går tur med hunden hver dag.
Men i dag er jeg så kvalm at jeg kommer til å sitte på benken under trening i dag. Orker ikke tanken på å ha på drakt og belte. Ikke bevege meg heller. For da tror jeg at jeg spyr.

Har du nevnt det for treneren din, enda? [emoji85]

Skulle så absolutt vært flinkere!!!!

Har du nevnt det for treneren din, enda? [emoji85]

Jeg har nevnt det for hjelpetrener og et par av de jeg trener sammen med. Men må snakke med hovedtrener for han vil jeg skal gradere i mars og da må jeg gå frikamp med fare for slag eller spark i magen. Og det vil jeg ikke.

Skulle ønske jeg kunne trene, mistrives på sofaen. Men hadde livmorhals svikt sist svangerskap, og de er redde for at det kan skje igjen. Så da blir det jobb, følge opp unger og sofaen

Jeg har trent 3-4 ganger i uken. 1 dag med vekter, 1 dag med løping på tredemølle, 1 dag med spinning og 1 dag med Bodypump. Men nå om dagen har jeg 100 i hvilepuls, så føler jeg er på trening bare jeg reiser meg fra sofaen :-P

Back
Topp