Trener dere?

Gravid82

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Er det flere som trener her inne og trener dere nå etter dere fant ut dere var gravid?[emoji3] Jeg trener akivt styrketrening 4dager i uka samt litt cardio, mn kan jeg gjøre dette nå?[emoji848] Tenker på at man ikke skal løfte tungt osv...

Bare fortsett å tren, det er bra både for deg og fosteret , er d noe du kjenner gjør vondt eller er ubehagelig styrer du unna de øvelsene :)

Jeg trener 3-4 ganger i uka :) Mest jogging, "langkjøring" og intervaller. Litt styrke på stuegulvet med egenvekt bare. Avhengig av de øktene for å fungere fysisk og psykisk. Elsker å holde meg i form.
Anbefaler boken 'trening for kule mager 'av Jill Jahrman. Der står svarene på alt man lurer på mht trening i svangerskapet og i barseltiden.

Jeg kommer til å fortsette med det kroppen er vant til, ikke ta hardere intervall økter og lytte til kroppen ettersom svangerskapet går.
Og drikke nok vann før, under og etter trening.
Blir nok fjellturer og sykling istedet for jogging etterhvert som jeg nærmer meg 2 trimester.

Jeg trener spinning og intervalltrening på mølle med instruktør. Også litt jogging ute. Trener ca 2-3 ganger i uka. Dropper nok løping etterhvert. Men tenker å fortsette med spinning så lenge jeg orker. :happy:

Jeg trener litt og kommer til å fortsette med det :) Sist gang anbefalte legen min å fortsette med det samme bortsett fra de tyngste løftene :)

Trener jevnlig og blir å fortsette med det..Blir å kjenne etter på kroppen og hva den tåler fra dag til dag. Viktig å være aktiv og holde seg i form under graviditeten. :cheers

Har trent fire- fem ganger i uken. Usikker på om jeg klarer å gjennomføre det fremover, men forrige uke gikk greit. Kjenner at pulsen går opp fortere allerede. Blir nok litt nedtrapping etterhvert eller hvertfall utbytting av hva jeg gjør. Jeg må kjenne på hvilke signaler kroppen gir meg. Og så blir det sikkert modifiserte øvelser for meg på noen timer.
Mandag og onsdag løper jeg, tirsdag er jeg på TRX, torsdag er jeg på boot camp og fredag har jeg kickboxing (mot bag, så ingen fare for slag/spark tilbake). Håper å kunne holde meg aktiv så lenge som mulig.

Trener 2-4 ganger i uken, går fint å trene normalt foreløbig :)

Jeg er jo helt ødelagt i korsryggen allerede så jeg håper på henvisning til fysio sånn at jeg får noen øvelser. Ellers så går jeg mye turer, helst hver dag :-) Trente en del pulsstep og styrketimer før, men har ikke trent siden mars pga lavt blodtrykk og blodtrykksfall pga IVF medisiner. Håper formen blir sånn at jeg kommer meg på trening igjen snart:joyful:

Nope. Aldri trent :P Jobbet mye med hardt fysisk arbeid før jeg ble gravid med førstemann. Nå har jeg en jobb hvor jeg beveger meg mye, og så liker jeg ikke å trene, og ikke bør jeg gå ned i vekt heller (173 cm og 61 kg), så har mange unnskyldninger for å la være å trene :P

Trener kettlebell 2ganger i uka nå, og kommer til å fortsette med det så lenge som mulig. Ellers håper jeg på mange fine fjellturer i sommer/høst, og har ei på 20måneder som holder meg aktiv etter jobb ellers ;)

Ja fjellturer håper jeg også veldig på! :)
Det er helt fantastisk, god trening, herlig utsikt og frisk luft. Det gir så mye :happy:

Kjenner på at jeg er mye slapp og sliten og mangler given til å trene om dagen. Men i dag tror jeg at jeg skal prøve å komme meg ut på en gåtur i alle fall :)

Jeg var på trening i dag, og på slutten av økten kjente jeg en del stikking i nedre del av mage. Tok det roligere etter det og da roet stikkingen seg. Noen andre som har opplevd det samme?

Jeg var på trening i dag, og på slutten av økten kjente jeg en del stikking i nedre del av mage. Tok det roligere etter det og da roet stikkingen seg. Noen andre som har opplevd det samme?

Har ikke opplevd det som jeg kan huske.
Vet ikke hva det kan være, spør evt jordmor /lege.
Ellers anbefaler jeg boka; trening for kule mager av Jill Jahrman. Der får man svar på mye om trening i svangerskapet :)

Jogget i 56 minutter ute i dag(inkludert en tisse-stopp , herlig! :joyful:
Jeg er veldig takknemlig for at jeg kan fortsette med jogging enda, gir så mye glede og mestringsfølelse for meg.

Hvordan går det med treningen jenter?? :)

Jeg gjør yoga ca 5 ganger i uken(på morgenen, for trøtt på ettermiddagen[emoji85][emoji23]), er utrolig deilig! Håper på en lettere graviditet med yoga :) Anbefaler yoga revolution av Adriene, og yoga camp av Adriene på youtube [emoji1][emoji106]
I tillegg går jeg mye i hverdagen, både til jobb og ut på tur på ettermiddagene/helgene :)

Last edited:
Back
Topp